AMZS test 28 zimskih pnevmatik dveh dimenzij: 205/55 R 16 in 235/55 R 17

Pnevmatike

Priporočljivo - z odstopanji, le dve pnevmatiki sta dobili oceno slabo


Ko se noč daljša, ko se množijo deževni dnevi, ko temperatura začne padati in ko zadiši po zmrzali in snegu, vozniki običajno začnemo razmišljati o ustreznih pnevmatikah. Ker celoletne pnevmatike pesti veliko vozniških kompromisov, se le s pravimi zimskimi pnevmatikami, označenimi s snežinko v triglavi gori, lahko varno spopademo z zahtevnimi in hitro spreminjajočimi se zimskimi voznimi razmerami. Na letošnjem testu zimskih pnevmatik smo preskusili 15 pnevmatik dimenzije 205/55 R 16 in 13 pnevmatik dimenzije 235/55 R 17. Rezultati so bili znova zelo raznoliki - nekaj preskušenih pnevmatik je dobilo oceno zelo dobro oziroma zelo priporočljivo, večina pa je dobila oceno dobro oziroma priporočljivo. Na letošnjem testu sta le dve pnevmatiki dobili oceno slabo, kar pomeni, da odsvetujemo njun nakup.

Klimatske spremembe se poznajo tudi na cestah; klasične zime s snežno odejo, ki se obdrži dlje časa, so vse redkejše, vse pogostejši pa so ekstremni vremenski pojavi, ki pozimi lahko pomenijo kratkotrajno, a močno sneženje, že čez nekaj dni pa otoplitev ali dež. Na cestah to praviloma pomeni zahtevne vozne razmere, ki zahtevajo previdnega voznika in seveda dobre pnevmatike na kolesih avtomobila, ki se znajo spoprijeti s hitro spreminjajočim se oprijemom.

Čeprav vremenske statistike potrjujejo, da bo na dolgi rok snega vedno manj, to ne pomeni, da ne rabimo dobrih zimskih pnevmatik; njihova glavna prednost v primerjavi z letnimi namreč ni le boljši oprijem na sneženi podlagi, ampak dobre lastnosti tudi pri vseh drugih zimskih vozniških izzivih - plundri na cesti, poledici in veliki količini vode ob deževjih, dobro pa se morajo odzvati tudi na specifičnosti suhe ceste v hladnih zimskih dneh. 

Tako širok nabor zahtev pred izdelovalce pnevmatik postavlja velik izziv; uravnoteženost vseh lastnosti je težje doseči kot zgolj dober oprijem na snegu.

Tudi naš test, ki ga AMZS opravlja v sodelovanju s partnerskimi avtomobilskimi klubi (kot so ADAC, ÖAMTC, TCS in ANWB) in nekaterimi drugimi organizacijami, nagrajuje pnevmatike z najbolj uravnoteženimi lastnostmi: na testu zimskih pnevmatik temeljito preskusimo lastnosti na suhi cesti, na mokri cesti, na snegu in na ledu, ugotovimo njihovo glasnost, preverimo obrabo oziroma število prevoženih kilometrov in izmerimo porabo goriva. Kot smo v Motoreviji že zapisali, so si ciljne zahteve pogosto v nasprotju; zaradi fizikalnih in kemičnih lastnosti so pnevmatike, ki se odlično odrežejo pri enem merilu, pogosto slabše pri drugem. Cilj za razvojne inženirje je torej uravnoteženost vseh lastnosti na visoki ravni - in najbolje uravnotežene pnevmatike oziroma takšne, ki dosežejo čim boljši rezultat pri vseh merilih, dobijo tudi najboljšo skupno oceno na testu. A naj vam le najboljša skupna ocena ne bo edino merilo pri nakupni odločitvi: pnevmatike izberite glede na vaš vozniški slog in na vozniške navade. Če se vsak vikend zapeljete do vaše počitniške hišice v hribih, poiščite pnevmatike z dobrimi lastnostmi v snegu in na ledu, če pa tudi pozimi večino kilometrov prevozite po avtocestah, poiščite pnevmatike z dobrimi lastnostmi na mokrem in morda z manjšo porabo goriva ali majhno obrabo.

Pnevmatike dimenzije 205/55 R 16 H

Pnevmatike dimenzije 205/55 R 16 so na evropskem trgu najbolje prodajane zimske pnevmatike. Primerne so namreč za vgradnjo na kolesa številnih avtomobilov nižjega srednjega razreda, kot so na primer VW golf, renault megane, opel astra, škoda octavia in številni drugi. A prav tako so to pnevmatike za nekatere križance in cestne terence, pa tudi za nekatere električne avtomobile.

Izbira pnevmatik v tej dimenziji je zato zelo velika: mi smo jih tokrat preskusili 15. Med temi je pet pnevmatik dobilo oceno zelo priporočljivo, sedem oceno priporočljivo, ena oceno priporočljivo z omejitvami, dve pnevmatiki pa najslabšo oceno ni priporočljivo.


Z najbolj uravnoteženimi zelo dobrimi lastnostmi se je izkazala Bridgestonova pnevmatika blizzak LM005, ki je še zlasti blestela na mokri cesti, račun za to pa je - pričakovano zaradi že omenjenih ciljnih nasprotij - prišel pri obrabi, kjer je sicer še vedno dobila oceno dobro, a na spodnji meji lestvice. Zato je ta pnevmatika še zlasti primerna za vse voznike, ki ne prevozijo veliko kilometrov.

Povsem drugače je z drugouvrščeno pnevmatiko michelin alpin 6, ki se je dobro izkazala prav z majhno obrabo - z Michelinovo pnevmatiko lahko prevozimo skoraj 43.000 km, z Bridgestonovo pnevmatiko pa malo manj kot 30.000 km. Na mokri in suhi cesti Michelinova pnevmatika malenkostno zaostaja za Bridgestonovo pnevmatiko.


Dunlopova pnevmatika winter sport 5 in Hankookova pnevmatika i*cept RS2 sta na suhi cesti še ujeli oceno dobro, čeprav sta pri tem merilu obe pokazali tudi nekaj šibkosti. Dobro sta se obe pnevmatiki odrezali tudi na mokrem. Tudi Maxxisova pnevmatika premitra snow WP6 se je dobro obnesla na mokrem in suhem, na snegu je še ujela ocena dobro, pri obrabi pa je na ravni Bridgestonove pnevmatike. Vseh pet omenjenih pnevmatik si je zaslužilo skupno oceno zelo priporočljivo.

V skupini sedmih pnevmatik, ki so na našem testu dobile oceno priporočljivo, smo pri vseh pnevmatikah ugotovili nekaj slabosti na suhi cesti, kar je na koncu te pnevmatike tudi stalo boljše skupne ocene. Pri vodljivosti na suhem te pnevmatike sicer zagotavljajo dovolj natančnosti pri vstopih v ovinke, a so se zaradi premalo čvrstih profilov izkazale za rahlo nestabilne pri vračanju na vozni pas po izogibalnem manevru, kar je zahtevalo kar nekaj popravkov naših testnih voznikov.

V skupini sedmih pnevmatik, ki so na našem testu dobile oceno priporočljivo, smo pri vseh pnevmatikah ugotovili nekaj slabosti na suhi cesti, kar je na koncu te pnevmatike tudi stalo boljše skupne ocene.


Pirellijeva pnevmatika cinturato winter in Gitijeva gitiwinter W1 sta zaradi premajhne stabilnosti pri vodljivosti komaj še ujeli oceno priporočljivo. Falknova pnevmatika eurowinter HS01 je imela nekaj težav na zasneženi cesti, Continentalova pnevmatika TS860, serijska zmagovalka prejšnjih zimskih testov, je oceno priporočljivo dobila zaradi slabosti na suhi cesti, na mokrem in na snegu pa je med najboljšimi. Goodyearova pnevmatika ultragrip 9+ in Pirellijeva cinturato winter sta se dobro odrezali na mokri cesti in odlično na snegu, a zaradi slabosti na suhem nista dobili boljše skupne ocene. Savina pnevmatika eskimo HP2 in Gittijeva gitiwinter W1 sta poleg težav na suhem pokazali tudi nekaj slabosti na mokrem, Toyova pnevmatika observe S 944 pa je boljšo skupno oceno zgrešila zaradi izrazitejših slabosti pri vodljivosti in varnosti na suhi cesti.

Semperitova pnevmatika speed-grip 3 je dobila skupno oceno priporočljivo z omejitvami zaradi izrazitih slabosti na suhi cesti: stabilnost pnevmatike pri ostrih vozniških manevrih je namreč slaba, še zlasti če je temperatura okolice in asfalta malce višja. To se izkaže pri vračanju na vozni pas po izogibalnem manevru, ko nestabilnost pnevmatik lahko povzroči prekrmarjenje oziroma zdrs zadka. Ostale lastnosti Semperitove pnevmatike so dobre - na snegu semperit speed-grip 3 spada med najboljše tri pnevmatike na našem testu.

Edini pnevmatiki z oceno slabo oziroma ni priporočljivo na letošnjem testu sta pnevmatiki king meiler winter tact WT81 in tristar snowpower HP. Pnevmatika king meiler winter tact WT81 je edina obnovljena oziroma “nalita” (nekateri uporabljajo tudi izraz “protektirana” pnevmatika) na našem testu. Pnevmatike nemškega izdelovalca oziroma “predelovalca” obnovljenih pnevmatik King Meiler so poznane in priljubljene predvsem v nemško govorečih deželah, kjer so si zaradi ugodne cene - cena takšne pnevmatike je le polovica cene “nove” zimske pnevmatike - našle svoj krog uporabnikov oziroma voznikov. A kot je pokazal naš test, ima takšna pnevmatika veliko težav na mokri cesti: ima najdaljšo zavorno pot in najslabšo vodljivost. Tudi na suhi cesti se je odrezala slabo, najslabše smo jo ocenili tudi glede udobja. Se je pa obnovljena pnevmatika dobro odrezala na snegu in pri obrabi - z njo lahko prevozimo več kot 45.000 kilometrov.

Pnevmatika tristar snowpower HP - gre za pnevmatiko kitajskega izdelovalca, ki ponuja tudi nekaj drugih nizkocenovnih znamk pnevmatik, kot so Rockstone, Rotalla ali Minerva - lahko drži korak s tekmeci le na suhi cesti - namerili smo ji na primer najkrajšo zavorno razdaljo na suhem -, na mokrem pa se je pnevmatika odrezala zelo slabo tako pri zaviranju kot tudi pri splavanju in vodljivosti, zato ne priporočamo njenega nakupa.

Čeprav vremenske statistike potrjujejo, da bo na dolgi rok snega vedno manj, to ne pomeni, da ne rabimo dobrih zimskih pnevmatik. V primerjavi z letnimi bit zimske pnevamtike ni le boljši oprijem na sneženi podlagi, ampak dobre lastnosti tudi pri vseh drugih zimskih vozniških izzivih - plundri na cesti, poledici in veliki količini vode ob deževjih, dobro pa se morajo odzvati tudi na specifičnosti suhe ceste v hladnih zimskih dneh. 

Pnevmatike dimenzije 235/55 R17 V

17-palčne zimske pnevmatike dokaj športne širine 235 so namenjene srednjevelikim cestnim terencem, pa tudi nekaterim potniškim dostavnikom oziroma kombijem. Na testu teh pnevmatik smo zato uporabljali oba avtomobila - cestno-terenskega forda kugo in potniškega VW multivana.

Med 13 tokrat preskušenimi pnevmatikami se je le ena odrezala dovolj dobro za skupno oceno zelo priporočljivo, enajst pnevmatik pa je zaradi slabosti pri nekaterih merilih dobilo oceno priporočljivo. Ena preskušena pnevmatika je dobila oceno priporočljivo z omejitvami.

Michelinova pnevmatika pilot alpin 5 je edina od preskušenih pnevmatik z dovolj dobrimi in uravnoteženimi lastnostmi, da si je prislužila oceno zelo priporočljivo. Na suhi cesti se alpin 5 odlikuje z natančno vodljivostjo in varnostjo tudi pri zahtevnem izogibalnem manevru, na mokri cesti pa se dobro odreže z vodljivostjo, nekaj šibkosti pa ima pri splavanju. A ob najboljših lastnostih na zasneženi cesti in dobrih rezultatih na ledu, pri udobju in pri porabi goriva si je upravičeno prislužila oceno zelo priporočljivo.

Enajst “priporočljivih” pnevmatik na testu lahko v grobem razdelimo v tri skupine. V prvi skupini so tri pnevmatike, ki so pokazale slabosti na suhi cesti in so zato dobile znižano skupno oceno; to so pnevmatike, ki niso najbolj primerne za voznike, ki se vozijo predvsem po avtocestah. Imajo pa nekatere izstopajoče lastnosti: tako Goodyearova pnevmatika ultragrip performance+ kot Kleberjeva pnevmatika krisalp HP3 ponujata dobre lastnosti na mokri cesti in veliko oprijema na snegu, Bridgestonova pnevmatika pa celo najboljši rezultat pri zavorni poti in pri vodljivosti na mokrem.

Obe pnevmatiki v drugi skupini - Dunlopova winter sport 5 SUV in Vredesteinova wintrac pro - sta dosegli dobre rezultate na suhi cesti, na mokri cesti in tudi na ledu, sta se pa zato slabše odrezali na snegu, kjer smo ugotovili prezgodnje podkrmarjenje, slabši oprijem pri speljevanju in šibkosti pri bočnem oprijemu, zaradi česar ju ne priporočamo voznikom, ki se pozimi veliko vozijo po zasneženih cestah.

Oznaka - snežinka v triglavi gori - označuje, da gre za pravo zimsko pnevmatiko.


V tretji skupini dobro ocenjenih je šest pnevmatik, ki so se malce slabše odrezale pri dveh glavnih merilih na testu. Esa+tecarjeva pnevmatika supergrip pro, Cooperjeva pnevmatika discoverer winter in Fuldina pnevmatika kristall control SUV so pokazale slabosti na suhi in na mokri cesti. Nokianova pnevmatika WR snowproof se je slabše odrezala na mokrem in na ledu. Continentalova pnevmatika TS850P je dobila oceno priporočljivo zaradi lastnosti na suhem in mokrem. Pirellijeva pnevmatika winter sottozero 3 je dosegla slabše rezultate na suhem, na snegu in na ledu, Fuldina pnevmatika kristall control SUV pa na suhem, na mokrem in na snegu.

Najslabše se je na testu pnevmatik dimenzije 235/55 R17 odrezalaSemperitova pnevmatika speed-grip 3 SUV, ki je na suhem razočarala z voznimi lastnostmi in pri zagotavljanju varnosti v vožnji, bolje se je odrezala na mokri cesti in na snegu. Njena skupna ocena je priporočljivo z omejitvami.

Zanimive rezultate je dal preskus obrabe, saj so se vse pnevmatike pri tem merilu odrezale zelo dobro ali vsaj dobro. Največ kilometrov lahko prevozimo s pnevmatikami esa+tecar supergrip pro in semperit speed-grip 3 (več kot 57.000 km), veliko kilometrov pa lahko prevozimo tudi s Continentalovo, Dunlopovo in Michelinovo pnevmatiko.

Zanimive rezultate je dal preskus obrabe

Poceni, a slab nakup

Obnovljenih pnevmatik ne uporabljajo samo v tovornem prometu, ampak imajo svoj delež kupcev tudi med vozniki osebnih avtomobilov. Razlog je v dostopni ceni: na našem testu preskušena pnevmatika king meiler winter tact WT81 v dimenziji 205/55 R 16 stane približno 36 evrov, zmagovalka testa v tej dimenziji bridgestone blizzak LM005 pa približno 82 evrov.

Razlike med pnevmatikami

Pri pnevmatikah dimenzije 205/55 R 16 je bila razlika v zavorni poti med najboljšo in najslabšo pnevmatiko 8,5 m pri zaviranju od 100 km/h do zaustavitve na suhem in 12,5 metra pri zaviranju od 80 km/h do zaustavitve na mokri cesti.
Pri vzdolžnem splavanju (akvaplaningu) je najboljša pnevmatika v dimenziji 235/55 R 17 splavala pri 9,2 km/h višji hitrosti od najslabše.
Še razlike v porabi goriva: med najboljšo in najslabšo pnevmatiko dimenzije 205/55 R 16 je razlika v porabi 2 decilitra na 100 km, med najboljšo in najslabšo pnevmatiko dimenzije 235/55 R 17 pa 4 decilitre na 100 km.

 

Ključne besede


AMZSzimske razmerezimske pnevamtikezimske gumezimska vožnjatest pnevmatik