Za volanom: Subaru solterra

Za volanom

Elektrika za blato in sneg? Z nobenim električnim avtomobilom doslej nismo prevozili tako zahtevnih tehničnih ovir in strmih blatnih grap!


Je prvi električni subaru še vedno pravi subaru, ki se ne boji strmine, blata in snega? Odgovor smo poiskali za volanom električnega Subarujevega križanca solterre, prvega subaruja brez bokserskega motorja in mehanskega štirikolesnega pogona. 

Oglas
Oglas

Subaru na stari celini letos prodal le 22.200 avtomobilov

Bokser motorji z valji, postavljenimi pod kotom 180 stopinj, ki so poleg nižjega težišča imeli tudi prepoznaven zvok, in seveda Subarujev zanesljiv simetrični mehanski štirikolesni pogon, ki letos praznuje pol stoletja svojega obstoja, so ključni del tradicije oziroma prepoznavnosti te butične japonske avtomobilske znamke. A novi časi od inženirjev zahtevajo nove ali celo radikalno drugačne rešitve, ki morajo povezati na videz povsem nezdružljive lastnosti in poleg kupcev zadovoljiti tudi zakone, pa čeprav se zaradi njih morda na kocko postavlja celo tradicijo oziroma ugled. Glede na dejstvo, da je Subaru letos po celem svetu prodal 860.000 avtomobilov, v emisijsko strogi Evropi pa le 22.200 je še toliko bolj spoštovanja vredna odločitev, da je ta znamka pripravljena celo spremeniti svojo anatomsko zasnovo, da bo v čistem električnem svetu še vedno na voljo redkim evropskim kupcem.
Videz solterre je nedvomno dovolj originalen in hkrati precej specifičen. Solterra je videti je tako, kot da bi jo v tehnološki ljubezni spočela možati Subarujev cestni terenec forester in nežno učinkovita ekologinja toyota prius. 

Krasni novi časi torej tudi od Subaruja zahtevajo temeljite spremembe, ki posegajo v tradicijo in korenine znamke. Subaru, ki kot že rečeno letos praznuje 50 let svojega mehanskega štirikolesnega pogona, ni imun na trende, zato je moral vgrizniti v električno jabolko in predstaviti povsem električni avto. Poleg tehničnega kompromisa je moral Subaru pri odločitvi poiskati tudi močnega strateškega partnerja z izkušnjami pri elektrificiranih pogonih. Prvi povsem električni subaru je zato nastal v tehnološkem sodelovanju s Toyoto. A pri Subaruju zatrjujejo, da sta Toyotin model bZ4X in njihova solterra brat in sestra, ki s seboj vozita enak delež znanja, tradicije, tehnologije in značaja obeh avtomobilskih znamk. Toyota je pri razvoju poskrbela za elektrifikacijo pogona in akumulatorski hrambi energije prilagojeno sodobno karoserijsko platformo. Pri Subaruju so poskrbeli za odlične vozne lastnosti v vseh razmerah, elektriki zagotovili oprijem na vseh podlagah, nastavili podvozje in volan ter poskrbeli za pogonsko simetrijo med osema oziroma obema motorjema. 

Po tem kar smo prevozili lahko zapišemo, da novi električni križanec res ni “le” toyota, ampak tudi pravi subaru.

Dejstvo: nobenim električnim avtomobilom doslej nismo prevozili tako zahtevnega tehničnega poligona

Glede na dejstvo, da z nobenim električnim avtomobilom doslej nismo prevozili tako zahtevnih tehničnih ovir in strmih blatnih grap, lahko zapišemo, da novi električni križanec res ni “le” toyota, ampak tudi pravi subaru. Solterra je na razmeroma zahtevnem poligonu Subarujeve vozniške akademije z znanim X-mode sistemom za nadzor oprijema v blatu, pesku, snegu in strmini brez težav zagotavljala oprijem in zanesljivo plezala preko tehničnih ovir, ki so vključevale tudi plazenje, pri katerih samo dve kolesi diagonalno spredaj in zadaj obdržita stik s podlago. Nadzorna enota odlično krmili oba električna motorja in brez mehanske povezave med prednjim ter zadnjim kolesnim parom suvereno poskrbi za simetrično razporejanje navora oziroma do 160 kilovatov moči. Zelo dobro so na terenu izkoristili tudi prednosti rekuperacijskega zaviranja, saj so avtu dodali stikalo, s katerim pri vklopljenem sistemu za spust po strmini voznik določa stopnjo pomoči pri zagotavljanju oprijema. Da ne gre za povsem običajen električni avtomobil, solterra dokazuje tudi s svojo terensko 21-centimetrsko oddaljenostjo od tal. 


Pri Subaruju so poskrbeli za odlične vozne lastnosti v vseh razmerah, elektriki zagotovili oprijem na vseh podlagah, nastavili podvozje in volan ter poskrbeli za pogonsko simetrijo med osema oziroma obema motorjema.


Na asfaltnih cestah je subaru solterra predvsem udoben, prostoren in konkurenčno zmogljiv ter varnostno izdatno opremljen električni avtomobil. Umetno inteligenco sistema safety sense in komunikacijske veščine, ki vključujejo aplikacijo za nadzor na daljavo, je prispevala Toyota.
 Z akumulatorskim sklopom zmogljivosti 71,4 kWh, za katerega obljubljajo, da bo tudi po desetletju uporabe še vedno zagotavljal vsaj 90 odstotkov zmogljivosti, zmore prevoziti dobrih 400 kilometrov. Pripombo si zasluži le 7-kilovatni polnilnik izmeničnega toka. Z njim popolna povrnitev povsem izpraznjene električne shrambe ne bo možna v 8-urnem delavniku. Precej večjo porabo smo pričakovanijih zabeležili na avtocesti kot pa na tehnično zahtevnem poligonu, kjer smo uporabljali tudi vse sisteme za zagotavljanje oprijema.

Glavno razliko torej ta električni avtomobil v priemrjavi s tekmeci naredi z vožnjo v res zahtevnih razmerah. 

Največji vtis novi električni subaru torej naredi z vožnjo v zahtevnih razmerah. Nedvomno bo prava izbira za tiste, ki razmišljajo o elektromobilnosti in tudi pozimi hodijo v gore ali na turno smuko. Je tudi prvi električni avto, ki v vsakem vremenu lahko službuje v družbi dežurnega zdravnika ali revirskega gozdarja na Pokljuki, Pohorju, v Kočevskemu Rogu … 

Vklopljen sistem za terensko vožnjo X-mode.
Oglas
Oglas

Pod črto

Vprašanje je, če so “klasični” Subarujevi kupci pri nas pripravljeni za prvega električnega subaruja plačati vsaj 60 evrskih tisočakov, kar je 10 tisočakov več od avanturističnega družinskega outbacka in kar 12.950 evrov več od najbolje opremljenega hibridnega foresterja. Najnovejši subaru je tudi najdražji subaru pri nas.

- 4,69 metra dolg križanec
- prostorna kabina
- 452-litrski prtljažnik
- dva elektromotorja, 160 kW skupne moči
- zaloga energije: 71,4 kWh
- moč polnjenja: le 7 kW AC in 150 kW DC, 
- do 464 kilometrov dosega
- električni štirikolesni pogon
- X-mode elektronski nadzor oprijema
- že naprodaj za najmanj 60.400 evrov


Pregledna kabina se razteza na 2,85 metra dolgi medosni razdalji. Je družinsko dovolj prostorna, kar velja tudi za 452-litrski prtljažnik. V notranjosti izstopa tudi digitalno sodobno arhitektura voznikovega prostora z modularno zasnovo.

Foto: Na terenskem poligonu Subarujeve vozniške šole

Ključne besede


Za volanomElektrikaElektrični avtiSubaruštirikolesni pogonElektromobilnostSubaru solterra