Kupejevsko-limuzinski audi A7 tudi v drugo izstopa iz Audijeve modelne palete. Znova je oblikovno najbolj predrzen od vseh audijev, tehnično pa se še bolj naslanja na večji A8.
V zadnjem času z Audijevih risarskih miz prihajajo pogumnejše linije, kot smo jih vajeni pri oblikovno sicer zadržanih bavarcih, a najpogumnejša – tudi pri novi generaciji – ostaja elegantna kupejevska linija zadnjega dela A7. Ponovno ne bo všeč vsem, zagotovo pa je ne bo nihče spregledal – še zlasti ne zdaj, ko je zadek svetlobno podprt s širokim trakom pametnih LED luči. A novi A7 zdaj tudi s prednjim delom bolj jezno gleda na svet; spredaj je nižji, zaradi širše maske hladilnika bolj agresiven in športen.
Zelo dober je tudi aerodinamični količnik A7, ki znaša 0,28. Pri večjih hitrostih stabilnosti zadnjega dela pomaga samodejno izvlečljiv zadnji spojler.
GT potovalnik
Pri Audiju svojega novega limuzinskega kupeja pogumno uvrščajo med GT avte – čeprav ima ob daljši medosni razdalji (292,6 cm) zdaj še bolj limuzinsko odmerjen prostor za potnike zadaj, ki kljub kupejevsko poševnemu zadku nič več ne omejuje prostora za glave. Večji je zdaj tudi prtljažnik – vanj gre (zaradi velikanske odprtine zadnjih vrat zelo enostavno) od 535 do 1390 litrov prtljage.
Tehnično sorodstvo z A8 se najprej opazi v kabini; tudi A7 odslej premore povsem digitalizirano armaturno ploščo, funkcijsko razdeljeno na tri zaslone. Večino naprav upravljamo z dotikom zaslonov ali z risanjem črk s prstom po zaslonu, ta pa ob zvočnih ponuja tudi haptične povratne informacije.
Ergonomskim lastnostim novega A7 ni kaj očitati; sedi se odlično, tudi preglednost iz avta je – kljub kupejevski zasnovi – zelo dobra, kakovost izdelave in vgrajenih materialov je na zelo visoki ravni, kupci pa si notranjost lahko seveda izdatno (in drago) prilagodijo svojemu okusu.
Osnova: 6 valjev in 210 ali 250 kW
Najmanj tako velik korak kot pri obliki so Audijevi inženirji naredili pri tehniki; ob začetku prodaje je A7 na voljo z dvema trilitrskima šestvaljnikoma; bencinski (z oznako 55 TFSI) zmore 250 kW, dizelski (z oznako 50 TDI) pa 210 kW. Oba motorja imata 48-voltni generator in s tem enostavno hibridno tehniko (s sistemom rekuperacije zavorne energije), oba vsa štiri kolesa (quattro) poganjata prek avtomatiziranega (bencinski motor) ali samodejnega menjalnika (dizelski motor). Oba tudi do 100 km/h pospešita v približno petih in pol sekundah in pri obeh je največja hitrost omejena na 250 km/h. V vožnji je živahnejši in odzivnejši seveda bencinski motor, a tudi ta ne bo zadovoljil dirkaških okusov – ti bodo morali počakati na različice S in RS.
Zadek je svetlobno podprt s širokim trakom pametnih LED luči.
Audijeve nove oznake
Audi A7 ima na zadku nove oznake - A7 55 TFSI in A7 50 TDI. Kaj pomenita številki 55 in 50? Številki označujeta zmogljivostni razred oziroma razpon moči motorjev. Lestvica novega načina označevanja gre takole:
Oznaka (TFSI ali TDI) | Razpon moči |
30 | 81-96 kW |
35 | 110-120 kW |
40 | 125-150 kW |
45 | 169-185 kW |
50 | 210-230 kW |
55 | 245-275 kW |
60 | 320-340 kW |
70 | več kot 400 kW |
Ostrejši kot A8
Z novima petvodilnima premama in bolj prefinjeno nastavitvijo je A7 tudi v vožnji bližje GT kot limuzinski filozofiji; vzmetenje blaži precej čvrsto, volanski mehanizem pa je ostrejši kot na primer pri večjem A8. Lahko pa si kupci A7 omislijo tudi štirikolesni krmilni mehanizem, aktivno blaženje, zračno vzmetenje in športni diferencial med zadnjima kolesoma. Tako opremljen A7 je še odzivnejši in še bolj okreten; izza volana odlično skriva svojih pet metrov karoserijske dolžine.
A7 je od svojega večjega brata A8 prevzel večino zelo sodobnih in učinkovitih voznih ter varnostnih pripomočkov – ob pomoči lidar tehnologije se spogleduje tudi z avtonomno vožnjo.
Najbolj nestrpni kupci pri nas lahko novi A7 že naročijo: za dizelsko različico A7 50 TDI je treba plačati 81.500 evrov, za bencinski 55 TFSI pa 84.900 evrov, kdor pa želi še kaj s seznama prestižnih, lepotnih in tehnoloških bombončkov, bo moral denarnico odpreti še precej bolj na široko.
Audi A7 tudi v novi izdaji ostaja limuzinsko-kupejevski posebnež – in zato je zdaj še bolj GT kot limuzina. Z A8 si deli večino tehnike in občutkov, razlikujeta pa se pri eni stvari: najboljši sedež v A7 je tisti za volanskim obročem!
Pod črto ...
prostornejša notranjost |
povsem digitalna armaturna plošča |
bencinski in dizelski šestvaljnik |
quattro štirikolesni pogon |
odlične vozne lastnosti |
že naprodaj za najmanj 81.500 evrov |
Tehnične posebnosti
Kljub značilni zasnovi Audijeve modularne platforme za vzdolžne motorje (MLB) so Audijevi inženirji uspeli zelo nevtralno uravnotežiti karoserijo: le 54 odstotkov mase sloni na prednji osi, kar je za avto z zasnovo “vse spredaj” zelo dober dosežek.
Oba motorja v novem A7 - 3-litrski šestvaljni TDI in 3-litrski bencinski šestvaljnik - sta zasnovana kot hibridna pogonska sklopa. 48-voltni hibridni sklop sestavljajo 48-voltni akumulator pod prtljažnim dnom in z jermenom gnan električni motor oziroma generator, ki služi tudi kot zaganjalnik. Električni motor ne zvišuje motorne moči, napihne pa krivuljo navora in tako zmanjšuje turbo luknjo. Hibridni sklop rekuperira zavorno energijo z močjo 12 kW.
V notranjosti z večino funkcij avta upravljamo (in jih spremljamo) prek treh velikih zaslonov (štirih, če štejemo še na dotik občutljiv zaslon klimatske naprave za zadnje sedeže na sredinskem grebenu).
Zaslona na osrednjem delu armaturne plošče sta občutljiva na dotik; s prsti lahko tipkamo po ikonah ali pa z njimi pišemo in rišemo znake. Zaslona ponujata tudi povratne informacije v obliki mehanskega haptičnega odziva, ki sicer ne zmore nadomestiti oblike fizičnih gumbov, pomeni pa velik korak naprej v tehnologiji uporabniških vmesnikov.
Nabor tipal, ki s podatki oskrbujejo asistenčne sisteme, je impresiven; novi A7 ima lahko do 5 radarskih tipal, pet kamer, 12 ultrazvočnih tipal in laser (lidar). Tipala so povezana v posebno nadzorno enoto (zFas), ki upravlja z 39 asistenčnimi sistemi (nekateri so vgrajeni serijsko, nekateri so na seznamu doplačil).
Sistem start&stop v audi A7 ugasne motor že pri hitrosti 22 km/h - ko se na primer približujemo semaforju. Ko prednja kamera zazna, da se je avto pred nami premaknil, se motor samodejno zažene (ali pa ga zašene voznik s pritiskom na pedal za plin).