Nesreča naj počiva: Motoristi na cilj z lepimi spomini, ne s poškodbami

Novice

Statistika kaže, da je vožnja z motociklom, upoštevajoč število prevoženih kilometrov, stokrat nevarnejša kot vožnja z avtomobilom. Z željo, da bi bil začetek motoristične sezone ter vsi nadaljnji kilometri čim bolj varni, smo pripravili nekaj nasvetov, ki bodo prišli prav tako bolj izkušenim motoristom kot začetnikom.


Preverite brezhibnost motocikla …

Preden se s svojim motociklom po zimskem premoru odpeljete na prvo vožnjo, poskrbite, da bo ta tehnično brezhiben. Ker so pnevmatike edini stik s podlago, je pomembno, da so v dobrem stanju. Četudi letno prevozite malo kilometrov, je lahko profil tudi pri npr. štiri leta stari pnevmatiki morebiti še dober, a ker se tudi pnevmatike starajo in lahko z leti otrdijo, je vredno razmisliti o menjavi. Preverite tudi morebitne vidne poškodbe tekalne površine ter bočnic in seveda tlak. Sami lahko preverite še količino oziroma raven zavorne tekočine v kontrolni posodi obeh zavor, pri čemer bodite pozorni na starost zavorne tekočine in število prevoženih kilometrov, saj z leti izgublja na kakovosti in lahko ob večji obremenitvi, kot je vožnja po klancu navzdol, ostanete brez zavor. Zavorna tekočina se lahko dobesedno upari. Sami lahko preverite tudi raven olja pogonskega motorja, hladilne tekočine in delovanje vzvodov (ročici zavor in sklopke – če je hidravlična, je treba preveriti raven tekočine), morebitne vidne zunanje poškodbe napeljav zavornega sistema in vseh vzvodov ter električne napeljave – preveriti je treba, ali vsa svetlobna telesa delujejo (glavne luči spredaj, zadaj, zavorna luč, smerne utripalke). Ne pozabite na vzmetenje in baterijo. Pri pogonskih prenosih je treba preveriti: pri jermenskem pogonu morebitne vidne poškodbe, pri verigi primerno namaščenost in napetost, pri kardanskem prenosu pa raven olja in spoje zaradi morebitnega maščenja. Tudi na pogonskem motorju se lahko z vizualnim pregledom opazi morebitno zamaščenost vseh spojev. Preglejte serijsko ali morebitno dodatno vgrajeno opremo (nosilci kovčkov, ščitniki ipd.), pri katerih se lahko prav tako pojavi poškodba, tudi zaradi izrabljenosti. Z rednim čiščenjem motornega kolesa boste lahko še pravočasno opazili nepravilnosti in jih odpravili.

… in zaščitne opreme

Preverite pa tudi svojo zaščitno opremo. Stalna skrb zanjo prinaša občutno večjo udobnost pri uporabi in pričakovano stopnjo varnosti. Doba uporabe je zato lahko zelo različna. Poškodovana obleka je lahko tudi nevarna, saj ne nudi pričakovane zaščite. Notranjost je pri večini čelad snemljiva in pralna. Če je vizir spraskan, ga je treba zamenjati. Za čiščenje ne uporabljajmo agresivnih čistil, zadostujeta že voda in mehka krpa. Izdelovalci čelad priporočajo menjavo nekje po petih letih starosti, kar pa je odvisno tudi od skrbi in načina uporabe. Čelada je lahko »utrujena« že po nekaj letih, saj je vseskozi izpostavljena vremenskim vplivom. Vsekakor ji velja nameniti pozornost z obiskom pri pooblaščenem serviserju, ki bo hitro in strokovno ocenil potrebne popravke ali celo zamenjavo. Čelada, ki je bila izpostavljena udarcu (padec) ali celo uporabljena ob nesreči, ni več varna. Lahko se namreč zgodi, da na zunanji strani ni vidne nobene poškodbe, skriti deli obloge, ki igrajo pri zaščiti bistveno vlogo, pa so poškodovani. Tu je rešitev le nova čelada. In ne pozabite – v primeru nesreče bo le ustrezna in pravilno pripeta motoristična čelada opravila svojo nalogo. 

Svetuje Vojko Safran, AMZS inštruktor varne vožnje in vodja programov za motoriste v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem.

Čeprav je edini zakonsko obvezni del motoristične opreme zaščitna motoristična čelada, ta za varnost motorista nikakor ne zadostuje. Poleg čelade vas lahko dodatno zaščitijo še motoristične hlače, jakna, škornji, rokavice, zelo priporočljiva je tudi zaščita hrbtenice. Motoristično opremo kupite glede na tip motornega kolesa.

Ne le priprava motorja, pomembna je tudi priprava motorista

Motorji so pozimi resda počivali v garažah, a to ne pomeni, da ste se morali zimskemu spanju predati tudi motoristi. Zima je bila primeren čas za vzdrževanje in izboljšanje psihofizične kondicije, kar je pomembno predvsem ob začetku sezone. Zavedati se morate, da motoristična kondicija ni enaka, kot je bila ob koncu prejšnje sezone, ko ste prevozili veliko kilometrov. Ker vožnja z motorjem zahteva popolno psihofizično prisotnost in občutek, bodite na to ob začetku sezone še posebej pozorni. Pri vožnji enostavno ne sme biti napak, saj je že najmanjša napaka lahko usodna. Med vožnjo motorja ste nenehno izpostavljeni vremenskim vplivom, kot so jutranji mraz, dnevna vročina, veter, dež …, kar vas še hitreje utrudi in poslabša pogoje vožnje. Tudi sam sedežni položaj na motociklu vas sili v nekoliko prisiljeno držo, kar lahko pripelje do mravljinčenja rok, nog ali predela zadnjice. Na začetku sezone zato izberite krajše vožnje z večkratnimi postanki.

Vstopite v motoristično sezono pripravljeni – za varne kilometre obiščite program varne vožnje v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem, kjer se  boste v varnem okolju in pod budnim očesom inštruktorja naučili obvladovanja svojega jeklenega konjička.

Vožnjo prilagodite razmeram

Prvi topli pomladanski sončni žarki še ne pomenijo nujno tudi zadosti ogretega vozišča, da bi se lahko pnevmatiki segreli na primerno delovno temperaturo. Tudi če je vozišče suho, lahko v zatišnih legah še pričakujemo vlago in nižje temperature vozišča. Spomladanski dež bo opral ceste, temperature bodo ogrele vozišče, seveda pa morajo tudi skrbniki cest opraviti potrebna skrbniška, vzdrževalna dela. Vsaka zima na žalost pusti svoj davek, zato vas ne sme presenetiti, če boste na cestah še videli pesek, prah z ostanki soljenj, v višje ležečih predelih pa še morebitne ostanke snega ob cesti, ki se topi, in je zato cestišče spolzko. Ceste so tudi polne zalivk, razpok, udarnih lukenj, kanalizacijskih jaškov, kolesnic, rezkanega asfalta in podobno, vse to pa so lahko pasti za motoriste.

Obenem je ključno tudi zavedanje, da so se vozniki avtomobilov in drugi udeleženci v prometu čez zimo odvadili prisotnosti motoristov na cestah, zato bodite v začetku sezone še toliko bolj pozorni in previdni. K večji vidnosti pripomorejo tudi kričeče barve, ki jih drugi udeleženci hitreje opazijo in jih opozarjajo na prisotnost motoristov v prometu. A to naj vas ne zavede in tega ne izkoriščajte! Hitrost morate stalno prilagajati, še posebej v naseljih, kjer se zgodi največ nesreč z udeležbo motoristov.

Torej, četudi se z motorjem odpeljete "samo na kavo", poskrbite za ustrezno pripravo motocikla, zaščitno obleko, bodite pozorni in osredotočeni na vožnjo ter druge udeležence v prometu in upoštevajte predpise, saj je največ hudih prometnih nesreč ravno v domačem kraju. 

Bodite skrbni do sebe in do drugih – tako bo užitek na motorju še večji!

Video: Izkušnja s programa varne vožnje

Včlanite se ali podaljšajte svoje članstvo

Na cesti se lahko pripeti marsikatera nevšečnost, zato je dobro, da imate ob sebi Pravega prijatelja, ki vam pomaga iz zagate. Ob začetku motoristične sezone vam priporočamo, da sklenete ali podaljšate AMZS članstvo, saj vam poleg številnih ugodnosti in popustov zagotavlja pomoč na cesti ne le, ko vozite avtomobil, ampak tudi ko sedete na motocikel. 

Za razliko od zavarovalnic je AMZS članstvo namreč vezano na osebo, člana, in ne na prevozno sredstvo, zato vam pomagamo, tudi če vozite različna prevozna sredstva in četudi niso v vaši lasti.

Z AMZS članstvom Plus ali Premium ste celo leto tudi turistično in zdravstveno zavarovani na svojih dogodivščinah v tujini

Nesreča naj počiva je nova svetovalna rubrika, ki jo pripravljamo skupaj z Zavarovalnico Sava.



#RadiPomagamo
Nikoli sami na cesti

 

Programi varne vožnje za motoriste

Tečaj varne vožnje rešuje življenje. Trenirajte z našimi izkušenimi inštruktorji varne vožnje v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem. Člani AMZS do 30 % ugodneje.

Prijavite se

Ključne besede


motoristivarna mobilnostprometna varnostAMZS Center varne vožnje na Vranskemmotoristična sezona