Škoda v 4. generaciji svojega najpomembnejšega modela predstavlja nov pomemben mejnik pri zagotavljanju trajnostne mobilnosti. Octavia je prvič na voljo s hibridnim pogonom - blagim in priključnim.
Zanimivosti in dejstva: do 140 km/h le na elektriko, a ne v hudem mrazu
Obe različici priključno-hibridne octavie - iV in RS iV - vozniku ponujata tudi povsem električni način vožnje. Oba avtomobila na mestnih ulicah in v gostem prometu tako ponujata vse prednosti značilne za električne avtomobile. Ob vklopu programa E-mode kolesa poganja 85-kilovatni električni motor. Največja hitrost vožnje na elektriko pa znaša 140 km/h, kar pomeni, da se je na elektriko brez težav mogoče voziti tudi na mestnih obvoznicah oziroma po avtocesti. Če je v baterij dovolj velika zaloga elektrike in je zunanja temperatura višja do 10°C lahko voznik že takoj po zagonu avtomobila vklopi električni vozni program. Pri nižjih temperaturah, pa je električni vozni program mogoče uporabljati, ko avto doseže ustrezno delovno temperaturo. Zaradi tehničnih lastnosti pogona, pa E-mode ne bo mogoče uporabljati v hudem mrazu. Češki inženirji so mejo postavili pri temperaturah nižjih od -10°C. Na predstaviti na Dunaju nam niso natančno pojasnili zakaj v pravi zimi ne bo mogoče voziti zgolj na elektriko. Po neuradnih pogovorih z inženirji pa so med vrsticami razbrali, da s tem želijo poskrbeti za večjo trajnost akumulatorja na katerega seveda vpliva tudi ekstremna temperatura. V hudem mrazu voziti zgolj na elektriko, pomeni večjo porabo energije za ogrevanje kabine in akumulatorskega sklopa. |
Prilagojena električna naprava za mehko hibridizacijo pogona
Škoda octavia e-tec je pod sovoznikovim sedežem dobila dodaten litij-ionski akumulator zmogljivosti 0,6 kWh v katerega se shranjuje energija iz rekuperacije ob zaviranju oziroma porablja za zagotavljanje dodatnih 50 Nm električnega navora pri polnem pospeševanju. S to energijsko shrambo upravlja prilagojena električna naprava (jermenski zagonski alternator), ki prek pretvornika (DC) napaja tudi klasični 12-voltni motorni akumulator. Ta blaga hibridna tehnologija koncerna VW z 48-voltno električno napeljavo je pod motornim pokrovom octavie e-tec združena z litrskim (80 kW) ali 1,5-litrskim (110 kW) bencinski motorjem serije TSI.
Na cesti oba motorja delujeta zelo uglajeno. Kombinirana električna naprava sicer nikoli neposredno ne žene prednji kolesi, poskrbi pa za bolj prožno odzivanje motorja, hipen ponovni zagon brez tresljajev in na odprti cesti pomaga jadrati. Vse skupaj naj bi prineslo okoli 0,4 litra manjšo porabo goriva na 100 kilometrov.
Električna športnost
Precej večjo vlogo pa ima elektrika v octaviji iV in njeni športnejši različici RS iV, ki je tudi po videzu zelo dinamična. Gre za znano priključno-hibridno tehnologijo, pri kateri je 85-kilovatni električni motor nameščen med 1,4-litrski bencinski TSI motor (110 kW) in 6-stopenjski DSG menjanik. V litij-ionskem akumulatorskem sklopu zmogljivosti 13 kWh, ki ga je mogoče polniti prek električnega priključka, je dovolj energije za 50 do 60 km dosega na elektriko. Zgolj na elektriko pa se je mogoče peljati tudi pri avtocestni hitrosti (do 140 km/h).
Predvsem octavia RS iV s sistemsko močjo 180 kW in 400 Nm največjega navora zagotavlja veliko bencinsko-električnih vozniških užitkov. Po zmogljivostih je blizu različic z dvolitrskim bencinskim motorjem (225 km/h in 7,3 s do 100 km/h), v ovinkih je podobno suverena, le malce manj ostra, po energetsko-ekološki učinkovitosti pa daleč spredaj (30 g CO2/ km). Priključno-hibridni pogon v prtljažniku odvzame nekaj prostorske razkošnost, a 450 oziroma 490-litrski prtljažnik v combi različici je še vedno precej večji od tekmecev z električnimi priključki.
Pod črto
Elektrifikacija pogona octavijo nedvomno dela še konkurenčnejšo: ob napredku pri varnosti, oblikovanju in uporabnosti dober vtis zdaj octavia naredi tudi z energetsko učinkovitostjo. Kako uspešna bo na trgu, pa je odvisno tudi od cenika, ki v tem trenutku še ni znan.
Škoda octavia e-tec
- blaga hibridna tehnologija e-tec
- 1,0 (80 kW) in 1,5 (110 kW) TSI motor z 48-voltno električno napeljavo
- 12 kW in 50 Nm pomoči bencinskemu motorju
- 0,4 litra nižja povprečna poraba goriva na 100 km
Škoda iV in RS iV
- priključni hibrid s 50 in 60 km električnega dosega
- litij-ionski akumulatorski sklop (13 kWh)
- 150 kW in 350 Nm (octavia iV) ali 180 kW in 400 Nm (octavia RS iV)
- V Sloveniji na voljo ob koncu letošnjega leta oziroma začetku leta 2021
Na zemeljsko sapo
Škoda octavia g-tec
Pri Škodi nadaljujejo tradicijo predstavljanja svojih avtomobilov s pogonom na alternativna goriva. Tudi nova octavia je v razlilici g-tec na voljo s pogonom na zemeljski plin oziroma na metan. Octavio g-tec poganja 1,5-litrski bencinski motor s 96 kW, ki za delovanje uporablja stisnjen zemeljski plin oziroma metan (CNG). Ta energent je po kalorični vrednosti bogatejši od bencina in plinskega olja ter velja za najbolj čistega med vsemi fosilnimi gorivi, saj izgoreva skoraj brez saj in dušikovih oksidov. Octavia g-tec za seboj v povprečju v vsakem prevoženem kilometru izpusti četrtino manj ogljikovega dioksida kot bencinska različica. V treh visokotlačnih jeklenkah ima octavia 17,33 kg metana kar ob povprečni porabi od 3,6 do 4,6 kg na 100 km zadostuje za okoli 500 km vožnje. Bencin služi kot pomožni energent in za zagon motorja pri zelo nizkih temperaturah oziroma za rezervo pri dosegu. Posoda za bencin ima prostornino 9-litrov.