V AMZS centru varne vožnje na Vranskem smo v sodelovanju s Porsche Slovenija, zastopnikom znamke Volkswagen, izpeljali zanimivo delavnico, v kateri so se naši bralci spoznali z obširno digitalno vsebino, voznimi lastnostmi in umetno inteligenco novega golfa osme generacije.
Digitalizacija najpametnejšega golfa vseh časov je mnoge navdušila, a tudi odprla številna vprašanja. Še enkrat se je izkazalo, da so vozniki pripravljeni sprejeti predvsem tiste novosti, ki vožnjo naredijo udobnejšo in varnejšo.
Znova nas je navdušil odziv članov AMZS, ki so se kljub dopustom in dodatnim varnostnim ukrepom zaradi novega koronavirusa odzvali vabilu, kar kaže, da so vozniki vseh generacij željni novega znanja in budno spremljajo razvoj avtomobilskih tehnologij. Na delavnico so po dodatne odgovore glede novih tehnologij prišli tudi kupci golfa osme generacije. V prodajnem salonu je namreč nemogoče videti in preskusiti, kar smo udeležencem delavnice pripravili na Vranskem.
Številna vprašanja
Po natančnem spoznanju spoznavanju s povsem digitalno zasnovo armaturne plošče in kompleksno vsebino nastavitev se je začela zanimiva razprava. Udeležence je presenetil predvsem nabor funkcij in storitev, ki jih tehnologija ponuja. Ličnost in odzivnost zaslonov je bila večini všeč, spoznali pa so, da si je treba za sodobnega golfa nujno vzeti čas, sicer se v njem lahko tudi izgubiš. Številna vprašanja so se nanašala predvsem na digitalno uporabniško izkušnjo med vožnjo. Ali dejansko potrebuješ na zaslonu tri izbire delovanja klimatske naprave, kako hitro v navigacijo vneseš cilj poti, kje se vklopijo meglenke? Opozorili smo jih na pomen nastavitev vozila pred začetkom vožnje, saj so med stožci hitro spoznali, da je izbiranje ambientalne osvetlitve med vožnjo lahko zelo nevarno početje. Da so člani AMZS vozniško ozaveščeni vozniki, ki vedo, kaj je za vožnjo res pomembno, so dokazali tudi z vprašanji o povezljivosti telefona, kjer smo jim prikazali tudi uporabo vmesnika apple carplay, uporabo Googlovih zemljevidov in glasovnega upravljanja. Precej zanimanja je bilo tudi za upravljanje avtomobila na daljavo prek zaslona pametnega telefona. Nevihta, ki je za dobro uro zatemnila nebo, je poskrbela, da smo se pogovarjali tudi o novih golfovih matričnih žarometih, ki jih vozniki vidijo kot eno boljših novosti.
Med stožci ključno spoznanje: cesta zahteva voznikovo pozornost
Med stožci je večino golf takoj navdušil s svojimi voznimi lastnostmi: vodljivostjo, odzivnostjo in natančnostjo. Ključno pa je bilo spoznanje s parkirišča: z zasloni se je treba ukvarjati pred potjo in ne med vožnjo. Zanimivo je bilo tudi dejstvo, da bi večina voznikov pri prikazu vsebine na prilagodljivih merilnikih izbrala klasično postavitev z merilnikom hitrosti, prikazom vrtljajev motorja in osnovnimi podatki potovalnega računalnika - porabo goriva in dosegom. Ko so vozniki vijugali med stožci, se je izkazalo, da je zaslonsko upravljanje z radijskim sprejemnikom in vklop dodatnih funkcij klimatske naprave, kot je denimo odroševanje vetrobranskega stekla, lahko za vožnjo že preveč moteče opravilo. Ključno spoznanje tokratne delavnice je bilo, da tehnologija omogoča veliko udobja in varnosti, a zahteva natančno spoznavanje ter pravilno uporabo.
VIDEO: Ne vozi sam, ampak pomaga voziti varneje
Prav golfove nove asistenčne sisteme so vozniki ocenili kot najpomembnejši del tehnološkega napredka. Z izzivom zaviranja v sili smo jim pokazali, da avto še vedno zahteva voznikovo pozornost, saj v kritičnih trenutkih najprej pozove voznika k ukrepanju. Tu smo razbili še en mit: novi golf pomaga vozniku preprečiti nesrečo, a ne vozi sam.
Kaj so povedali člani AMZS? Še vedno prvak, a …
Tokratni udeleženci delavnice, ki je minila v sproščenem vzdušju zelo zanimivih pogovorov, so večinoma menili, da je novi golf še vedno eden ključnih kandidatov za naslov razrednega prvaka. So pa - tako kot mi v našem testu - ugotavljali, da ni popoln in da je morda naredil celo nekoliko predolg digitalni korak naprej za povprečnega voznika.
Tadej Kapun, študent geografije:
"Meni se zdi golfova digitalizacija zelo uporabna predvsem zato, ker vključuje veliko varnostnih asistenčnih sistemov, ki pomagajo vozniku in je zato vožnja manj utrujajoča oziroma varnejša. Digitalizacija pa seveda prinaša tudi določene izzive. Starejši vozniki morda ne bodo povsem osvojili teh sistemov in jih zato ne bodo mogli uporabljati v celoti. Mladi smo bolj doma v zaslonih na dotik, za marsikoga pa bo to tudi težava. Kakor smo danes videli na poligonu, si mora voznik pred vožnjo nastaviti vse zaslonske bližnjice, saj je vsebine toliko, da je med vožnjo praktično nemogoče potovati po obširnih menijih."
Marko Vrhovnik, ekonomist:
"Jaz bi se odločil za digitalnega golfa, čeprav sem bil v preteklosti precej tradicionalen. Še dve ali tri leta nazaj bi izbral analogne merilnike in ročni menjalnik, po tem, kar sem videl, pa me je digitalizacija prepričala v celoti. Navdušila me je celovita možnost upravljanja z vozilom, zanesljivost avtomobila in vsekakor zaupam sodobnim asistenčnim sistemom. Sicer se zavedam, da so to vozniški pripomočki in da avto ne vozi sam. Po mojem mnenju je golf še vedno prvak razreda, ki znova dokazuje nek tehnološki preboj. Upam, da mu bodo v tej smeri sledili tudi ostali tekmeci. Mene ne moti, da so iz armature izginila mehanska stikala. Je avto sodobnega časa in prav je, da sledi smeri modernosti. Tudi vozniki starejše generacije se bodo slej kot prej navadili zaslonov, saj mnogi že uporabljajo pametne telefone. Ukvarjam se s telekomunikacijami in opažam, da se tudi starejši, če le imajo interes, navadijo tehnologije."
Robi Pristovnik, nadzornik evropskih sredstev:
“Sem še vedno bolj pristaš analognega. Ne morem reči, da me golf po tem, kar sem videl danes, ni prepričal. Če bi lahko izbiral, bi raje imel kombinirano analogno-digitalno različico avtomobila. Določene stvari bi zagotovo prepustil sistemom nove digitalne dobe, ampak določene stvari bi pa raje upravljal z gumbom. Tudi glede zaupanja v asistenčne sisteme bi rekel, da jim zaupam delno, 50-odstotno. Popolnega zaupanja v to tehnologijo še nimam. Tudi glede avtonomne vožnje ne bi prepustil volana avtomobilu. Ker ne bom doživel 150 let, ne bom dočakal avtomobilov, ki bodo dejansko vozili sami. Če je golf prvak razreda … Menim, da je zelo blizu temu naslovu, čeprav sta mu koncernska tekmeca iz Španije in Češke zelo, zelo blizu.”
Žan Zore, dr. kemijske tehnike:
“Po mojem mnenju je bil bolj analogni golf tako po notranjem videzu kot po upravljanju boljša izbira. Pri novem digitalnem golfu so me zmotili predvsem elementi, ki jih uporabljamo med vožnjo, denimo klima, ki bi po mojem mnenju morala ostati na mehanskih stikalih. Če bi jaz oblikoval golfa, bi na stikalih nedvomno ohranil klimatizacijo, pa nastavljanje glasnosti radia. Menim, da so še vedno zelo uporabni vmesniki digitalnih zaslonov, ki jih voznik med vožnjo brez umika pogleda s ceste upravlja z vrtljivim stikalom. Golf še vedno postavlja razredna merila, je kralj celovite vozniške uravnovešenosti, glede digitalizacije pa bi rekel, da je meje začel premikati prehitro.”
Golf je pač golf: avtomobilski vplivnež, od katerega se pričakuje veliko
Novi golf je tisti avtomobil, ki je v svojem razredu vedno postavljal tehnološka merila. Od njega so kupci vedno pričakovali veliko, saj je tisti avtomobilski vplivnež, ki je vedno postavljal razredna merila. Tudi tokrat je tako. A nikoli doslej golf ni tako očitno prestopil meje svojih klasičnih vrednot. S tem, ko je postal najbolj digitalen Volkswagnov avtomobil, je hkrati izgubil vsaj kanček svoje ljudskosti oziroma od voznika zahteva več pozornosti kot kadarkoli doslej. Golf je še vedno golf, avto, ki ga vozniki spoštujejo. Slednje je bilo videti tudi med našimi člani, ki so takoj po prihodu z zanimanjem odpirali vrata, opazovali linije in veliko zanimanja pokazali tudi za nove hibridne pogone.