Robert Lešnik: “Pri Mercedesu nam ne bo dolgčas …”

Pogovor

Pogovor s slovenskim umetnikov avtomobilskega oblikovanja


Slovenec Robert Lešnik je eden najboljših in po izdelkih tudi največjih umetnikov avtomobilskega oblikovanja, ki mu Mercedes zaupa eno najbolj pomembnih strategij - svojo podobo prihodnosti. Robert je vselej zanimiv sogovornik. Tokrat je za Motorevijo razkril, da je težje kot cestnega terenca oblikovati manjšo limuzino. Poleg tega pa nam je zaupal, da pripravlja izjemno atraktiven, bolj športen odgovor električne prihodnosti.


Svet avtomobilov se srečuje s pravo invazijo cestnih terencev in križanecev. Se bo po vašem mnenju ta trend nadaljeval? Kaj je skrivnost uspeha tega novega rodu križancev avtomobilske genetike?

Zaenkrat indikacije, ki bi kazale da se bo ta trend umiril, ni. Mislim, da so ti križanci logičen razvoj oziroma nadgradnja klasičnih enoprostornežev oziroma MPV-jev, ki so bili zelo uporabni, ampak oblikovno niso nikoli dobro zgledali. Novodobni križanci in cestni terenci pa so uporabni in tudi dobro zgledajo. Videti pa so veliko bolje, ker imajo večja kolesa in posledično boljša velikostna in oblikovna razmerja. Skrivnost njihovega velikega uspeha je torej dizajn in funkcionalnost. Potniki sedijo višje, počutijo se varneje in temu se ne želijo več odpovedati. Poti nazaj ni več.

Kljub temu pa ima ravno Mercedes v ponudbi še vedno enoprostorneža - razred B. Mu je prav vaš novi dizajn podaljšal življenje? To smo se namreč spraševali že na našem testu …

S 3. generacijo razreda B smo našli nišo - premijski enoprostornež. Kupci so bili pri tem avtomobilu pripravljeni veliko vložiti tudi za nakup na videz nepomembnih dodatkov, ki niso vplivali na uporabnost avtomobila - denimo velika 18-palčna platišča. Na aktualnem razredu B sedaj nudimo že 19-palčna platišča, ki se precej dobro prodajajo. To je še vedno nekako nelogično za tak izrazito družinski avtomobil, kjer bi prej pričakoval, da bodo kupci raje doplačali dodatne predale, prtljažnik … To je dokaz, da sta videz oziroma oblikovanje pri takem avtomobilu zelo pomembna, saj si ljudje ob uporabnosti želijo tudi atraktivnejši videz. Zaradi tega smo tudi naredili novega mercedesa razreda B.

Pravi privilegij se je o avtomobilski prihodnosti ene najstarejših avtomobilske znamk na svetu sredi Nemčije pogovarjati v slovenščini. Robert Lešnik je človek, ki aerodinamiko naredi učinkovito in lepo na pogled. Prav on je s svojo ekipo poskrbel za oblikovni preporod Mercedesa. 

Je večji izziv oziroma težje narediti všečnega križanca ali klasično limuzino?

Ne, izziv pri cestnih terencih ni tako velik. V programu imamo trenutno 40 različnih modelov avtomobilov. To je veliko, saj ponujamo praktično vse: od mestnega smarta, do G razreda in velike S limuzine. Z vidika oblikovanja je najtežje oblikovati krajšo limuzino. Ne S razred s 5,2 metra dolžine, ampak veliko krajšo pred kratkim predstavljeno A sedan. V začetku 80. let je prišel mercedes 190 “baby benz” in še danes, ko kakšnega vidim na avtocesti, me osupne kako majhen je, popolnoma iz drugega časa. Limuzinska različica razreda A me spominja na ta avto in dejansko je bilo A sedan precje težko oblikovati, da sploh zgleda atraktivno in ima obenem tudi prostor za 4 ali 5 ljudi. Pri razredu C je že lažje, ker je dosti širši. CLA ima izrazitejše boke, je nižji, dosti širši: kupeja je dosti bolj enostavno narediti kot majhno limuzino. Pri A sedanu pa nam je uspelo narediti zelo privlačen in izjemno aerodinamično učinkovit avto, saj je med serijskimi avtomobili avto z najboljšim količnikom upora na svetu. To je res super rezultat za katerega smo se morali izjemno potruditi. Avto je nekaj posebnega in ga je bilo bistveno težje oblikovati kot cestnega terenca GLC. To ne pomeni, da bi GLC nastal brez truda, saj ima vsak model svoje izzive.

Robert Lešnik ob prenovljenem mercedesu GLC.

Kot prvi mož Mercedesovega oblikovanja imate vpogled v prihodnost. Kakšni bodo modni kroji elektrifikacije? Zaenkrat smo med veliki igralci videli bolj varno in manj drzno stran dizajna - velike električne cestne terence …

Da, v naši oblikovni filozofiji je še toliko potenciala in imamo zelo veliko idej za bližnjo in daljno prihodnost, da nam pri Mercedesu ne bo dolgčas. V naslednjih mesecih bomo pokazali eno zelo zanimivo idejo prihodnosti oziroma interpretacijo električne serije avtomobilov EQ. To ne bodo samo križanci. Naša interpretacija prihodnosti gre tudi v smer nižjih, manjših, izjemno aerodinamičnih in bolj športnih avtomobilov. S tem bomo zopet ponudili avto v razredu, kjer ga tekmeci še niso. V naslednjih letih od vsakega pomembnega avtomobilskega igralca oziroma izdelovalca pričakujem vsaj en odgovor na vprašanje bolj športne elektrifikacije. Mislim, da bomo mi ponudili en zelo originalen odgovor na ta izziv prihodnosti.

Kot vedno v zgodovini znamke?

Da, natanko tako.

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj