Slovenija se je s sprejetjem zakona, ki omogoča, da lahko dokaj hitro in enostavno sedemo za krmilo 125-kubičnega motocikla ali skuterja, približala trendom urbane mobilnosti po Evropi. S povečanjem števila novopečenih motoristov je naraslo tudi povpraševanje po tovrstnih motorjih in skuterjih. Kateri so v naših prodajnih salonih sploh na voljo? Kaj velja upoštevati pri nakupnih odločitvah? V lanskem letu je povpraševanje večkratno presegalo ponudbo, kar je bila posledica omejitev pri dobavi motociklov in skuterjev, ki so zanimivi za vse, ki iščejo alternativo avtomobilu, želijo lažje premagovanje mestne gneče in pričakujejo bolj gospodarno ter okolju prijazno osebno mobilnost. Po navedbah prodajalcev, ki imajo neposreden stik s kupci, se trend zanimanja za tovrstne dvokolesnike ne bo ustavil, ampak samo še povečal.
Na prvih treh mestih italijanski skuterji
Pri iskanju najbolj zanimivih 125-kubičnih skuterjev ne moremo mimo dejstva, da prva tri mesta po prodaji oziroma registracijah zasedajo italijanski skuterji. Aprilia SR GT 125 (na naslovni fotografiji) je bila v letu 2022 najbolje prodajani dvokolesnik z motorjem nad 50 kubični centimetri. Izjemen uspeh ni presenečenje, saj je aprilia izjemno vsestranska - kot nekakšen cestni terenec med skuterji. Cena se začne pri 4190 evrih, na voljo pa je le s CBS zavornim sistemom.
Vespa GTS 125 in primavera 125 sta prav tako med najbolj priljubljenimi skuterji pri nas. Gre za italijansko klasiko, ki ima vse sodobne pripomočke - od digitalnega zaslona do ABS zavornega sistema na prednjem kolesu.
V skupini Piaggio imajo v ponudbi še zanimiv in varnostno bogato opremljen model piaggio medley 125 za 3890 evrov, ki ima dvokanalni ABS, sistem za nadzor zdrsa zadnjega kolesa in večje dimenzije koles (spredaj 16 in zadaj 14 palcev). Motor je celo opremljen s sistemom start/stop za bolj ekonomično vožnjo v mestu. Še cenejši, a s šibkejšim motorjem (8,1 kW), a vseeno opremljen s sistemom ABS in večjimi kolesi, je tudi model piaggio liberty 125, ki stane 3150 evrov.
Pestra ponudba japonskih skuterjev
V lanskem letu so bile zaradi znanih težav s polprevodniki dobave zelo okrnjene, letos pa kaže precej bolje. Zato vsekakor svetujemo, da si v salonih ogledate naslednje modele skuterjev: honda PCX 125, ki stane 3690 evrov, je futuristično oblikovana in izredno uporabna. Velik prtljažnik, ABS, zavorni sistem in sistem proti zdrsu zadnjega kolesa, predvsem pa majhna (normna) poraba goriva (2,1 l/100 km) so močni prodajni aduti. Honda forza 125 s ceno 5490 evrov na drugi strani cenika predstavlja vrh ponudbe, saj dobite vse, kar ponujajo tudi močnejši in večji maksi skuterji prestižnega razreda. Dimenzijsko in po izgledu identična forzi 350. Najcenejši skuter v Hondini ponudbi je vision NSC 110, ki ga poganja nekoliko šibkejši agregat s 6,5 kW. Za 2990 evrov dobite sila lahkoten in uporaben skuter, ki je nekoliko omejen le pri največji hitrosti, zato je idealen za vožnjo po mestu. Zelo zanimiv je tudi najbolje prodajan skuter na evropskih tleh, honda SH 125, ki stane 3390 evrov. Z enim postankom na bencinski črpalki (posoda za gorivo meri 5,5 l) lahko prevozi kar 275 kilometrov!
Široko paleto 125-kubičnih skuterjev imajo tudi pri Yamahi. Ponudba se začne z modelom d'elight 125, ki stane 3449 evrov. Gre za majhen, lahek in okreten skuter. Yamaha Nma 125, ki stane 4069 evrov, predstavlja srednji cenovni razred, medtem ko je v zgornjem razredu na voljo atraktivna športna yamaha XMAX 125, ki jo dobite za najmanj 5399 evrov naprej. V ponudbi ima tudi zelo zanimiv trikolesnik yamaha tricity 125. Gre za skuter, ki zaradi vpetja sprednjega para koles omogoča varno nagibanje in je trenutno edini te vrste, ki ga lahko vozite s kodo 125. Cena znaša 4749 evrov.
Peugeot in ostali
Zanimiva Peugeotova skuterja sta tweet 125 za 3199 evrov in retro model django 125 za 3599 evrov. Nekoliko večji in z več vetrne zaščite je predstavnik tipičnih maksi skuterjev pulsion 125, za katerega je treba odšteti 5449 evrov. Med uveljavljene znamke z daljnega vzhoda spadata tudi tajvanska Kymco in SYM. Najbolj zanimivi so kymco agility 16+ 125 za 3150 evrov in nekoliko večji kymco X-town city CBS 125 za 5099 evrov, SYM jet 14 125 za 3519 evrov, SYM jet 4 RX za 3099 evrov in SYM symphony 125 ST 125 za 3399 evrov. Kymco in SYM imata pri nas dobro urejeno mrežo prodajalcev in servisov, zato ne bi smelo biti večjih težav pri dobavah nadomestnih delov in servisiranju. Pri nakupu sicer odsvetujemo eksperimentiranje z neznanimi znamkami, kjer se lahko zatakne predvsem, ko se na skuterju nekaj pokvari. Tudi tu velja pravilo, da obstaja razlog za očitno nizko ceno …
ABS ali CBS?
Od leta 2016 je v državah EU obvezen napredni zavorni sistem na vseh dvokolesnikih, ki presegajo prostornino 50 ccm. To pomeni ABS ali CBS. Prvi in najpomembnejši nasvet vsem, ki kupujete rabljen skuter ali motocikel, je, da poiščete dvokolesnik z enim od teh dveh zavornih sistemov, saj občutno povečata varnost med vožnjo - najbolj seveda takrat, ko je treba nenadno zavreti. ABS je seveda boljša izbira, saj dejansko preprečuje blokiranje kolesa med zaviranjem, medtem ko CBS (kratica pomeni Central Brake System oziroma osrednji zavorni sistem) ob stisku prednje zavore zavorno silo prenese tudi na zadnjo zavoro. To sicer ni enako kot ABS (CBS še vedno dopušča možnost, da kolesi pri močnem zaviranju zablokirata), je pa zaviranje dosti bolj varno in učinkovito, kot če vozilo nima nobenega od omenjenih varnostnih sistemov. Še vozniški nasvet: s stališča vozne dinamike in varnosti je boljša izbira skuterja z večjimi kolesi (na primer 16 in 14 palcev).
Kaj pa elektrika?
Zaenkrat je ponudba električnih skuterjev ali motociklov še zelo omejena. Cene so za ekonomsko oziroma racionalno izbiro občutno previsoke, predvsem pa še ni neke resne ponudbe na trgu. Vsi večji izdelovalci sicer razvijajo prototipe, a preboja v segmentu, ki pokriva razred 125, ni zagotovil še nihče. Se pa to zna spremeniti v naslednjih letih. Precej bolj pestra in tudi cenovno zanimiva je ponudba električnih skuterjev, ki so primerljivi s 50-kubičnimi bencinsko gnanimi dvokolesniki, saj je na voljo kar nekaj skuterjev, pri katerih moč ne presega zakonsko dovoljene za kategorijo mopedov, hitrost pa ne presega 45 km/h. Tak primer je Piaggiov električni skuter 1, ki ga lahko dobite v različici, ki doseže 60 km/h in zanj veljajo enaka pravila kot za 125-kubične motocikle. |
Programi varne vožnje za motoriste
Tečaj varne vožnje rešuje življenje. Trenirajte z našimi izkušenimi inštruktorji varne vožnje v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem. Člani AMZS do 30 % ugodneje.