Test: Mercedes-Benz E 300e 4 matic AMG line

Test

Bencinsko-električni gospod v odlični vozniški formi, ki z zmogljivim hibridnim pogonom suvereno izpolni vozniške in okoljske cilje


Klasično oblikovana srednjevelika limuzina še nikoli ni bila hkrati tako udobna in vozniško dinamična ter okretna. Odličen priključno-hibridni pogon s 100-kilometrskim električnim dosegom navduši z odzivnostjo in učinkovitostjo. Novi mercedes razreda E je izpilil formo in je tudi po dinamični plati še resnejši tekmec BMW-jevi “petici” in Audijevi “šestici”…

oblika in prostornost 3/5 zvezdic 
zmogljivost in poraba 5/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 5/5 zvezdic
varnost in oprema 5/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Razred E ima za seboj kar 75-letno zgodovino in v tej dolgi dobi so se inženirji naučili, da udobje in uglajenost za marsikaterega kupca nista dovolj. Mlajši poslovneži, ki so želeli uživati v dinamičnih voznih lastnostih, so te iskali pri obeh tekmecih z Bavarske. 

Novi mercedes E je še vedno zelo lep avto, a počasi se doba tega oblikovalskega jezika vseeno izteka, saj so si vse Mercedesove limuzine čedalje bolj podobne. Najbolj očitna ločnica med razredi C, E in S na daleč ostaja le dolžina. Ta pripomba je seveda stvar okusa posameznika, a nam je bolj všeč, če si avtomobili niso podobni kot jajce jajcu.

Dinamična eleganca za doplačilo 

Nov oblikovni pristop čutne elegance brez enega samega ostrega robu, ki jo je začrtal slovenski oblikovalec Robert Lešnik, je klasično Mercedesovo limuzino postavil na radar mlajših kupcev. Samo poglejte, kako je avtomobilski smoking v elegantni črni barvi še vedno videti zelo šik. Klasični eleganci testne limuzine piko na i postavi športni oblikovni paket AMG, s katerim dobi bolj mladosten oziroma dinamičen pridih, ki pa stane dodatnih 4133 evrov. Celo zadnje luči žarijo v obliki zvezde. Med najbolj opaznimi oblikovnimi novostmi je še s svetlobo obrobljena motorna maska. 

Med varnostnimi sistemi velja posebej omeniti še odlična digitalna LED matrična žarometa. V trdi temi poleg odlično prilagodljivega snopa visoke ločljivost voznika na nenadne nevarnosti, pešce ali nadzor smeri opozarjata z svetlobno projekcijo na površino cestišča. 

Napredek v vseh elementih vožnje

Eden od najbolj očitnih napredkov nove generacije razreda E so odlične vozne lastnosti, ki so izboljšane v vseh elementih vožnje. Razred E se je vedno peljal zelo udobno, a nikoli do sedaj ni bil med ovinki tako prefinjeno natančen, voljno okreten in hkrati še vedno elegantno suveren. Navdušeni smo bili nad odzivom volana, pa nad odlično smerno stabilnostjo in suverenim oprijemom pri hitri menjavi smeri. Izrabljena fraza, da se avto pelje kot po tirih, v tem mercedesu dobi nov zalet. Občutno bolj dinamične vozne lastnosti so inženirji zagotovili z odlično uravnoteženim podvozjem, ki mu pri blaženju in stiku s cesto pomagajo še zračno vzmetenje airmatic, stalni štirikolesni pogon in dodatno krmiljenje koles zadaj; do kota 4,5 stopinje se namreč obračata tudi kolesi zadaj. Učinek štirikolesnega krmiljenja se najbolj očitno pozna pri parkirnih manevrih ali obračanju v ozkih ulicah: obračalni krog je skoraj meter manjši kot pri klasičnem krmiljenju. Malce manj kot pet metrov dolg E je zelo okreten. Ob vseh kamerah ter povsem avtonomnem aktivnem parkirnem pomočniku tudi bolj nerodni vozniki ne bodo v zadregi v ozkih podzemnih garažah ali kjerkoli drugje, kjer na sijoče odbijače in platišča prežijo robniki, količki in cvetlična korita.
 

A kdor bo želel voziti tako udobnega, okretnega in dinamičnega mercedesa E, bo moral globoko seči v žep: za 4matic pogon bo moral odšteti 3000 evrov in še 3125 evrov za prilagodljivo zračno vzmetenje ter krmiljenje koles zadaj. Je pa to doplačilo po našem mnenju veliko boljša naložba kot prej omenjeni AMG paket zunanjosti, ki na vožnjo nima vpliva.

Učinkovita elektrifikacija     

K udobju in predvsem učinkovitosti veliko dodata še zmogljiv priključno-hibridni pogon in 9-stopenjski samodejni menjalnik. V njegovo ohišje so dodali diskasti električni motor (95 kW), ki je v primerjavi s prejšnjo generacijo močnejši za 5 kW, predvsem pa ima za pogon na voljo občutno večjo zalogo elektrike in zmogljivejši polnilnik. Z novim pogonskim akumulatorjem zmogljivosti 25,4 kWh zmore novi E v gostem mestnem ali primestnem prometu z nekaj pazljivosti prevoziti približno 100-kilometrsko razdaljo z izklopljenim bencinskim motorjem, a tudi pri hitrejši vožnji lahko zgolj na elektriko prevozi dobrih 80 kilometrov. Večja zaloga elektrike se je odlično izkazala tudi v hibridnem načinu vožnje, namenjenemu potovanju na daljše razdalje z višjimi potovalnimi hitrostmi. Na testu smo prevozili precej avtocestnih relacijskih kilometrov in pri tem je avto v 743-kilometrskem meritvenem ciklu zabeležil 4,8-litrsko porabo bencina na 100 kilometrov. Pri tem je sočasno v povprečju porabil še 7,2 kWh elektrike na 100 kilometrov. Z novo generacijo bencinske različice priključnega hibrida novega razreda E je avto v povprečju na 100-kilometrski razdalji porabil 6 decilitrov manj goriva kot pri dizelski različici priključnega hibrida v prejšnji generaciji razreda E. Pri kombinirani mestni in medkrajevni vožnji po magistralkah je ob dosledni uporabi električnega priključka povprečna poraba goriva padla na vsega 2 litra na 100 km.

Večja zaloga elektrike se pozna pri učinkovitostih in zmogljivostih.

Izboljšana zasnova hibridnega pogona z dvolitrskim bencinskim motorjem ponuja učinkovito elektrifikacijo brez prilagajanja glede oskrbe avtomobila z električno energijo. To je znova pravi mercedes, ki zmore brez težav križariti na dolge razdalje, hkrati pa v času malce daljšega poslovnega sestanka ali pa med popoldanskimi nakupi z 11-kilovatnim AC polnilnikom obnoviti zalogo elektrike ter v mestu ponuditi dovolj električnih kilometrov za vse dnevne opravke. Pri tem velja pohvaliti še večstopenjsko rekuperacijo in zmogljivost električnega pogona, s katerim  lahko na elektriko vozi do 135 km/h in brez težav drži tempo prometa na mestnih obvoznicah, vpadnicah in krajših avtocestnih odsekih. 
2,3 tone težka limuzina se na zahtevo odrine zelo odločno in po vsega 6,5 sekunde pospeševanja preseže hitrost 100 km/h. Poleg tega v kombinaciji s štirikolesnim pogonom za seboj lahko vleče do 2,1 tone težko prikolico

V notranjem barvnem razkošju ambientalne osvetlitve s panelom pred sovoznikom so šli pri Mercedesu morda malce predaleč v ugajanju kupcev z daljnega vzhoda. Na srečo lahko s preprostim glasovnim ukazom izklopimo to pretirano barvitost …

Tehnološki presežek in veliko udobja za potnike z malo prtljage 

Vse, kar zahteven voznik od dragega mercedesa pričakuje, najbolj sijoče ponudi digitalno prvovrstno opremljena in prostorna kabine. Vožnja, sploh v električnem programu, je izjemno tiha. V kabini izstopa digitalna zasnova armaturne plošče, na kateri se bohoti podatkovno bogastvo, popolna komunikacijska podpora in celovit nabor aktivnih varnostnih pripomočkov. E brezhibno nadzira smer, v gneči sam zavira, ustavlja in spelje ter v tujini tudi sam opravi menjavo pasov na avtocesti. 
Voznika in sovoznika tako opremljen E razvaja tudi z odličnima sedežema, ki ob popolni električni nastavitvi ponujata tudi masažni program z učinkom vročih kamnov. Sedežni položaj je kljub nizkemu sedenju odličen, presenetljivo dobra je tudi preglednost v vse smeri. 
Skoraj tri metre dolga medosna razdalja potnikom zadaj ponuja precej prostora za kolena in dovolj nad glavo kljub temu, da streha v najvišji točki avtomobila ne preseže višine 1,48 metra. Zadaj se v mercedesu E sedi bolj udobno kot v novem BMW-ju serije 5. 
Največjo kritiko si ta limuzina zasluži za prostornino prtljažnika. Zaloga elektrike vzame (pre)velik davek pri njegovi uporabnosti: prtljažnik je dolg, a izjemno plitek. Ponudi vsega 370 litrov prostora, kar je, denimo, 10 litrov manj od prostornine prtljažnika Škodine fabie. Del skromno odmerjene prtljažne prostornine - sploh glede na velikost avtomobila - zasede še polnilna oprema. 

Plitek prtljažnik z 370 litri osnovne prostornine.

Novi razred E ponuja (skoraj) vse, kar ponuja tudi večji razred S, a le ob izdatnih doplačilih. Osnovna cena priključno-hibridnega razreda E je 79.490 evrov, vsa dodatna oprema testnega avtomobila pa je stala še 35.000 evrov. Skupaj torej 115.968 evrov, kar je bilo nedolgo nazaj povsem dovolj za razkošnejši razred S …

Tehnološki prestiž med drugim ponuja navigacijo, ki zna izbrati pot za boljšo rekuperacijo energije, avto celo preverja kakovost zraka oziroma zasičenost z trdimi delci (PM 2,5), ionizira ter odišavi zrak v kabini.

Pod črto …

Novi mercedes E je pravi avtomobilski gospod v odlični vozniški formi, ki z zmogljivim hibridnim pogonom suvereno izpolni vozniške in okoljske cilje - brez omejevanja mobilnosti na dolge proge. Ponuja veliko, a za veliko denarja. 

Všeč nam je +

všečna oblika, električni doseg pogona, učinkovitost hibridnega sistema, dinamične vozne lastnosti, aktivni vozniški pripomočki, kakovostna izdelava

Ni nam všeč -

(pre)majhen prtljažnik, velika masa, draga doplačila

Vrhunski zvočniški sistem glasbeni ritem oziroma prostorski zvok ponuditi v 4D načinu, kar pomeni, da voznik glasbo občuti tudi z rahlim fizičnim odzivom membran v sedežih.

Tehnični podatki

Mercedes-Benz E 300e 4 matic AMG line

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, turbo, prostornina: 1999 cm3, največja moč: 150  kW (204 KM) pri 6100 vrt./min, največji navor: 320 Nm pri 2000 vrt./min. Električni motor: največja moč: 95 kW (122 KM), največji navor: 440 Nm. Sistemska moč in navor: 230 kW (313 KM) in 550 Nm. Stalni štirikolesni pogon, 9-stopenjski samodejni menjalnik.
Mere in masa:  497,1  cm, širina: 190,4  cm, višina: 148,1  cm, medosna razdalja: 296,1 cm, masa praznega vozila: 2333  kg, dovoljena skupna masa: 2805  kg, prtljažnik: 370 l, akumulatorski sklop: 25,4 kWh, posoda za gorivo: 50 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 234 km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 6,5 s, normna poraba goriva kombinirano: 0,9 l/100 km, poraba elektrike: 19,2 kWh/100 km, izpust CO2: 21,5  g/km, poraba na testu: 4,8  l/100  km bencina in 7,2 kWh/100 km elektrike (hibridni način).
Cena: Star Import: 79.490 EUR
Osvetljena maska. 

Kako do novega avtomobila?

NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti.

 

Elegantna klasična limuzinska silhueta.

 

Ključne besede


Mercedespriključni hibrid4matichibridmercedes razreda Emercedes E

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije