Na tekmovanju, katerega namen je zlasti izobraževanje in seznanjanje z novostmi na področju pomoči na cesti, avtomobilizma in tehnologije, se je pomerilo 16 ekip iz različnih evropskih držav. Naloge mehanikov so bile reševanje skritih, a realnih okvar na avtomobilih, s katerimi se vsakodnevno srečujejo pri pomoči na cesti članom avtomobilskih klubov. »Še vedno je veliko primerov, zaradi katerih nas člani pokličejo na pomoč, povezanih s klasičnimi okvarami, kot so prazne pnevmatike, prazen akumulator, pretrgan jermen, manjša okvara na hladilnem sistemu, pregorele varovalke in podobno, vse več pa je tudi težav, ki jim botruje elektronika. Zato smo letos naloge zasnovali na način, da so mehaniki pridobivali nova znanja in izkušnje, ki jim bodo pomagale pri reševanju ravno tovrstnih okvar,« je pojasnil Jurij Kočar, produktni vodja za servis pri AMZS, ki je imel pri letošnjem usposabljanju skupaj s strokovnjaki iz avtomobilskih klubov AA (Velika Britanija), nemškega ADAC in švicarskega TCS vlogo tehničnega inštruktorja.
Zmaga na Nizozemsko
Reševanje okvare ni bilo edino merilo uspešnosti posamezne ekipe, poudarja Kočar:
»Mehaniki so morali ustrezno poskrbeti za stranko, reševanja problema pa so se morali lotiti po logičnem zaporedju. Četudi pri samem reševanju niso bili v celoti uspešni, je bilo pri ocenjevanju zelo pomembno, da so znali stranki s pravilnim usmerjanjem pomagati do rešitve. Na uspešnost je vplivala tudi časovna komponenta, saj so imeli za nalogo največ 20 minut časa.«
Najbolj vrhunsko znanje, iznajdljivost in najustreznejši pristop do stranke so pokazali mehaniki iz nizozemskega avtomobilskega kluba ANWB, s čimer so osvojili naslov evropskih prvakov med mehaniki oziroma laskavi naziv Road Patrol Team of the Year, ki si ga je lani v Šibeniku ravno pod vodstvom Jurija Kočarja priborila ekipa AMZS.
Glede na to, da pomoč na cesti ostaja osnovna dejavnost večine avto-moto klubov, članic FIA, in je tudi ena ključnih storitev, s katero večina članov povezuje svoj avto-moto klub in jo od njih pričakuje, je usposabljanje cestnih patrulj še kako pomembno, zlasti v dobi hitrega tehnološkega napredka avtomobilske industrije, ki ji morajo slediti tudi izvajalci pomoči na cesti.
»Ključen cilj avto-moto klubov na tem področju je, da bi čim več primerov okvar, zaradi katerih člani pokličejo pomoč na cesti, lahko rešili na mestu okvare in voznikom omogočili takojšnje nadaljevanje poti. V AMZS smo izjemno ponosni, da smo gostili letošnji dogodek, predvsem pa, da bodo tudi naši mehaniki za pomoč na cesti z izkušnjami s tega usposabljanja pri pomoči našim članom še uspešnejši,«
je ob zaključku štiridnevnega dogajanja v sklopu katerega je AMZS obiskala tudi generalna direktorica FIA Regija I Laurianne Krid, povedal predsednik AMZS Anton Breznik.
V 2018 gostitelj ÖAMTC
Naslednje leto bo tekmovanje in usposabljanje za odličnost cestnih patrulj, ki poteka pod okriljem mednarodne avtomobilistične zveze FIA (Regija I) in ARC Europe, mednarodne mreže za pomoč na cesti, ki jo je leta 1991 ustanovilo osem evropskih avtomobilskih klubov, danes pa zagotavlja pomoč na cesti v kar 43 evropskih državah, organiziral avstrijski klub ÖAMTC.
Seznam ekip, ki so sodelovale v tekmovalnem delu
- ACA (albanski avto klub)
- ACI (italijanski avto klub)
- ACL (luksemburški avto klub)
- ACTA (izvajalec pomoči na cesti v Franciji)
- AL (finski avto klub)
- AMZS (ekipa sodeluje v izobraževalno-tekmovalnem delu, a ker so strokovnjaki AMZS sodelovali tudi pri zasnovi in pripravi nalog, ekipa v tekmovalnem delu ni bila kategorizirana)
- ANWB (nizozemski avto klub)
- BIHAMK (avto-moto klub BiH)
- EUROASISTA (izvajalec pomoči na cesti ARC v Litvi)
- HAK (hrvaški avto klub)
- LAS (litovski avto klub)
- MAK (madžarski avto klub)
- ÖAMTC (avstrijski avto-moto klub)
- RACC (katalonski avto klub)
- RACE (španski avto klub)
- TCB (belgijski avto klub)