Nova mazda 3 v ospredje postavlja voznika in njegove občutke. Gre za oblikovno in tehnološko samosvoj in precej drzen avto. Bo poklon vozniku dovolj močan argument za kupce?
Zanimivosti in dejstva: atmosferski bencinski motorji in štirikolesni pogon
Vsi trije motorji; 2-litrska bencinska skyactiv-G in novi skyactiv-X s tehnologijo SPCCI (za vžig zgorevalne zmesi lahko poskrbi vžigalna svečka ali pa pride do kompresijskega samovžiga zgorevalne zmesi) ter 1,8-litrski dizelski motor skyactiv-D z SRC katalizatorjem, ki v mazdi tri menja 1,5- in 2,2-litrski dizel, izpolnjujejo okoljski standard Euro 6d-TEMP in so izmerjeni po WLTP ciklu. |
Nova mazda 3 lahko vleče od 600 do največ 1300 kg težko prikolico. Na voljo je tudi z novo generacijo štirikolesnega pogona i-Activ AWD pri katerem so kar za 60 odstotkov - v primerjavi s prejšnjim modelom - zmanjšali mehanske izgube. |
Po počutju za volanom, po kakovosti izdelave in po napredni varnostni tehnologiji novo mazdo 3 brez težav postavimo tudi ob bok žlahtni nemški trojici - mercedesu A, audiju A3 in BMW-ju serije 1. |
Več elegance in manj prostora
Z evolucijo Kodo oblikovanja - s preprostimi in prečiščenimi potezami, površinami različnih svetlobnih odbojev in tradicijo japonskega rokodelstva - je mazda 3 postala eleganten avto. 4,46 metra dolga kombilimuzina s širokim zadkom, v katerem davek na obliko plača povprečno velik 358-litrski prtljažnik, nastopa precej bolj športno kot 20 centimetrov daljša limuzina z dvižnimi prtljažnimi vrati, ki s 450-litrskim prtljažnikom očitneje podčrtuje eleganco. Podoba in dobre vozne lastnosti novo mazdo 3 postavljajo nad povprečje v golfovem razredu družinskih kombilimuzin. Mazdini inženirji niso izpostavljali dejstva, da se avto s skrbno izbranimi materiali zgleduje po tekmecih visokega razreda, kar se vidi v trenutku, ko sedeš za volan in zapreš vrata. A hkrati se takoj opazi, da avto več ponuja vozniku kot družinski uporabnosti. Počutje na zadnji klopi je na primer precej slabše kot na sprednjih sedežih: zelo visoki robovi zadnjih bočnih vrat, zajeten C stebriček in nizka strešna linija povzročijo precej utesnjeno počutje na zadnji klopi. Otroci bodo potarnali nad preglednostjo in tudi voznik nazaj ne vidi najbolje. Prostora za kolena in glavo je za srednje velikega odraslega potnika zadaj premalo. Podpovprečen prtljažnik in utesnjena zadnja klop sta največji pomanjkljivosti tega sicer odličnega avtomobila.
Vozniško perfektna
A v vožnji mazdi 3 pusti odličen vtis. Kabina je odlično zvočno zatesnjena, kolesa volanu sledijo z natančnostjo in lahkotnostjo. Med ovinki mazda 3 svojo dinamičnost izraža z uglajeno ostrino: pelje se tako, da voznik občuti lahkotnost gibanja - v skladu s harmonijo vožnje in kot da bi avto bral voznikove misli. Vse skupaj oplemeniti še odlično počutje za volanom: mazda 3 iz voznikove perspektive ponuja odličen sedežni položaj, zasnovan tako, da se voznik počuti zelo sproščeno in udobno. Sedeži so odlični; dovolj veliki in dobro podprejo telo. Volan je izdatno nastavljiv, ergonomija brezhibna, armaturna plošča odeta v usnje in mehko plastiko.
Mazda 3 prepriča tudi z aktivno varnostno podporo. Obstoječe sistem so temeljito nagradili: umetna inteligenca še natančneje spremlja cesto, vidi dlje in se na nevarnost odziva hitreje oziroma odločneje. K varnostni opremi so dodali sistem za preprečevanje nesreče v križiščih, ki nad hitrostjo 10 km/h nadzira prečni promet pred avtom. Nov je še asistent za vožnjo v zastojih in sistem prediktivne vožnje. Ta zna ob vklopljenem radarskem tempomatomu samodejno prilagoditi hitrost tudi hitrostnim omejitvam.
Izklop valjev in mehki hibrid
Največje pogonske novosti, dvolitrskega bencinskega motorja tehnologije skyactiv-X SPCCI s 132 kilovati, ki združuje glavne značilnosti bencinskega in dizelskega motorja, nismo vozili, saj je še v postopku homologacijskih meritev. Dvolitrski bencinski motor z 90 kilovati pa je postal še nekoliko bolj prožen in učinkovit. Po novem zna izklopiti dva valja, dobil pa je tudi 24-voltni mehki hibridni sistem s kombinirano električno napravo, ki skrbi za rekuperacijo energije ob zaviranju in polni dodatni litij-ionski akumulator. Ob pomoči usmernika ta hibridni sklop zagotavlja do 1,7 kilovata moči za oskrbo električnih porabnikov oziroma pomaga motorju pri zniževanju porabe in s tem izpustov. Nova mazda 3 se bo z izdatnejšo vsebino in serijsko opremo v slovenske salone uradno pripeljala 11. marca, ko bodo znane tudi cene. Cenik naj bi se začel pri manj kot 20 evrskih tisočakov.
Pod črto …
Kdor na pragu dobe samovozečih avtomobilov in ugašanja vozniških strasti išče avto, ki vozniške vrednote postavlja na prvo mesto ter s pogonsko tehnologijo stoji na skrajnih mejah razvoja motorja z notranjim zgorevanjem, bo v tej mazdi zagotovo našel nekaj, česar ne ponuja nihče drug.
dve karoserijski različici s 450- ali 358-litrskim prtljažnikom
2-litrski bencinski motor z 90 kW in 213 Nm
1,8-litrski dizelski motor s 85 kW in 270 Nm
6-stopenjski ročni ali samodejni menjalnik
na voljo tudi štirikolesni pogon
V Sloveniji naprodaj od 11. marca: z bencinskim motorjem od 19.990 eur in z dizelskim motorjem od 22.090 eur