Prenovljena škoda fabia s čistejšimi motorji - odslej brez dizelskega motorja -, dopolnjeno varnostjo in praktičnostjo karavanskega prtljažnika ostaja v igri za prestol kompaktnega razreda.
Zanimivosti in dejstva:
V motorni paleti ni več dizelskih TDI motorjev. |
Fabia combi je zanimiv avto za mlade družine, saj glede na dolžino (426,2 cm) ponuja zelo velik prtljažnik. S prostorom se lahko denimo kosa tudi s številko večjo škodo rapid spaceback - v primerjavi z 4 cm daljšim rapidom ima 115 litrov večji prtljažnik. Izstopa pa tudi s širino zadnje klopi, ki ima zelo enostavno dostopna isofix sidrišča. |
Digitalna revolucija komunikacij in sodobnih sistemov za pomoč vozniku razcvet doživlja tudi v razredu majhnih avtomobilov, zato so oblikovno še vedno razmeroma mladostno fabio dopolnili predvsem s tehničnimi spremembami in dodatnimi asistenčnimi sistemi. |
Praktičnost fabia podčrtuje z znanimi Škodinimi uporabnimi dodatki: prenosno svetilko, nosilcem tabličnega računalnika, dodatnimi USB priključki zadaj … |
Fabia je ob octavii igrala pomembno vlogo pri vrnitvi Škode na veliki oder evropske avtomobilske industrije. V treh generacijah in skoraj dveh desetletjih jih je na ceste zapeljalo več kot 4 milijone. Aktualna fabia tretje generacije se lahko pohvali še z naslovom Slovenski avto leta 2015.
TDI je v prenovljeni fabii vzel slovo
Na oko ni bistveno drugačna. Poleg novih LED luči spredaj in zadaj, večjih platišč (do 18 palcev), izpiljenih podrobnosti maske motorja ter aerodinamičnih dodatkov je veliko bolj zanimivo dejstvo, da se mala Čehinja dokončno poslavlja od dizelskih motorjev. Pod motornim pokrovom so sedaj izključno trivaljni bencinski motorji - MPI s 55 kW in TSI motorja s 70 in 81 kW. Vsi izpolnjujejo okoljski standard euro 6d temp, zaradi česar sta oba TSI motorja dobila filter trdnih delcev, dodaten katalizator in novo krmilno elektroniko. Trivaljnik v obeh TSI različicah dobro opravlja svoje delo, a pri speljevanju na strmem klancu je treba odločneje pohoditi pedal za plin. Dinamično nizanje zavojev fabii ni tuje in kljub temu, da še ni zgrajena na novi koncernski osnovi kot polo ali ibiza, se pelje suvereno. Je pa ob izkoriščanju potencialov podvozja treba posegati po ročici 5- oziroma 6-stopenjskeg ročnega menjalnika - 7-stopenjski robotiziran DSG menjalnik bo pozneje na voljo le v kombinaciji z 81-kilovatnim motorjem.
Majhni avtomobili z naborom varnostnih sistemov in z digitalno vsebino ne želijo zaostajati za velikim. Prenovljena fabia zato vozniku poleg serijskega sistema proti naletu pri majhnih hitrostih in večnaletnega zaviranja ter opcijskega radarskega tempomata ponuja tudi pomoč pri nadzoru prometa za zadnjim odbijačem in v mrtvem kotu ter samodejno krmiljenje svetlobnega snopa. V armaturo so vdelali 6,5 palčni zaslon, poleg slike vzvratne kamere in prikazovanja navigacijskih podatkov je nanj mogoče prezrcaliti zaslon mobilnega telefona ter s storitvami in funkcijam sistema Škoda connect komunicirati z zunanjim svetom.
Pod črto ...
V primerjavi z najnovejšimi tekmeci fabia po prenovi vsebinsko in tehnično ni prav nič podhranjena in po štirih letih še vedno deluje sveže ter sledi tehnološkemu tempu. Ena njenih ključnih prednosti pa je prostornost. Poleg clia med majhnimi avti le še fabia ponuja karavanski nahrbtnik. Za dodatnih 600 oziroma 700 evrov glede na izbrano opremo fabia combi ponudi 26,5 cm prirastka v dolžino kar pomeni 200 l dodatnega prostora za prtljago. Fabia combi ostaja avto po meri mlade družine - varen, prostoren in s ceno, ki se začne pri desetih evrskih tisočakih.
Prenovljena škoda fabia in fabia combi
- samo bencinski motorji od 55 do 81 kW
- 5- in 6-stopenjski ročni menjalnik ali 7-stopenjski DSG
- nove LED luči, spremnjena maska hladilnika
- več sistemov za pomoč vozniku
- v Sloveniji že na voljo od 9999 EUR
Kaj pa RS oziroma vonj pa rallyju?
O športni različici RS - ta je bila na voljo v prvi in drugi generaciji fabie - , ki bi v zelje hodila polu GTI, cliu RS in drugim “strupenim” malčkom, na Češkem še kar molčijo. Dinamičnim voznikom tudi po prenovi namenjajo le različico Monte Carlo. Ta se motošportni tradiciji znamke priklanja zgolj z atraktivnim videzom, izdatnejšo aerodinamično opremo in športnimi sedeži ter imitacijo oblog iz ogljikovih vlaken. Tehnika in zmogljivosti pa niso na ravni prej omenjenih tekmecev.