Pri Volkswagnu so temeljito tehnološko posodobili kralja osebne in poslovne mobilnosti evropskih cest passata - letvico varnosti, učinkovitosti in udobja so znova postavili zelo visoko.
Zanimivosti in dejstva: Inteligenca, električni kabel in posdobljen dizel
I.Q. drive - najnovejši in najzmogljivejši nabor aktivnih varnostnih pomočnikov, med katerimi izstopa kombinirani sistem travel assist. Ta na nemških avtocestah in magistralah že omogoča polsamodejno vožnjo do hitrosti 210 km/h. |
Najzmogljivejši bencinski motor: 2-litrski TSI z 200 kW (272 KM) in 350 Nm navora od 2000 do 5400 vrt./min. S tem motorjem je passat izjemno dinamičen avto z zelo zveznim pospeškom oziroma s pravimi športnimi zmogljivostmi. Največja hitrost je omejena na 250 km/h. |
Nov dizelski motor 2-litrski TDI evo 110 kW (150 KM in 360 Nm): je najpomembnejši motor prenovljenega passata. Je bolj uglajen, ima manj izgub zaradi mehanskega trenja, ima boljši termični nadzor in dvojni vbrizg AdBlue raztopine za čiščenje dušikovih oksidov. |
V ponudbi ostaja različica alltrack za zahtevnejše voznike, ki se veliko vozijo tudi po sabših podlagah oziroma veliko časa aktivno preživijo v naravi. Gre torej za karavana, ki prevzema vlogo cestnega terenca. Podvozje je za 2 cm bolj oddaljeno od tal, moč in navor se prenašata na vsa štiri kolesa, izpostavljeni deli karoserije so izdatneje zaščiteni z robustnimi plastičnimi oblogami. |
Večno mlad in sodoben veteran
Volkswagen je passatu, ki je najbolj prodajan avto srednjega razreda na evropskih cestah, namenil predvsem tehnološko posodobitev. Passat je na cestah že 46 let - do sedaj so jih naredili več kot 30 milijonov - in vedno je bil v koraku s časom: po tehniki in praktičnosti. Ob tokratni prenovi je passat dobil nova žarometa z matrično LED tehnologijo: žarometa sta povezana s kamero, navigacijo in ostalimi senzorji, ki vplivajo na varnost vožnje, in omogočata popolno prilagoditev osvetlitve nočne vožnje glede na gostoto prometa, vreme, hitrost in ostale svetlobne razmere. Prednji del passata je nekoliko bolj dinamičen, sicer pa limuzina in karavan ostajata na varni strani oblikovanja - zadržala sta enostavne linije, odporne na zob časa.
V notranjosti bolj kot izbor dopolnjenih materialov prepriča nabor nove elektronike. Voznikov delovni prostor je estetsko digitalen in - kot smo v passatu vajeni - ergonomsko brezhiben. Stikal je manj, a so točno tam, kjer morajo biti. Nova generacija uporabniškega vmesnika MIB3 digitalne merilnike dela še odzivnejše, preglednejše in bolj ločljive.
On-line vedno in povsod
Zmogljiva povezava s svetovnim spletom omogoča natančnejše delovanje navigacije, prometne in vremenske informacije v realnem času in uporabo številnih naprednih storitev oziroma aplikacij platforme WE. Med pametne novosti sodi še nov kapacitivni volanski obroč, ki zaznava dotik voznikovih rok brez mehanskega upora.
Varnostni sistemi omogočajo več avtonomnega delovanja na avtocesti ali v zastojih, kar vožnjo naredi varnejšo in bolj udobno. Med varnostnimi sistemi je nov potovalni asistent, ki vse do hitrosti 210 km/h omogoča polsamodejno vožnjo. Združuje delovanje radarskega tepomata in kamere ter sistemov za vožnjo v zastojih in aktivnega ohranjanja smeri. Poleg neposrednega spremljanja dogajanja na cesti s svojimi elektronskimi čutili, passat predvideva, se samodejno prilagaja in vozi, tudi ob pomoči podatkov iz navigacije ter prometnih obvestil.
TDI, TSI, GTE ...
Kot se za passat spodobi je bogata tudi ponudba motorjev: štirje dizelski TDI in trije bencinski TSI motorji, vsi štirivaljniki imajo razpon moči od 88 do 200 kW. Med njimi je varčen, bolj uglajen in čistejši 2-litrski TDI evo (110 kW) motor s podvojenim čiščenjem izpustov s sečnino. Še več učinkovitosti pa obljublja priključni hibridni passat GTE z zmogljivejšim akumulatorskim sklopom 13 kWh oziroma 55-kilometrskim električnim dosegom. V Slovenijo se bo najpametnejši passat z izdatnejšo serijsko opremo pripeljal septembra.
Pod črto ...
Passat je eden tistih brezčasnih avtomobilov, ki so na cestah že toliko časa, da so v njih dejansko številne generacije voznikov rasle z novimi tehnologijami.
Prenovljeni passat in passat variant
- novi matrični LED žarometi
- nov sistem polsamodejne vožnje
- različici: terenski alltrack in športni R-line
- GTE priključni hibrid (160 kW) s 55 kilometri električnega dosega
- nov dizelski motor 2,0 TDI evo (110 kW in 360 Nm)
- tudi štirikolesni pogon in vlečna zmogljivost 2,2 tone
Hitreje, čisteje in dlje na elektriko
Volkswagen passat GTE
Za volanom prenovljenega passata GTE smo preverili ali je priključni hibrid z zmogljivejšim litij-ionskim akumulatorskim sklopom (13 kWh, 96 celic in 135 kg) dovolj učinkovit, da bi lahko nadomestil dizelske različice. Kombinacija 1,4-litrskega TSI bencinskega motorja (115 kW) in elektromotorja (85 kW) skupne sistemske moči 160 kW zagotavlja dovolj velik doseg in dovolj varčnosti, da se passat GTE lahko kosa z dizli tudi kot hiter, a varčen potovalni avto za daljše relacije. Komibiniran doseg se ob 50-litrski posodi za gorivo giblje med 760 in 875 kilometri.
Na podeželski cesti smo v hudi pripeki ob polnem delovanju klimatske naprave s 95 odstotki zmogljivosti akumulatorja ob povsem običajnem vozniškem tempu zgolj na elektriko prevozili 40 kilometrov - 16 kilometrov manj kot obljubljajo podatki uradnega električnega dosega. Res pa je, da smo na posameznih odsekih vozili zelo dinamično, saj po novem najvišja hitrost, ki jo GTE doseže v električnem voznem programu, znaša 140 km/h. Karavanska različica kljub večji in težji električni shrambi še vedno ponuja do 1613 litrov prostora za tovor. Veliko passatov ima tudi vlečno kljuko in GTE ni izjema, le nekoliko manj je sposoben vleči - največ 1,6 tone težko prikolico.
Na cesti že več kot štiri desetletja, a vedno v koraku s časom
Od leta 1973 do danes je na ceste zapeljalo več kot 30 milijonov passatov. Passat varinat je še vedno najbolje prodajan karavan v Evropi. Poleg golfa je ključni steber Volkswagna in kot tak tudi nosilec vseh tehnoloških novosti, ki jih ponuja največji evropski izdelovalec avtomobilov. Tehnološki razvoj informacijskih tehnologiji je bliskovit, neusmiljen. Posodobitve so nujne, sicer še tako dobra naprava obstane ujeta v zastoju - digitalnem in posledično tudi v realnem, prometnem na asfaltu. Prav zato so v Wolfsburgu še pred iztekom 8. generacije svojemu paradnemu konju velikoserijske izdelave namenili digitalno tehnološko posodobitev.