Nova električna kona je na prvi pogled videti zelo futuristična, a več kilometrov kot smo z njo prevozili, bolj nas je prepričala s svojo uporabnostjo. Je prostornejša, pametnejša in vozniško sila uglajena oziroma nezahtevna.
Električna kona je zgrajena na novi karoserijski arhitekturi K3, katere posebnost je, da je v celoti zasnovana za električni pogon, a prilagojena tudi vgradnji hibridnega pogona oziroma motorja z notranjim zgorevanjem. To je zelo pomembno, saj se danes po naših cestah vozi 3352 kon prve generacije, med katerimi je pa je le 149 električnih. Verjetno bi bil delež električnih večji, če avtomobilski svet ne bi zašel v krizo polprevodnikov, a dejstvo je, da so pri Hyundaiju novo generacijo električnega avtomobila razvili tudi ob upoštevanju dejstva, da si vsakdo ne more privoščiti povsem električnega pogona.
Zanimivosti in dejstva: Evropski Hyundai v Nošovicah (foto)
Nova kona je v hibridni (1,6 GDI hybrid) in obeh blagohibridnih različicah (T-GDI 120 in 198) že zapeljala na slovenske ceste, z novo električno pa smo se po prve vtise odpeljali naravnost v edino evropsko tovarno te znamke - več kot 200 hektarov velik tovarniški kompleks HMMC v čeških Nošovicah, kjer v treh izmenah vsak delovnik na vsakih 45 sekund s traku zapelje nov hyundai. V letošnjem letu bodo v tej najsodobnejši tovarni, v kateri ima poleg 535 robotov službo še 3372 ljudi - izdelali okoli 12 odstotkov električnih gnanih avtomobilov, med katerimi bo 21.000 električnih kon. Prve nove električne kone bodo iz te megatovarne v Slovenijo prišle že konec oktobra ali v začetku novembra. Električna kona še nima slovenske cene, za bencinsko in hibridno kono pa je treba pri nas odšteti najmanj 26.000 oziroma 32.400 evrov. |
Tokrat je električni avto dal osnovno karoserijsko arhitekturo hibridu in bencinskemu motorju
Hyundai je s svojo tehnološko drznostjo, napredkom in kakovostjo tudi na naših cestah že pred časom postal spoštovan tekmec, ki brez vsakršnih težav drži prodajni korak z evropskimi avtomobilskimi staroselci. Korejci pa so se izjemno hitro, učinkovito in pragmatično odzvali še na vseevropsko elektrifikacijo osebne mobilnosti. Spomnimo, da je bil ioniq sploh prvi avtomobil na svetu, ki je ponujal vse tri različice elektrificiranega pogona - hibridno, priključno-hibridno in električno. Kompaktna kona pa je bila prvi cestni terenec s popolnoma električnim pogonom, ki je hkrati ponudila več kot 60 kWh zaloge elektrike v svojem razredu. Korejci so z novo generacijo tega kompaktnega cestnega terenca znova dokazali, da še kako dobro razumejo kompleksni svet sodobne mobilnosti. Električna kona torej daje osnovo raznoliki mobilnosti. Tako bodo tudi vsi tisti slovenski kupci, ki živijo v blokih in stolpnicah ter doma nimajo možnosti polnjenja, še manj pa postavitve lastne sončne elektrarne, lahko zaradi konine prilagodljive arhitekture vozili kono s hibridnim pogonom oziroma zmogljivim bencinskim motorjem in celo štirikolesnim pogonom.
Precej večja in pametnejša
Največja pridobitev nove generacije električne kone so zagotovo prostorska prepričljivost, aerodinamična učinkovitost in celovita varnostna oprema. Nikar se ne ustrašite futurističnega videza in digitalizacije, saj je kona v resnici uporabniško preprosta in praktična. V dolžino je zrasla za občutnih 17,5 cm, medosna razdalja pa je z 266 cm za 6 cm večja kot prej. To pomeni, da je kona postala prostoren družinski avto z uporabnim 466-litrskim prtljažnikom in zadnjo klopjo, na kateri je dovolj prostora za kolena pa tudi glave odraslih potnikov. Pod prednjim pokrovom motorja je še 27-litrski plastični predal za shranjevanje polnilne opreme, da v prtljažniku ni mokrih ali umazanih kablov.
Pohvaliti velja tudi zelo kakovostno izdelano in pregledno kabino. Ob vsem digitalnem napredku, ki vključuje dva odlično pregledna, v rahlem loku postavljena 12,3 palca velika zaslona z izdatno zalogo podatkov in vsemi sodobnimi komunikacijskimi funkcijami ter storitvami na daljavo, so na armaturni plošči obdržali tudi analogna stikala za vklop najpomembnejših funkcij, povezanih v vožnjo ali udobjem. Kona je tako digitalno sodoben, a prijazen avto, v katerem se bodo precej domače počutili tudi bolj analogni vozniki. Sistem Bluelink je enostaven za uporabo, izbirniki so slovenski in vsa programska oprema, vključno z zemljevidi za navigacijo, se posodablja “po zraku.” Uporabna novost je digitalni ključ z dodatnima dostopoma, ki omogoča odklepanje s pomočjo pametnega telefona ali pametne ure (apple, google in samsung).
400 voltna napeljava za dobrih 500 kilometrov dosega
Po zasnovi in zmogljivostih električnega pogona električna kona ni tako očitno napredovala kot pri litrih oziroma centimetrih. Vanjo so vgradili cenovno dostopnejši električni pogon s 400-voltno arhitekturo in preskušenim litij-ionskim polimernim pogonskim akumulatorjem zmogljivosti 48,4 ali 65,4 kWh. Na podeželskih cestah okoli tovarne smo se vozili precej raznoliko in v povprečju zabeležili porabo 14,2 kWh na 100 km, kar pri vsakdanji vožnji pomeni doseg približno 340 kilometrov, z zmogljivejšim akumulatorjem pa približno 500 kilometrov.
Čeprav v kono niso vgradili 800-voltne napeljave oziroma polnilnih zmogljivosti iz ioniqa 5 ali 6, pa so po njunem vzoru poskrbeli, da bo morebitni presežek elektrike na cilju prek vtičnice V2L mogoče deliti z zunanjimi porabniki. Na novo kono boste na taborjenju lahko priključili 220-voltni indukcijski kuhalnik ali pa napolnili električno kolo. Še bolj pomemben je temeljit termični nadzor celičnih modulov akumulatorja s predgretjem v zimskem času. Celo pokrov polnilnega mesta so zasnovali tako, da ne more zamrzniti in ga bo mogoče brez težav odpreti tudi pri -30 stopinjah Celzija. Največja moč polnjenja znaša 11 kW (AC) oziroma 100 kW (DC) na hitri polnilnici.
Za pogon skrbi preverjeni sinhroni električni motor s stalnimi magneti zmogljivosti 114,6 ali 160 kW. Moči in navora je dovolj, da je avto poskočen, nikakor pa naporen. Ob 255 Nm hipnega navora malce razočara le z vlečnimi zmogljivosti: samo 750-kilogramsko prikolico je mogoče pripeti na njeno kljuko.
Kona se sicer zelo suvereno pelje čez ovinke, podvozje je zelo dobro uravnoteženo in vzmetenje lepo blaži cestne neravnine. Vožnja je izjemno nezahtevna in uglajena, udobje pa lepo dopolnijo dobra zvočna zatesnitev kabine in številni vozniški pomočniki. Avto med drugim spremlja voznikov pogled: če voznikov pogled postane odsoten ali voznik gleda vstran, kona opozori, da je treba gledati na cesto.
Pod črto …
Nova električna kona je s svojo prostornostjo, učinkovito tehnologijo in varnostjo zagotovo eden najboljših kandidatov za vlogo prvega in edinega avta v družini, ki razmišlja o prehodu na električni pogon. Zadnja neznanka njene konkurenčnosti bo zagotovo cena, ki še ni znana. Če pogledamo na cenika obeh ioniqov, bi kona utegnila precej premešati karte na slovenskem trgu električnih avtomobilov, sploh ob njihovi tovarniški 5-letni garanciji brez omejitve kilometrov oziroma 8-letni garanciji na pogonski akumulator, kar dovolj pove o zaupanju inženirjev v svoj izdelek.
Nova hyundai kona electric EV 400V
- 435,5 cm dolg kompaktni električni cestni terenec
- prostorna kabina z 266 cm dolgo medosno razdaljo
- velikost prtljažnika: od 466 do 1300 l
- zmogljivost akumulatorja: 48,4 ali 65,4 kWh
- doseg (WLTP): 377 oziroma 514 kilomterov
- električni motor: 114,6 ali 160 kW
- celovita varnostna oprema tehnologije Hyundai smart sense
- digitalna funkcionalnost s posodabljanjem na daljavo
- v Sloveniji na voljo konec oktobra ali v začetku novembra
- cena še ni znana