Za volanom: prenovljena škoda octavia

Za volanom

Kontinuiteta - ostaja vzor Škodine uspešne filozofije dobrih avtomobilov za zmerno ceno


Na prvi pogled - pa na drugi in tretji tudi - octavia ni videti prav veliko drugačna kot pred posodobitvijo. V resnici octavia tudi ne rabi nobene temeljite posodobitve, ker je še vedno najuspešnejši Škodin avto v modelni paleti - in tudi pri nas ostaja trdno na prvem mestu najbolje prodajanih avtomobilov. Nekaj več novega je pri motorni paleti, pri varnostnih pripomočkih in pri opremskih paketih …

Zanimivosti in dejstva: Poenostavljena prodajna paleta

Pomlajena octavia - tako v kombilumuzinski kot v bolj priljubljeni combi različici - je pri nas že naprodaj z obema 1,5-litrskima bencinskima TSI motorjema in z 2-litrskim TDI. Po poenostavitvi opremske ponudbe je octavia zdaj na voljo z opremama selection in sportline; za kombilimuzinsko octavio 1,5 TSI selection je treba odšteti najmanj 27.129 evrov, doplačilo za blagohibridno različico je 2530 evrov, najcenejša octavia TDI (z DSG menjalnikom) pa stane 29.876 evrov. Doplačilo za karavanski zadek je od 730 do 2000 EUR, za športnejši in precej bogatejši paket opreme sportline pa je treba doplačati od 3574 do 4791 evrov. 
Med oblikovne pomladitve lahko štejemo še razširjen nabor platišč in posodobljeno barvno paleto - kričeče zelena barva je rezervirana za različice sportline in vRS, oranžna barva pa je namenjena le karavnski octavii combi. 

“Drobne prilagoditve” pravijo pri Škodi oblikovni pomladitvi svoje octavie, ki se - ironično - še najbolje opazi ponoči. Octavia je namreč dobila posodobljena matrična žarometa s 36 svetlobnimi segmenti namesto dosedanjih 24. Nova je tudi mrežasta struktura maske hladilnika, drugače zaključena prednji in zadnji spodnji spojler pa sta avtu dodala 9 milimetrov skupne dolžine. 
Po prenovi zdaj vsa svetlobna telesa na octavii delujejo v LED tehniki, omenjena posodobljena matrična žarometa pa sta za doplačilo na voljo v opremskih različicah selection in sportline, serijsko pa bosta vgrajena v različico vRS. Tudi zadnji luči sta na voljo v dveh različicah - zmogljivejša ima vgrajena dinamična smernika in animirano funkcijo “Coming Home”. 
 

Med opaznejše novosti v notranjosti je treba šteti možnost doplačila za večji, 13-palčni osrednji zaslon multimedijske naprave - dosedanji 10-palčni ostaja v standardni opremi.

Večji zaslon, bolj trajnostni materiali

Notranjost octavie je v grobem ostala enaka, so pa nove barvne in materialne kombinacije, ki so jih pri Škodi razdelili na devet oblikovnih variacij. Materiali v notranjosti so zdaj bolj trajnostni in zdravju prijazni. 
Med opaznejše novosti v notranjosti je treba šteti možnost doplačila za večji, 13-palčni osrednji zaslon multimedijske naprave - dosedanji 10-palčni ostaja v standardni opremi. USB polnilnik pametnih telefonov je zdaj 45-vatni, glasovni asistent Laura (ki ne zna slovensko) pa bo pozneje deloval ob pomoči umetne inteligence. 

Med novostmi, ki spadajo med Škodine “simply clever” domislice, sta nov sistem predelnih prečk za prtljažnik karavanske octavie in pa škatla za drobnarije in opremo potnikov na zadnji klopi. 

Blagi hibrid za doplačilo

Pri motorjih vsebinsko sicer ni nič novega, so pa poenostavili motorno ponudbo. Pri nas sta na voljo dva 1,5-litrska bencinska štirivaljnika s 110 kW; običajen motor in različica, opremljena z blagim hibridnim sistemom, ki ima dodaten 48-voltni akumulatorski sklop in elektromotor, ki deluje kot zaganjač in generator. Blago-hibridna razlilčica je sicer enako zmogljiva, a varčnejša, bo pa treba zanjo dodatno seči v žep. Hibridni motor je serijsko na voljo s 7-stopenjskim DSG menjalnikom, običajni pa z ročnim menjalnikom. 
Dvolitrski dizelski štirivaljnik TDI, ki je na voljo slovenskim kupcem, ima največjo moč 110 kW, dobil pa je izboljšan sistem za redukcijo dušikovih oksidov in turbino z variabilno geometrijo vstopnih lopatic. Octavia TDI je na voljo z ročnim ali DSG menjalnikom, pozneje pa bo naprodaj tudi različica s štirikolesnim pogonom - tako s TDI motorjem kot z 2-litrskim bencinskim TSI s 150 kW. . 
Čeprav športne različice vRS še ni v cenikih, velja omeniti, da so se pri Škodi odrekli priključno-hibridni tehnologiji za svojo športno octavio: odslej bo octavio vRS poganjal le 2-litrski turbo bencinski štirivaljnik s 195 kW (265 KM), kar je 15 kW več kot doslej. Na naše vprašanje, zakaj iz palete umikajo priključno-hibridni vRS, so po pričakovanjih odgovorili, da zato, ker je bilo premalo zanimanja. So pa takoj dodali, da to ne pomeni konec priključno-hibridne zgodbe, ampak le temeljito tehnično posodobitev na najnovejšo priključno-hibridno tehnologijo, ki jo že poznamo v najnovejših Volkswagnih. Kdaj se bo to zgodilo, niso hoteli izdati …

Octavia ostaja vzor Škodine uspešne filozofije dobrih avtomobilov za zmerno ceno.

Suverene vozne lastnosti

V vožnji posodobljena octavia navduši s svojo nezahtevnostjo, natančnim odzivanjem na volznikove ukaze in izvrstnim počutjem, za kar imajo veliko zaslug tudi dober položaj za volanom in odlična prednja sedeža. Pri Škodi so sicer posodobili in na novo nastavili volanski mehanizem ter opcijski sistem uravnavanja podvozja DCC, a po pravici povedano se razlike v vožnji ne pbčutijo - octavia je bila že pred posodobitvijo vozniško temeljit in suveren avto.

Pod črto

Glede na to, da je v letošnjih prvih štirih mesecih octavia še povečala svoj tržni delež in se še bolj utrdila na prvem mestu najbolje prodajanih avtov pri nas, ne vidimo nobenega razloga, da svojega tržnega uspeha ne bi nadaljevala tudi po prenovi. Nenazadnje octavia ostaja vzor Škodine uspešne filozofije dobrih avtomobilov za zmerno ceno.


Prenovljena škoda octavia

- drobne karoserijske spremembe
- nova matrična žarometa
- novi materiali v notranjosti
- 13-palčni zaslon multimedijske naprave za doplačilo
- bogatejši nabor asistenčnih sistemov
- 1,5 litrski bencinski štirivaljnik s 110 kW tudi v blago-hibridni različici
- 2-litrski TDI s 110 kW, pozneje na voljo tudi s štirikolesnim pogonom
- pozneje pride še športnia octavia vRS  z 2-litrskim bencinskim motorjem in 195 kW
- že naprodaj, cene od 27.129 EUR do 34.667 EUR

 

Ključne besede


Za volanomŠkodaškoda octavia

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik