Le še tri dirke – od devetnajstih – so pred vozniki v letošnjem svetovnem prvenstvu v motokrosu v elitnem razredu MXGP. Vse kaže, da bo naslov svetovnega prvaka osvojil Italijan Antonio Cairoli, saj ima štiri dirke pred koncem – dirka na Švedskem je bila namreč že po koncu redakcije te številke Motorevije – 97 točk prednosti pred prvim zasledovalcem Nizozemcem Jeffreyjem Herlingsom. Lanski svetovni prvak Tim Gajser je na petem mestu s 199 točkami zaostanka.
Za Gajserja kaj več kot peto mesto v skupnem seštevku ob normalnem razpletu prvenstva ni pričakovano, pa še za to se bo moral pošteno potruditi, kajti Febvre na šestem mestu za njim zaostaja vsega pet točk, tako da bodo njuni obračuni še izjemno zanimivi. Višje kot na pet mesto pa se bo Gajser tudi težko povzpel, saj za tretjim Paulinom zaostaja 80 točk, za četrtim Desallom pa 77 točk. Seveda bi bilo lahko tudi bistveno drugače, če se sredi sezone Gajser ne bi poškodoval in je moral izpustiti dve dirki v Franciji in Rusiji.
Ob vrnitvi v karavano svetovnega prvenstva v Ottobianu se je svetovnemu prvaku poznalo pomanjkanje treninga, zato je v Italiji osvojil “le” 21 točk.
Že na naslednji dirki na Portugalskem je šlo Gajserju precej bolje, čeprav se je tudi videlo, da še ni nadoknadil vsega zaostanka. Še zlasti je bilo to opazno ob koncu obeh voženj, ko je Gajserju primanjkovalo moči, da bi v enakem tempu držal vseh 30 minut in dodatna dva kroga, kolikor traja posamična vožnja na dirki svetovnega prvenstva. Osvojil je 28 točk za osmo in šesto mesto v posamičnih vožnjah.
Povsem drugače je bilo v Loketu na Češkem. Z odličnim štartom v prvi vožnji si je Gajser privozil vodstvo, ki ga je nadzoroval celotno vožnjo in prvi prevozil ciljno črto. To je bila njegova šesta zmaga v posamični vožnji v letošnji sezoni – prva po zmagi v drugi vožnji v Pietramurati. V drugi vožnji Gajserju ni šlo tako dobro, osvojil je četrto mesto, kar je zadostovalo za tretje mesto v skupnem seštevku dirke in s tem njegovo vrnitev na zmagovalni oder po dirki v Pietramurati.
A to je bil le trenutni preblisk, kajti na dirki v Loketu v Belgiji na mivknati progi se svetovni prvak ni mogel enakovredno kosati z najboljšimi. Osvojil je 23 točk za deseto in deveto mesto v posamičnih vožnjah. V prvi vožnji Gajser ni imel dovolj moči za prehitevanje tekmecev, v drugi vožnji pa se mu je nastop ponesrečil ob koncu, ko se je boril za četrto mesto, a v zadnjih dveh krogih dvakrat padel in nazadoval na deveto mesto.
Bolj prepričljiv je bil njegov nastop v Švici, kjer je osvojil 30 točk za šesto in peto mesto v posamičnih vožnjah. Vsekakor bi lahko dosegel več, če ne bi imel smole v kvalifikacijski dirki, ko je eden izmed voznikov padel, Gajser pa se je ob tem ustavil in tako poškodoval prednjo kolo svoje honde, da ga je moral zamenjati. Tekmecev seveda ni mogel ujeti, zato je moral v prvi vožnji štartati iz neugodnega zunanjega položaja in glavni tekmeci so mu ušli že na začetku dirke in več kot sedmega mesta ni uspel doseči. V drugi vožnji tudi ni najbolje štartal, pa vendarle na koncu osvojil peto mesto.
Kljub šestemu mestu Tima Gajserja pa bo dirka v Ferauenfeldu – Gachnangu v Švici ostala zapisana v analih slovenskega motokrosa kot dirka, na kateri so kar trije slovenski vozniki osvojili točke svetovnega prvenstva. Ob Gajserju sta si namreč v drugi vožnji točke privozila tudi brata Irt: Jernej je osvojil tri točke za 18. mesto, Peter pa dve za 19. mesto. Jernej Irt je prvič letos osvojil točke svetovnega prvenstva, Peter je dve točki osvojil tudi že v Latviji.
V drugi vožnji v Švici so bili od slovenskih motokrosistov uspešnejši le Belgijci, ki so imeli štiri uvrščene med dobitnike točk, za njimi pa so zaostali Nizozemci, Italijani, Francozi, Angleži, ki so imeli po dva dobitnika točk.
A vrnimo se še malce k Gajserju: kakorkoli je na začetku sezone kazalo, da bo spet v boju povsem za vrh in je zaradi poškodbe zdaj le še v boju za peto mesto, so njegovi dosežki še vedno odlični – še zlasti, če jih primerjamo z njegovim moštvenim tekmecem pri moštvu HRC Rusom Jevgenijem Bobriševim. Res je, da je bil tudi Bobrišev poškodovan, toda Gajser je vedno hitrejši kot Bobrišev in je tudi glavni zbiralec točk v točkovanju izdelovalcev motorjev, v katerem sicer prepričljivo vodi KTM, Honda pa se je na zadnji dirki povzpela na četrto mesto, saj je prehitela Kawasaki, pred njo pa sta ob KTM tudi še Husqvarna in Yamaha. Povsem v ozadju je Suzuki.
Do konca sezone voznike čakajo še dirke v Jaksonvillu v ZDA, v Assnu na Nizozemskem in v Ecotu v Franciji.
F.K.