Vrnitev invalidov za volan

Avto-moto

AMZS začenja s strokovno vgradnjo opreme za invalidom prilagojeno vožnjo


Nesrečen trenutek ali pa zahrbtna bolezen lahko življenje v hipu postavi na glavo. Za vse, ki ne morejo uporabljati nog, je še toliko bolj pomembno, da lahko ohranijo polno mobilnost, tudi za volanom. Vozniških pomagal je na trgu veliko, a vse predelave niso varne.

Največkrat je prav močna volja tista, ki zna premakniti gore in poiskati rešitve tam, kjer usoda grobo poseže v življenje. Ko je prizadeta svoboda gibanja, je treba vsak dan skleniti veliko kompromisov. Eden takih je vožnja. Tako je tudi v primeru iskanja čim bolj varne, udobne in optimalne vozniške rešitve za vse, ki zaradi različnih razlogov ne morejo uporabljati lastnih nog. Strasten voznik, ki je zaradi nesreče postal paraplegik, si je kupil avto in dal vanj vgraditi opremo za pomoč pri vožnji, s katero pa ni bil zadovoljen. Ni obupal, pač pa je zbral skupino strokovnjakov in skupaj so se lotili izziva. Tako je skozi praktične izkušnje in želje voznika invalida nastala slovenska rešitev, BDF ročica podjetja Pesjak. Ta omogoča varno vožnjo brez uporabe nog in hkrati ne posega v konstrukcijo vozila. Zasnovana je tako, da avtomobil lahko uporablja invalid in povsem normalno opravilen voznik. Slednje dejstvo je zelo pomembno za družinski proračun, saj ni treba kupiti in vzdrževati dveh avtov. Ob odstranitvi opreme nikjer ne ostanejo mehanske sledi (luknje od vijakov, poškodbe oblog, …) kar pomeni, da je avto brez stroškov pripravljen za prodajo.

Ročica je nastala v sodelovanju slovenskih inženirjev in invalida paraplegika, ki na trgu ni našel dovolj kakovostnega izdelka, da bi mu ponudil vozniško izkušnjo kot jo je imel pred nesrečo.

AMZS: gre za pomemben, družbeno odgovoren projekt

“V AMZS smo pri tem pomembnem družbeno odgovornem projektu videli dolžnost, da se aktivno vključimo. Odločili za sodelovanje s tem kakovostnim izdelovalcem, ker želimo skupaj postaviti določene varnostne standarde na področju vgradnje tovrstne opreme. Ob tem pa vidimo še veliko drugih dejavnosti, s katerimi bi neposredno dvignili raven varnosti na cestah. S temi pomagali želimo invalidom ponuditi polno vozniško izkušnjo v smislu nadgradnje vozniških spretnosti oziroma znanja v šoli varne vožnje v našem centru na Vranskem, pravilno uporabo opreme v simulatorju in seveda kot prvi ponuditi tako pripravljen avtomobil tudi v naši šoli vožnje. S tem bi invalidom lažje odprli pot do polne osebne mobilnosti,” razloži Jurij Kočar, tehnični strokovnjak AMZS in pove, da je AMZS že pooblaščeni partner za vgradnjo te kakovostne slovenske opreme za vožnjo invalidov. Ta rešitev je tudi priznana kot prilagoditev vozila v zakonu o izenačevanju možnosti invalidov in je zato zanjo predvidena spodbuda ob nakupu. Ključno je tudi dejstvo, da vsi, ki jih prizadene poškodba ali bolezen, nekje dobijo pravi nasvet glede opreme, saj se v Sloveniji in tujini dogaja precej nepravilnosti pri vgradnji takih pomagal. Neustreznih rešitev pa mnogokrat ne prepoznajo niti na tehničnem pregledu. “BDF ročica je v Sloveniji denimo edino pomagalo s serijsko številko izdelka in vso tehnično dokumentacijo, ki je osnova za tehnični pregled in vpis v homologacijo vozila, ter nekakšen temelj varnosti”, pravi zastopnik podjetja Pesjak Dominik Grbec. Ne gre pozabiti, da je v vožnji z varno in udobno opremo invalid lahko povsem enakovreden zdravemu oziroma gibalno neprizadetemu človeku.

Kako deluje?

Z BDF ročico voznik-invalid upravlja s plinom in zavoro. Z ročnim pomikom nazaj dodaja plin, s pomikom naprej pa zavira. Ročico se vgrajuje le v vozila s samodejnim oziroma avtomatiziranim menjalnikom. Z vidika varnosti pa je posebej pomembno dejstvo, da je ena roka vseskozi na volanu in da na ročici ni mogoče dveh funkcij uporabljati hkrati. Pri zaviranju ne more priti do hkratnega pospeševanja, kar se lahko zgodi pri drugače zasnovani napravi, kjer pedal za plin nadziramo s pomikom vstran. BDF omogoča popolno prilagoditev glede na notranjo zasnovo vozila in višino uporabnika.

Zelo pomembno je še dejstvo, da s svojo zasnovo ne moti vožnje običajnega voznika. Tudi pri varnostnem sistemu odmika pedal ob naletu, ročica zaradi svoje zasnove po sistemu “cev v cevi” omogoča nemoteno delovanje tega varnostnega sistema.

Dominik Grbec predstavnik BDF, ki inovacijo predstavlja tudi v tujini, pravi, da ta pripomoček omogoča popolno prilagoditev vozilu, da denimo ne ovira kolenskih zračnih blazin in vozniku invalidu ponudi natančno upravljanje z avtomobilom. Po demontaži ne pušča nobenih lukenj in drugih mehanskih sledi.

Ker uradnih testov tovrstne opreme ni, zato je še toliko bolj pomembno, da AMZS vzpostavi vsaj smernice varne vgradnje in kakovosti izdelave pravi Juri Kočar, tehnični strokovnjak pri AMZS. K projektu pa bo kot avtomobilski partner pristopila Toyota.

Ključne besede


InvalidiVožnja invalidovBDF ročica