Prvi serijski mini na (le) električni pogon je dokaz, da gresta tradicionalna avtomobilska zasnova in elektrika še kako skupaj: tudi brez izpušne cevi je mini cooper SE še vedno pravi mini - zabaven, okreten in čeden.
Za koliko denarja?
Prvi povsem električni mini je že naprodaj v Minijevih slovenskih prodajnih salonih; cene se začnejo pri 33.400 evrih za različico s paketom opreme S, sežejo pa do 41.842 evrov za različico z opremo XL (brez upoštevanja 6000 evrov subvencije Eko sklada); s tem je mini cooper SE cenovno primerljiv z ostalimi majhnimi električnimi avtomobili pri nas, kakršni so na primer renault zoe, peugeot 208 ali opel corsa. |
Mini ostaja mini ne glede na vrsto pogona ali energenta
Pri Miniju v električno prihodnost ne vstopajo z novimi platformami in nenavadnimi karoserijskimi zasnovami, ampak s preprosto filozofijo: mini ostaja mini ne glede na vrsto pogona ali energenta. Tudi zato je novi električni mini cooper SE navzven takšen kot njegovi bencinski bratje, le izpušne cevi nima več: trivratna karoserija električnega minija se od bencinskega loči le po nekaterih podrobnostih, kot so zaprta maska “hladilnika” in stilizirana oznaka E.
Električni mini cooper SE je na voljo le v trivratni karoserijski različici, ki pa zaradi domiselne pogonske zasnove ostaja enako uporabna (in hkrati prostorsko omejena) kot bencinska trivratna različica. Električni motor in sklop nadzorne elektronike sta vgrajena v motorni prostor spredaj, akumulatorski sklop z ohišjem v obliki črke T pa v karoserijsko dno pod zadnjo klopjo in sredinski karoserijski greben. Povedano drugače: navkljub zajetnim akumulatorjem v električnemu miniju ni nič manj (ali več) prostora kot v bencinsko gnanemu trivratnemu miniju, kar pomeni od 211 do 731 litrov prtljažnega prostora, precej na tesno odmerjen prostor za kolena potnikov zadaj in športno počutje za voznika in sovoznika.
Naelektren značaj: do 100 km/h pa v 7,3 sekunde
Električnega minija poganja sinhroni električni motor s 135 kW, ki ga poznamo že iz električnega BMW i3s, le da v miniju motor poganja prednji kolesi. BMW i3 je miniju “posodil” tudi akumulatorski sklop z zmogljivostjo 32,6 kWh; ta po merilnem ciklu WLTC zagotavlja od 235 do 270 km dosega z enim polnjenjem, na cesti pa je doseg - kot pri vseh električnih avtih - zelo odvisen od voznikove desne noge. Obljubljena uradna poraba energije od 14,8 do 16,8 kWh/100 km se kaj hitro lahko dvigne na 18 kWh/100 km, doseg pa pade pod 200 km. A takšno energetsko bilanco velja pri električnem miniju vzeti v zakup: ob odličnih pospeških - do 50 km/h mini pospeši v 3,9 sekunde, do 100 km/h pa v 7,3 sekunde - in hipni odzivnosti pogona je težko voziti varčno in zmerno.
Vgrajeni 50 kW polnilnik, ki omogoča priklop na večino hitrih polnilnic, akumulatorski sklop do 80 odstotkov napolni v približno 35 minutah, do 100 odstotkov pa v uri in pol; polnjenje prek domače 220-voltne vtičnice pa traja nekaj več kot 4 ure, če je na voljo dovolj priključne moči.
Že omenjena odzivnost in športna živahnost gresta odlično vštric z minijevimi voznimi lastnostmi; tudi s 145 dodatnimi kilogrami v primerjavi z bencinskim cooperjem, kolikor na tehtnico prinese akumulatorski sklop, je mini cooper SE natančno vodljiv, zelo okreten in zelo zabaven avto. Prefinjeno nastavljen sistem proti zdrsu pogonskih koles zelo uspešno kroti 270 Nm navora: tudi iz ostrih in spolzkih ovinkov mini pospešuje odločno in učinkovito.
Pod črto ...
Mini cooper SE tudi z električnim motorjem namesto bencinskega ostaja zvest svojemu izročilu: je šarmanten, zabaven in okreten avto, ki ne rabi večjega električnega dosega, saj je tudi v tej različici lahko odličen drugi avto pri hiši.
električna različica minija
le trivratna karoserijska različica
električni motor iz BMW i3
32,6 kWh akumulatorski sklop za doseg 235 km
odlične vozne lastnosti
naprodaj za najmanj 33.400 evrov