Krona

Uvodnik

Tim Gajser je prepričljivo postal letošnji svetovni prvak v motokrosu v elitnem razredu MXGP. To je vsekakor daleč najodmevnejši dosežek slovenskega motokrosa v vsej zgodovini, pa tudi celotnega slovenskega motociklizma. Ob vsej (upravičeni) evforiji okrog Gajserjevega naslova vendarle ne gre spregledati, da je bil dvakrat svetovni prvak s svojim moštvom Igor Jerman v vzdržljivostnem motociklizmu, Klemen Gerčar pa pred tremi leti v motokrosu v razredu MX3. Ne glede na konkurenco je naslov svetovnega prvaka pač naslov, čez leta se vse ostalo pozabi, zapisani ostanejo le rezultati.


Tim Gajser je s svojim dosežkom postavil krono več kot polstoletnega delovanja slovenskega motokrosa – k nam je prišel leta 1960, leta 1962 so bile prve dirke. Prireditelji so hitro dokazali svoje sposobnosti: AMD Tržič – na progi v Podljubelju, ki jo že dolgo ni več – in AMD Orehova vas na še vedno delujoči progi v Radizlu sta bila redna gostitelja dirk za svetovno prvenstvo. Te so privabljale po več deset tisoč gledalcev, pa čeprav se slovenski vozniki niso mogli enakovredno kosati z najboljšimi na svetu, zato pa so bili vseskozi najboljši v nekdanji skupni državi.

Dirke svetovnega prvenstva na najvišji ravni so za slovenske prireditelje postajale vse zahtevnejši izziv, še zlasti finančni pogoji za izvedbo dirk pa so bili kmalu prezahtevni. Hkrati je motokros postajal vse bolj individualen šport, saj tudi avto-moto društva svojim tekmovalcem niso mogla zagotavljati takšnih razmer za trening in tekmovanja kot v preteklosti. Bilo je kar nekaj individualnih projektov z visoko postavljenimi cilji, a nobeden se ni končal vsaj s prebojem med najboljše. Uspelo je šele Timu Gajserju.

Tudi tu je šlo za individualni projekt, ki je temeljil na izjemnem zanosu, zagnanosti in prepričanju v uspeh Timovega očeta Bogomirja Gajserja. Kljub tragičnemu dogodku je vztrajal v motokrosu, za ta šport navdušil svojega sina, ga usmerjal od rane mladosti in kot 19-letnika pripeljal na sam vrh svetovnega motokrosa. To seveda ne bi bilo mogoče brez Timovih danosti, sposobnosti in zavzetosti. Vse skupaj se je zlilo v izjemno športno pot, kronano (zaenkrat) z dvema naslovoma svetovnega prvaka – lani v razredu MX2, letos v MXGP.

Gajserjeva športna pot je, tako kot vseh ostalih slovenskih moto športnikov – neločljivo povezana z AMZS. Ta je nacionalna športna zveza za motociklistični šport, ki skrbi za tekmovanja na nacionalni ravni, pa tudi članica mednarodne motociklistične zveze FIM, kar slovenskim tekmovalcem omogoča pridobitev ustreznih licenc in nastopanje na mednarodnih tekmovanjih. Zato Tim Gajser ni član AMZS zgolj zato, da bi lahko izkoristil vse članske ugodnosti glede mobilnosti, kot morda zveni iz reklame, temveč zato, da lahko dirka. AMZS za delovanje motociklističnega športa namenja tudi znatna finančna sredstva – del jih gre tudi za neposredno podporo športnikom, da bi lahko uresničili svoje cilje – kot jih je Tim Gajser. Prav zato sta ponos in veselje vseh članov AMZS ob njegovem uspehu še toliko večja!

Ključne besede


UvodnikTim Gajser