Prvi električni model ene najmlajših avtomobilskih znamk kupce nagovarja predvsem z drznim oblikovanjem. Cupra born je veliko bolj temperamenten od svojega nemškega bratranca volkswagna ID.3.
Zanimivosti in dejstva: dirkaški pečat
Pri nastavitvah podvozja sta sodelovala znana dirkača Jordi Gené in Mattias Ekström, ki sta imela nalogo, da bornu s svojimi izkušnjami in prefinjenim dirkaškim občutkom zagotovita odlično odzivnost in natančno vodljivost. Med ovinki cupra born vozniku zmore ponuditi značilne občutke dinamične vožnje. Čeprav je born zgrajen na enaki platformi za električne avtomobile MEB in tudi nastaja v nemški tovarni v mestu Zwickau, so pri Cupri mojstrsko oplemenitili in izpilili bornove lastnosti. |
Nagovor strasti
Večkrat smo že zapisali, da Španci v največjem evropskem avtomobilskem koncernu z obema znamkama - Seatom in športno Cupro - najbolj očitno in uspešno nagovarjajo čustveno plat predvsem mlajših evropskih kupcev. Cupra še posebej izstopa po temperamentnem značaju, ki se najbolj očitno izraža pri drznosti oblike in tudi pri voznih lastnostih. Z bornom izpostavlja še ekološki pristop in nove poslovne modele, saj bodo kupce nagovarjali tudi z naročnino, ki bo vključevala uporabo avtomobila in druge z njim povezane storitve. Poiskali bodo nove prodajne kanale vezane predvsem na selitev nakupnega procesa v spletne salone. Kupcem zagotavljajo, da z bornom dobijo prvi avtomobil njihove znamke, ki je narejen po ogljično nevtralni formuli. To pomeni, da kolikor CO2 izpustijo v ozračje pri izdelavi, ga nevtralizirajo z uporabo energije iz obnovljivih virov in uporabo recikliranih materialov. Serijsko vgrajeni športni sedeži so sešiti iz sintetičnih niti, ki jih izdelajo iz reciklirane plastike, pobrane iz Sredozemskega morja. Zaradi vsega naštetega pri Cupri trdijo, da je to avto novih časov.
Dovolj drugačen ...
Le poznavalci, ki jim ne uidejo znana velikostna razmerja koncernske platforme, bodo opazili, da je novi born v tehnološkem sorodu z Volkswagnovim ID.3. Za vse ostale je born tako zelo drugačen, veliko bolj drzen, da ga bo le redko kdo na ulici povezoval s prej omenjenim nemškim bratrancem. Upamo si celo trditi, da bo born s svojo obliko naredil ključno razliko, da se bo nekdo odločil zanj in ob tem niti pomislil ne bo, da se vozi v avtu enake tehnološke osnove kot kupec volkswagna. Volan je bolj progresiven, natančnejši in v voznikove dlani pošlje več informacij izpod koles. Inženirji so v prid še boljše lege na cesti znižali vzmetenje - spredaj za 15 milimetrov in zadaj za 10 milimetrov. Športnim vzmetem so dodali še elektronski sistem DCC prilaganja podlagi in načinu vožnje. Izkušenim voznikom dopuščajo tudi elektronsko svobodo, saj je v bornu mogoče vklopiti športni način delovanja sistema za nadzor stabilnosti ESC ali pa ga povsem izklopiti. Slednja možnost v kombinaciji s pogonom na zadnji kolesi in hipnem udaru električnega (310 Nm) navora izkušenim voznikom zagotavlja precej zabave. Avto se pelje zelo natančno, zvezno pospešuje in zanesljivo drži smer na meji oprijema.
Električni turbo
Pri električnemu motorju in shranjevanju energije born ponuja znano koncernsko rešitev. Razpon konične moči sega od 110 do 150 kW. Zalogovnik električne energije je na voljo v treh zmogljivostih: 45, 58 in 77 kW. Bodo pa zahtevni vozniki lahko izbrali funkcijo e-boost, ki omogoča kratkotrajno povečanje konične moči na 170 kW. Na cesti to pomeni malce “turbo” občutka za varnejša prehitevanja.
Z bornom je glede na izbrani akumulatorski sklop mogoče prevoziti od 340 do največ 540 km, a seveda ne ob polnem uživanju športnega značaja avtomobila znamke Cupra. Največja moč polnjenja z enosmernim tokom doseže 125 kW, kar pomeni, da je na ustrezno močni polnilnici mogoče v vsega sedmih minutah v akumulator povrniti energijo za novih 100 kilometrov vožnje.
Cupra born je električni avto po meri zahtevnejših voznikov, ki ga ne bodo kupili iz ekoloških vzgibov, ampak zato, ker je dovolj drugačen in zanimiv. Je avto novega digitalnega življenjskega sloga.
Cupra born
- prvi Cuprin električni model
- električni motor: 110, 150 ali 170 kW
- tri različice akumulatorskega sklopa: 45, 58 ali 77 kWh
- doseg od 340 do 540 kilometrov
- pogon na zadnji kolesi in možnost izklopa sistema ESC
- drzno oblikovanje
- sedeži iz reciklirane plastike
- 385-litrski prtljažnik
- v Sloveniji na voljo v začetku leta 2022
- cena: 38.800 evrov