Test: Mercedes CLA 220

Test

CLA začara na prvi pogled, a splača se ozreti dlje od njegove oblike ...


Novi mercedes CLA začara na prvi pogled, a splača se ozreti dlje od njegove oblike in odkriti tudi številne druge talente tega najmanjšega Mercedesovega limuzinskega kupeja.

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 5/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 3/5 zvezdic
varnost in oprema 5/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Labod

Če avtomobilski oblikovalci niso pretirano omejeni s tem, kolikšna mora biti dolžina avta, jim ni težko zrisati najlepših in najprestižnejših limuzin. Če mora biti avto kratek, hitro nastanejo grdi rački - primerov neposrečenih majhnih limuzin je na cestah kar nekaj.

Pri Mercedesu jim je v drugem poskusu na kolesa uspelo postaviti laboda - prekrasnega kupejevsko-limuzinskega CLA, ki očem uspešno prikriva, da se pod pločevino skriva platforma in tehnika razreda A in da je avto dolg manj kot 470 cm. Podobnost s precej večjim CLS je prednost in zagotovo tudi dober prodajni argument.

Osnova razreda A se prepozna šele v notranjosti - tako zaradi povsem digitalne zasnove armaturne plošče kot zaradi tesno odmerjenega prostora za potnike zadaj. Če se voznik in sovoznik navdušujeta nad dobrima (športnima) prednjima sedežema in odlično ergonomijo, pa morajo potniki zadaj (po)trpeti zelo skopo odmerjen prostor za kolena, malo prostora nad glavami in neudobno sedanje na nizko postavljeno zadnjo klop. Še najbolj navduši prtljažnik, ki je s 460 litri prostoren, globok in ima za limuzino uporabno veliko odprtino.

S 460 litri prostoren in globok prtljažnik, ki ima za limuzino uporabno veliko odprtino.

Hiter menjalnik in dober motor

Pod pokrovom motornega prostora je prečno nameščen 2-litrski bencinski turbo štirivaljnik s 140 kW in 300 Nm navora; v kombinaciji s 7-stopenjskim avtomatiziranim menjalnikom se takšen CLA spogleduje z zmogljivostmi in voznimi občutki športnejših različic avtov, čeprav ne spada v vrh zmogljivostne ponudbe serije CLA. Menjalnik je hiter in odziven, v športnem programu motor dobi tudi (umetno obarvan) športni prizvok, nad pospeški ne more nihče vihati nosu. Celo poraba goriva, ki se giblje med 7,5 in 9 l/100 km je povsem sprejemljiva za takšen avto.

Davek na poudarjeno športnost plača udobje v vožnji: velika kolesa s športnimi pnevmatikami, kratki gibi vzmetnih nog in razmeroma majhna medosna razdalja slabo gladijo daljše cestne valove in neravnine, zato je na slabi cesti CLA nemiren in neudoben. Ob športnem načinu vožnje, kjer vozniku odlično strežeta razširjena koloteka, to ni moteče, na daljših potovanjih (po slabših cestah) pa CLA voznika in predvsem potnike precej utrudi.

Pri Mercedesu jim je v drugem poskusu na kolesa uspelo postaviti laboda - prekrasnega kupejevsko-limuzinskega CLA

Varnostno temeljit

S sodobnim in dolgim seznamom asistenčnih sistemov (nekatere je treba dokupiti) je CLA eden varnostno najtemeljitejših, pa tudi najbolj digitalnih avtov na trgu. Njegov uporabniški vmesnik in digitalna armaturna plošča sta lahko vzor večini drugih izdelovalcev. A to ni poceni - k osnovni ceni 35.800 evrov za CLA 220 je seštevek dolgega seznama doplačil znašal še dodatnih 25 evrskih tisočakov.

Podobnost s precej večjim CLS je prednost in zagotovo tudi dober prodajni argument.

Pod črto ...

CLA je čudovit avto za ljubitelje športnih limuzin in lahko bi bil odlična vstopnica v svet Mercedesovih športnih limuzin - a s takšno ceno (za popolno opremljen avto) je tudi CLA avto za izbrance.

Všeč nam je +

izjemen videz, digitalna armaturna plošča, zmogljivosti, odlična vodljivost

Ni nam všeč -

prostor na zadnji klopi, neudobno vzmetenje, visoka cena opreme

Njegov uporabniški vmesnik in digitalna armaturna plošča sta lahko vzor večini drugih izdelovalcev.

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, turbo, prostornina 1991 cm3, največja moč: 140  kW (190 KM) pri 5500 vrt./min, največji navor: 300 Nm pri 1800 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, sedemstopenjski avtomatiziran menjalnik.
Mere in masa: 468,8  cm, širina: 183  cm, višina: 144,4  cm, medosna razdalja: 272,9  cm, masa praznega vozila: 1490  kg, dovoljena skupna masa: 2020  kg, prtljažnik: 460 l, posoda za gorivo: 43 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 241  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 7 s, normna poraba goriva kombinirano (NEDC): 6,3 l/100 km, izpust CO2 (NEDC): 143  g/km, poraba na testu: 9,5  l/100 km.
Cena: Autocommerce: 35.800 EUR
Davek aerodinamičnega kupeja: potniki zadaj morajo (po)trpeti zaradi zelo skopo odmerjenega prostora za kolena. Malo je tudi prostora nad glavami in neudobno je sedanje na nizko postavljeno zadnjo klop.

 

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Nazaj