Test: Mercedes A 200

Test

Ste se že kdaj poskusili pogovarjati s svojim avtom? "Hej, mer-sej-diz!"


Četrta generacija mercedesa razreda A hitro navduši opazovalce s svojo digitalno vsebino, a na prvem testu smo pogledali tudi globlje v njegovo drobovje. Kako se A200 obnese na slovenskih cestah?

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic

Očara na prvi pogled, a ...

O povsem digitalni zasnovi notranjosti novega razreda A smo v Motoreviji že pisali. Podolgovat zaslon namesto merilnikov, ki v visoki ločljivosti prikazuje podatke in vse ostalo, kar se dogaja z avtom in v okolici, očara na prvi pogled, a zares koristen bo le tistim, ki so vešči takšnega digitalnega upravljanja, ostali se bodo med digitalnimi ovirami le težko znašli. Mimogrede: naslov je fonetični zapis fraze, ki jo moramo v avtu glasno izreči, da nas digitalni glasovni asistent Mercedesovega uporabniškega vmesnika MBUX vpraša, kaj od njega želimo … A zgolj pogled skozi digitalno prizmo avtu dela krivico; novi razred A je skladno in prepoznavno oblikovan avto, ki je v primerjavi s predhodnikom pridobil ravno toliko centimetrov in notranjega prostora, da je počutje v njem precej manj utesnjeno, v 370-litrski prtljažnik pa gre več prtljage kot pri predhodniku. Še vedno pa mercedes A ostaja v prestižnem delu nižjega srednjega razreda, kjer ima počutje prednost pred prostornino; tudi zato sta pri tej različici prednja sedeža školjkasto oblikovana in zelo ergonomska, zato je notranja ambientalna osvetlitev tako razkošna in zato je avto zelo kakovostno izdelan.

A je skladno in prepoznavno oblikovan avto, ki je v primerjavi s predhodnikom pridobil ravno toliko centimetrov in notranjega prostora,

Motor z značajem zelo uspešno prikriva majhnoprostornino

Oznaka A200 pod motorim pokrovom odkriva nov 1,3-litrski bencinski turbo štirivaljnik, ki so ga pri Mercedesu razvili v sodelovanju z Renaultom. V tej različici motor zmore 120 kW in ima 250 Nm navora, z zmogljivostmi in značajem pa zelo uspešno prikriva majhno prostornino. Navduši z odlično odzivnostjo in športno zvočno kuliso, ki jo še poudarja prav tako na novo razvit sedemstopenjski avtomatiziran menjalnik z dvojno sklopko. Odlična kombinacija, ki pa kljub izklopu valjev med vožnjo ni tako varčna, kot obljubljajo tehnični podatki. A realna poraba goriva od komaj dosegljivih 6,5 do 8,5 l/100 km za avto s tako suverenimi voznimi lastnostmi ni previsoka.

Novi razred A je seveda opremljen s številnimi zelo sodobnimi in zmogljivimi asistenčnimi sistemi, ki pa vsi niso v serijski opremi. Osnovna cena avta 28.760 evrov je – kot je pri Mercedesu pravilo – le izhodišče za nakupno odločitev; ko dodamo doplačilo za DCT menjalnik, AMG paket, prilagodljiva žarometa, asistenčne sisteme in še kaj, cena zleze prek 50.000 evrov.

Video: odlično delujoči varnostni sistemi ...

Pod črto ...

Novi razred A ustreže vsem kapricam značilnega kupca prestižnih avtomobilov – je všečen, zelo sodoben in tudi dovolj ekskluziven avto, da se po njem ne ozirajo kupci golfov, meganov in focusov.

Všeč nam je +

prepoznaven videz, digitalna armaturna plošča, odziven motor, dobra vodljivost

Ni nam všeč -

prostor na zadnji klopi, poraba goriva, visoka cena

V 370-litrski prtljažnik pa gre več prtljage kot pri predhodniku.

Tehnični podatki 

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, turbo, prostornina 1332 cm3, največja moč: 120 kW (163 KM) pri 5500 vrt./min, največji navor: 250 Nm pri 1620 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, sedemstopenjski avtomatiziran menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 441,9 cm, širina: 179,6 cm, višina: 144 cm, medosna razdalja: 272,9 cm, masa praznega vozila: 1375 kg, dovoljena skupna masa: 1885 kg, prtljažnik: 370 – 1210 l, posoda za gorivo: 43 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 225 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 8 s, normna poraba goriva kombinirano (NEDC): 5,2 l/100 km, izpust CO2 (NEDC): 120 g/km, poraba na testu: 7,8 l/100 km.
Cena: Autocommerce: 28.760 EUR

 

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Nazaj