Za volanom: prenovljena mercedesa GLC in GLC coupe

Za volanom

Eleganca in robustnost - še več digitalnega napredka in udobja, a hkrati veliko terenskega poguma ter ekskluzivnih AMG zmogljivosti


Mercedes je tehnično in oblikovno prenovili svojega najuspešnejšega cestnega terenca - razred GLC. Ta je sedaj še bolj digitalno napreden in udoben, a hkrati je obdržal terensko robustnost.

Zanimivosti in dejstva: doma na asfaltu in onstran robnikov

Terenske zmogljivost: 24,5 cm oddaljenosti od tal (offroad program), vstopni kot 30,8 stopinj, izstopni kot 24,9 stopinj, kot prevoja 19,8 stopinj, prevozi do 70-odstoni klanec in brede po 30 cm globoki vodi.
Motorji ob prihodu na trg: GLC 200 4MATIC (145 kW/197 KM, 320 Nm), GLC 300 4MATIC (190 kW/258 KM, 370 Nm), GLC 200 d 4MATIC (120 kW/163 KM, 360 Nm), GLC /220 d 4MATIC (143 kW/194 KM, 400 Nm) in GLC 300 d 4MATIC (180 kW/245KM, 500 Nm)
GLC po novem tudi z aktivnim krmiljenjem pomaga pri vzvratni vožnji do 2,2 tone težke prikolice.
Tehnologija EQ boost - gre za “mehko” hibridno rešitev z 48-voltno električno napeljavo. Pri tej optimizaciji običajnega motorja pomembno vlogo igra električna naprava (ISA), v kateri so združeni zaganjalnik, alternator in elektromotor oziroma generator.
To, kar zmore GLC zunaj asfalta, vsaj 90 odstotkov njegovih lastnikov nikoli ne bo preizkusilo v praksi.

Več elegance, boljši žarometi in več terenskega poguma

Obema različicama - GLC in GLC coupe - je prenova prinesla stilsko nadgradnjo in temeljito posegla v tehnologijo za večje udobje in boljšo varnost. Nad novima odbijačema so nameščene na novo oblikovani LED žarometi, ki so poleg maske hkrati tudi najbolj očiten element prenovljene podobe razreda GLC.

Najbolj pa je prenovljeni GLC presenetil na razmeroma zahtevnem terenskem poligonu. Navkljub kromu in eleganci zmore GLC brez pomoči reduktorja in mehanskih zapor, a z izdatno pomočjo naprednih elektronskih pomočnikov suvereno premagovati 70-odstotne strmine in bresti po 30 centimetrov globoki vodi. Z opcijskim aktivnim zračnim vzmetenjem je avto za vožnjo po terenu mogoče dvigniti za dodatnih 5 centimetrov in ga tako od tal oddaljiti kar 24,5 centimetra. Nov sistem za nadzor stabilnosti in zdrsov ter štirikolesni pogon, ki navor med prednjo in zadnjo osjo deli v razmerju 45:55, sodelujeta izjemno prepričljivo. Tudi, ko je kolo v zraku, se navor namesto vrtenja v prazno z zavornimi posegi hitro prenese na kolo, ki ima stik s podlago.
Še bolj prepričljivo GLC obvladuje cesto in promet na njej. Vožnja je najprej zelo udobna, saj je poleg že omenjenega zračnega vzmetenja na voljo tudi sistem dynamic body control s prilagodljivim blaženjem. GLC ponuja vse najnovejše vozniške asistente po vzoru razreda S, kar pomeni popolno podporo vozniku pri preprečevanju prometne nesreče ob naletu oziroma izgubi nadzora smeri.

Razred GLC torej z varnostnimi sistemi, širino pogonskih rešitev in terenskimi zmogljivostmi ostaja v vrhu ponudbe srednje velikih cestnih terencev.

Prepozna počutje voznika in se z njim pogovarjata


V notranjosti sta GLC in GLC coupe dobila prilagodljive digitalne merilnike (velikosti 12,3 palca), že znani uporabniški vmesnik MBUX s 7 ali 10,25-palčnim velikim zaslonom, internetno povezavo in sistemom za prepoznavanje počutja voznika (energizing coach), ki prilagodi glasbo, sedežni položaj, delovanje klime …
Pod motornim pokrovom bo na izbiro 6 bencinskih in dizelskih motorjev (4-valjni bencinski in dizelski, 6-valjni dizel in bencinski V8 biturbo AMG stroj) od 120 pa vse do 325 kW. Novi bencinski štirivaljnik (GLC 300) je opremljen s tehnologijo EQ boost - gre za “mehko” hibridno rešitev z 48-voltno električno napeljavo, ki ob pomoči rekuperacije zavorne energije doda do 12,5 kW moči. Prava posebnost je GLC f-cell, ki je prvi priključni hibrid z gorivnimi celicami, ki uporabljajo vodik za izdelavo elektrike, ki poganja elektromotor. Razred GLC torej z varnostnimi sistemi, širino pogonskih rešitev in terenskimi zmogljivostmi ostaja v vrhu ponudbe srednje velikih cestnih terencev.

V notranjosti sta GLC in GLC coupe dobila prilagodljive digitalne merilnike (velikosti 12,3 palca), že znani uporabniški vmesnik MBUX.

 

Bombnik

Mercedes-AMG GLC 63 S 4matic+

Je več kot 1,8 tone težek cestni terenec lahko pravi športni avto? Da, pravijo pri Mercedesovem športnem oddelku AMG, kjer so pripravili najbolj divjega GLC-ja. Pod motornim pokrovom ima enega najboljših ročno narejenih biturbo V8 motorjev. 4-litrski osemvaljnik skozi hladilni sistem vsako minuto prečrpa za dve kadi vode, na voljo pa je v dveh različicah s 350 kW (476 KM) in 372 kW (510 KM), ki pri vsega 1750 vrtljajih postrežeta kar s 650 oziroma 750 Nm navora. To v praksi pomeni, da najzmogljivejši GLC doseže hitrost 280 km/h, od mirovanja do hitrosti 100 km/h pa se požene v vsega 3,8 sekunde. Avto je lahko opremljen z zelo zmogljivimi kompozitnimi zavorami za 21-plačnimi platišči, ima večstopenjsko nastavljiv sistem ESC, ki je prilagojen različnemu vozniškemu znanju, in poseben program za vožnjo po spolzkih cestah. Navor se prenaša na vsa štiri kolesa, na zadnji osi pa je še aktivni športni diferencial. Po prvih nekaj kilometrih je jasno, da gre za resen športni avto, ki zahteva zbranega in predvsem pametnega voznika. Zakaj bombnik? Zaradi brutalno surovega zvoka in silovitosti napada na asfalt.

Najzmogljivejši GLC doseže hitrost 280 km/h in od mirovanja do hitrosti 100 km/h pa se požene v vsega 3,8 sekunde, kar je hitreje kot človek potrebuje, da prebere tak stavek.

Pod črto ...

Pred slabim desetletjem, ko se je začenjal silovit vzpon cestnih terencev, so v Stuttgartu na ceste poslali svojega prvega srednje velikega cestnega terenca - mercedesa GLK. Zgodba o uspehu se je začela. Njegove škatlasto podobo sta v letu 2015 in 2016 zamenjala GLC in GLC coupe, ki sta danes najbolje prodajana cestna terenca pod okriljem Mercedesove zvezde. Na ceste je namreč doslej zapeljalo več kot 1,5 milijona teh avtov. Veliko rast prodaje pa je zabeležila tudi celotna Mercedesova družina cestnih terenev (GLA, GLC, GLC coupé, GLE, GLE coupé, GLS, G-razred), saj so prodali že več kot 6 milijonov teh avtomobilov.

- celovit nabor varnostno-asistenčnih sistemov
- štirikolesni pogon in nadpovprečne terenske zmogljivosti
- novi štirivaljni motorji s tehnologijo blagega hibrida
- 9-stopenjski samodejni menjalnik
- napredna digitalizacija: povezljivost in storitve
- cena: od 49.140 evrov za GLC oziroma 54.540 evrov za GLC coupe
pri nas naprodaj julija

Elektronsko nadzorovan 4matic štirikolesni pogon ima na sklopki dodatno zaporo (50 Nm). Avto ni zunaj asfalta prav nič manj suveren kot na avtocesti.

Zmore več kot od njega pričakuje lastnik

To, kar zmore GLC zunaj asfalta, vsaj 90 odstotkov njegovih lastnikov nikoli ne bo preizkusilo v praksi. Off road terenski paket nudi tudi izdatno podporo terenski vožnji z merilniki naklona, kota volana, živo sliko s kamer in celo poseben terenski snop svetlobe prilagodljivih LED žarometov, ki sveti neposredno pred sprednji odbijač. Celovita elektronska podpora na strmini v celoti prevzame skrb za ustrezno hitrost, nadzor oprijema in delovanje zavor. Voznik se lahko popolnoma osredotoči zgolj na natančno usmerjanje avta mimo kamenja, korenin in drugih ovir na terenu. Sistem za nadzorovan spust po strmini deluje tudi pri vzvratni vožnji. Elektronsko nadzorovan 4matic štirikolesni pogon ima na sklopki dodatno zaporo (50 Nm). Avto ni zunaj asfalta prav nič manj suveren kot na avtocesti. Poglejte fotografije. Tudi, če je kolo visoko v zraku, ne izgubi oprijema in se zmore izvleči iz zelo težkih razmer brez reduktorja in mehanske zapore diferencirala. Najbolj impresivno pa je dejstvo, da je pogon povsem nezahteven za uporabo, saj je terenski program vožnje dosegljiv le z enim pritiskom na stikalo.

Izdatna pomoč: EQ boost in twinscroll turbo

V vožnji se kot izjemno prepričljiv izkaže novi GLC 300 (190 kW/258 KM) z dvolitrskim štirivaljnim bencinskim prisilno polnjenim (twinscroll turbo) motorjem. Ta je izjemno uglajen in prožen, saj pri vsega 1800 vrtljajih ponudi že vseh 370 Nm navora. To pomeni, da dobre 1,8 tone težek GLC do 100 km/h pospeši v vsega 6,2 sekunde in doseže največjo hitrost 240 km/h. Bolj kot z zmogljivostmi pa navduši s svojo vsestranskostjo, ki mu jo omogoča tehnologija EQ boost. Gre za “mehko” hibridno rešitev z 48-voltno električno napeljavo. Pri tej optimizaciji običajnega motorja pomembno vlogo igra električna naprava (ISA), v kateri so združeni zaganjalnik, alternator in elektromotor oziroma generator. Z rekuperacijo je tak GLC zmožen pridobiti do 12,5 kW dodatne električne moči, s čimer zmanjšuje porabo goriva in do 2500 vrtljajev motorju pomaga pri pospeševanju. Na gorski cesti v okolici Frankfurta smo je odličen motor izkazal vse dobre plati.

Robert Lešnik za Motorevijo: “Pri Mercedesu nam ne bo dolgčas …”

Na predstavitvi je bil tudi eden najpomembnejših strokovnjakov Mercedesovega oblikovanja, slovenski oblikovalec Robert Lešnik, ki nam je zaupal, da je njemu prenovljeni GLC najbolj všeč s terenskim “off road” paketom, ki ob eleganci poudari čvrst značaj tega avtomobila. Slovenski kipar avtomobilskih linij, ki je skupaj z ekipo eden glavnih akterjev preporoda Mercedesa, je za Motorevijo povedal, da v prihodnosti Mercedes pripravlja unikatno presenečenje povezano z razvojem elektromobilnosti in drugi zelenih pogonov.

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj