Grandland X bo kot hibrid z električnim priključkom Oplu pomagal prihraniti evre z doseganjem meja okoljskih predpisov, a bo ob tem vozniku dal tudi precej veselja.
Zanimivosti in dejstva: Opel gre na elektriko!
Oplovi strategi so nam na predstavitvi novega priključnega hibrida z električnimi štirikolesnim pogonom povedali, da bo Opel s svojo napovedano električno ofenzivo, ki se je začela s predstavitvijo električne corse, zagotovo izpolnil okoljske predpise EU. Do leta 2024 bodo elektrificirali pogone prav v vseh svojih novih modelih. To pomeni, da bo vsak novi opel ponujal hibridni oziroma priključno-hibridni pogon ali pa povsem električno različico modela. Ni naključje, da je grandland X kot največji Oplov cestni terenec postal prvi priključni hibrid te znamke. Pri Oplu namreč zatrjujejo, da bodo z napovedano elektrifikacijo dosegli zahtevanih 95 gramov izpusta CO2 in se izognili plačevanju dragih kazni, ki jih bodo za nedoseganje meje izpustov v Bruslju zahtevali od avtomobilskih izdelovalcev. |
Z videzom ne razkriva tehničnega bogastva
Na zunaj in znotraj, po videzu in prostornosti, se grandland X hybrid4 ne razlikuje od svojih bencinskih oziroma dizelskih bratov. Prtljažnik je zaradi vgradnje elektromotorja, polnilnika (3,7 ali 7,4 kW) in pretvornika nekoliko plitkejši, a s 390 litri povsem družinsko uporaben. Poleg dvobarvne karoserije bo le pozorno oko opazilo, da ima avto na obeh bokih vratca za dve različni energijski shrambi - 43-litrsko posodo za gorivo in električni priklop, ki je povezan z litij-ionskim akumulatorskim sklopom zmogljivosti 13,2 kWh. Zmogljivost akumulatorske shrambe zadostuje za 59 kilometrov dosega v električnem voznem programu, a na gorskih cestah nemškega Schwarzwalda smo zalogo shranjene elektrike porabili že po dobrih 30 kilometrih. Uživali smo v odločnem potisku in športnem voznem programu, a na cilj testne trase še vedno pripeljali s povprečno porabo 5,9 litra goriva na 100 km. Glede na zmogljivosti hibridnega pogona s tremi motorji (1,6 turbo bencinski in dva elektromotorja), ki ponuja kar 221 kW sistemske moči in 520 Nm navora, avtu energetske učinkovitosti ne gre očitati.
Voznik bo zadovoljen zaradi občutkov in porabe
Voznikovo veselje iz uvoda se nanaša tako na porabo goriva kot tudi na občutke med ovinki. Avto 100 km/h doseže po vsega 6,1 sekunde in doseže največjo hitrost 235 km/h. Navor se na kolesa preko 8-stopenjskega samodejnega menjalnika prenaša zelo zvezno. Električni štirikolesni pogon s programom AWD za vožnjo po zahtevnejših podlagah vozniku nudi več varnosti in zanesljivosti na zasneženih in mokrih cestah.
Grandland X hybrid4 je tehnološko kompleksen avto z zelo široko uporabnostjo, ki na vsakdanjih poteh ponuja lastnosti umirjenega električnega avtomobila, na daljših poteh pa je predvsem udoben in učinkovit potovalni avto, ki zmore tudi bliskovita prehitevanja. Slovenskim kupcem bo na voljo marca za najmanj 40.740 evrov, ob čemer 2500 evrov za električni priključek pri hibridu primakne naša država. Opel grandland X hybrid4 predstavlja varno in energetsko zanimivo rešitev osebne mobilnosti. Pri Oplu so izračunali, da pri 30.000 prevoženih kilometrih na leto voznik ob pomoči elektrike prihrani približno 2100 evrov pri gorivu. Pozneje bo na voljo tudi manj zmogljiva različica s pogonom na prednji kolesi in 165 kW moči.
B - rekuperacijska prestava
Opel grandland X hybrid4 je priključni hibrid z dinamičnim značajem, a med ovinki tudi ob pomoči dobro uravnoteženega podvozja in električnega štirikolesnega pogona ne zmore povsem zadušiti učinka kilogramov, ki jih prinesejo električne komponente pogona. Razmerje med maso in močjo so sicer Oplovi inženirji dobro uravnotežili: vsak “konjska moč” premika 8,1 kilogramov avtomobila. 8-stopenjski samodejni menjalnik ima v shemi tudi položaj B, s katerim voznik med vožnjo po klancu navzdol vklopi močnejšo stopnjo rekuperacije zavorne energije. Gre za učinkovito elektrodinamično motorno zavoro, ki z energijo pojemka polni električno energijsko shrambo.
Novi opel grandland X hybrid4
priključni hibrid s tremi motorji
sistemska moč in navor: 221 kW in 520 Nm
e-AWD električni štirikolesni pogon
59 km električnega dosega
dinamične vozne lastnosti
prtljažnik: od 390 do 1528 l
poraba: 1,4 l /100 km, 32 g CO2/km
naprodaj marca: od 40.740 evrov
Merilnik motornih vrtljajev je zamenjal merilnik zaloge moči v odstotkih
Med merilnike so Oplovi inženirji dodali tistega, ki prikazuje stanje akumulatorja električnega pogona, merilnik motornih vrtljajev pa je zamenjal merilnik zaloge moči v odstotkih, ki prikazuje še stopnjo rekuperacije pri zaviranju. Na osrednjem 8-palčnem zaslonu lahko voznik nastavi še pregled delovanja hibridnega pogona z energetskim tokom, vklopi rezervacijo elektrike v akumulatorju in upravlja s polnjenjem. Vmesnik 5.0 intellilink ponuja storitve na daljavo: voznik preko zaslona svojega telefona lahko upravlja s polnjenjem baterijskega sklopa, pregleduje zalogo energije in uravnava klimatsko napravo.
Foto: opel grandland X hybrid4 v višavju Schwarzwald