Za volanom: Mercedes-benz razred B

Za volanom

Družinske vrednote - napredna varnostna oprema, digitalizacija in praktičnost


Novi mercedes razred B ohranja praktičnost klasičnega enoprostorneža in na prvo mesto postavlja varnost, z videzom in voznimi lastnostmi pa prinaša več iskrivosti. Bo ostal najbolje prodajan slovenski mercedes?

Zanimivosti in dejstva: Otrok s strani ga ni presenetil, neprevidni kolesar tudi ne

V serijski opremi je odlično delujoč sistem proti naletu, ki voznika vnaprej opozori, naj bo denimo pozoren na pešce. Na poligonu smo preizkusili kako učinkovito je avto zmožen pri hitrosti 40 km/h rešiti življenje otroku ali kolesarju. Pri 120 cm visoki lutki, ki se je pognala izza drevesa na cesto, je avto sam silovito zaviral in ustavil s precej rezerve, podobno prepričljiv je bil tudi pri lutki na kolesu. Če bi bilo prostora za zaviranje premalo, zna pre-safe sistem vozniku ob sočasnem zaviranju s krmilno asistenco oziroma samodejnim pomikom volana vozniku pomagati preprečiti nalet v pešca ali kolesarja. Podobno prepričljiv je tudi pri parkirnih manevrih. Aktivni pomočnik pri parkiranju sam vrti volan, nadzira okolico in ne potrebuje več voznikove asistence pri zaviranju in dodajanju plina. Klic v sili zna sprožiti tudi ob neodzivnosti voznika, a prej avto sam poskrbi za varno zaustavitev.
Če je prostora za zaviranje premalo, zna avto ob sočasnem zaviranju s krmilno asistenco pomagati preprečiti nalet v pešca ali kolesarja. Podobno prepričljiv je tudi pri parkirnih manevrih, aktivni pomočnik pri parkiranju sam vrti volan, nadzira okolico in ne potrebuje več voznikove asistence pri zaviranju in dodajanju plina.

Ni podlegel avtomobilskemu križanju

V tretji generaciji razred B ni podlegel avtomobilskemu križanju in je zadržal vse ključne prednosti klasične enoprostorske zasnove. Pri prilagodljivosti kabine ne prinaša udarnih novosti, temveč le dopolnjuje želje kupcev. Med njimi Mercedes na prvo mesto postavlja mlade družine, ki pa jim - kot zatrjujejo v Stuttgartu - več kot prostorski presežki pomenijo napredna varnostna oprema, digitalizacija, bolj trendovsko oblikovanje in dinamične vozne lastnosti.

Lepši in predvsem učinkovitejši 

Zato je mercedes B postal najbolj aerodinamičen kompaktni enoprostornež (količnik upora 0,24), ki s podobo sledi linijam novega rodu mercedesov brez ostrih robov. V dolžino je pridobil 2,6 cm (4,419 m), na račun skrajšanih previsov je 3 cm daljša medosna razdalja (2,729 m). Vstopanje je enostavno, saj je sedežni položaj za 9 cm višji kot v kombilimuzinskem razredu A, boljša je preglednost in tudi na zadnji klopi - deljivi v razmerju 40:20:40 - je dovolj prostora za kolena in ramena. Davek modnega oblikovanja je v prtljažniku odvzel nekaj prostora: v osnovi meri 455 litrov, 33 manj kot prej, ob položeni klopi pa se ob 1540 litrih 7 litrov primanjkljaja ne pozna. Na voljo je vzdolžno pomična zadnja klop s 14-centimetrskim pomikom.

Zelo suvereno novi B nastopa z varnostnimi sistemi, digitalno komunikacijo in udobjem. Z vgrajenimi tehnologijami nadgrajuje temelje avtonomne vožnje, preko digitalnih kanalov pa se zna odzvati na prometne dejavnike iz okolice. Z inteligentno vožnjo je B sposoben enako učinkovito preprečiti nesrečo, kot če bi se družina vozila v razredu S. To pomeni, da trije radarji in stereokamera nenehno spremljajo promet 150 metrov pred avtom. Njihov domet aktivno pokrije tudi boke in zadek. Ob podatkih iz digitalne kartografije, podkrepljenih s spletnim osveževanjem prometa v realnem času, se je novi B sposoben pol kilometra vnaprej pripraviti na določeno posebnost v prometu. Ob pomoči daljinsko vodenih lutk otroka in kolesarja ter daljinsko vodene naletne tarče smo se prepričali, da so reakcije tega družinskega mercedesa zelo natančne, zanesljive in odločne.

V slovenščini glasovno vodenje multimedijskega ne deluje, poleg tega pa si je za vse funkcije vključno s tistimi glede nastavitev ambinetalne osvetlitve in sklopa osebnega udobja s samodejno prilagodljivimi ortopedskimi sedeži potrebno vzeti čas, da se spoznaš s kompleksnostjo celotnega sistema. Kdor si bo vzel čas in spoznal vse možnosti, ki jo s svojimi asistenti lahko ponudi novi B za več varnosti in udobja, bo zagotovo vozil varneje, bolj sproščeno. Z vso asistenco, zelo dobrimi ortopedskimi sedeži, ki se znajo med vožnjo sami prilagajati vozniku in sovozniku, je ta kompaktni enoprostornež poleg vsakdanjih poti kos tudi daljšim, celo maratonskim vozniškim etapm. Širokemu spektru uporabe je prilagojena tudi motorna paleta. 

“Hej Mercedes!” Hm ...

Voznikov delovni prostor je po vzoru iz razreda A opremljen s sklopom prilagodljivih merilnikov in komunikacijsko naprednim sistemom MBUX na dveh zaslonih, ki s pozivnim klicem “Hej Mercedes!” omogoča prostoročne nastavitve klimatskega sistema, navigacije, glasbe … Avto ponuja res veliko, a je vse zasnovano izrazito po meri internetne generacije. Povprečnega voznika seniorja utegnejo ti zasloni in neprestana komunikacija celo malce zmesti.
Precej bolje kot predhodnik se novi B odreže na ovinkasti cesti. Krmiljenje je natančnejše, kolesa bolj odločno vztrajajo v smeri, nagibanja je manj, blaženje pa s prilagodljivim delovanjem sistema dynamic select bolj učinkovito prestreže neželene udarce s ceste.

Nov 8-stopenjski avtomatiziran menjalnik z dvema sklopkama 

Motorna paleta je prilagojena novemu okoljskemu standardu Euro 6d-TEMP. Da se pri Mercedesu tudi v kompaktnih modelih še ne nameravajo posloviti od dizla, dokazuje nov prečno vgrajen dvolitrski motor v 110- in 140-kilovatni različici, za katerega so pripravili še nov 8-stopenjski avtomatiziran menjalnik z dvema sklopkama, ki je zmožen prenesti vse do 520 Nm navora. To daje vedeti, da bo ta pogonski tandem odigral verjetno pomembno vlogo tudi pri elektrifikaciji pogona z dizelskim priključnim hibridom. Na voljo je tudi 1,5-litrski dizelski štirivaljnik (85 kW in 260 Nm), že predstavljen v razredu A, od koder se pod motorni pokrov razreda B selita tudi obe različici 1,33-litrskega bencinskega motorja (100 in 120 kW), ob katerem je na voljo 7-stopenjski avtomatiziran menjalnik z dvema sklopkama. Še vedno je na voljo tudi štirikolesni pogon 4matic.

Davek modnega oblikovanja je v prtljažniku odvzel nekaj prostora: v osnovi meri 455 litrov, 33 manj kot prej, ob položeni klopi pa se ob 1540 litrih 7 litrov primanjkljaja ne pozna.

Pod črto ...

V Slovenijo bo novi mercedes razred B prišel februarja. Zagotovo bo ta praktičen enoprostornež z bogato varnostno-tehnološko vsebino tudi ob vseh križancih našel svoje občinstvo. Ali bo ostal najbolj prodajan slovenski mercedes, pa bo veliko odvisno od cene.

enoprostorna zasnova
vgrajeni varnostni sistemi
digitalni vmesnik MBUX
nov 8-stopenjski menjalnik
motorji od 100 do 140 kW
štirikolesni pogon 4matic

Vaše mnenje ...

Vaše mnenje nam je pomembno.

Katero obliko oziroma zasnovo karoserije bi izbrali za družinski avto?

Mercedes je pri razvoju 3. generacije razreda B obdržal recept, s katerim se je kot tekmec visokega razreda uveljavili tudi v razredu kompaktnih enoprostrnežev s prednjim pogonom. Več kot 1,5 milijona prodanih B-jev je dovolj tehten razlog, da ne preslišiš glasu ljudstva. Zato ob bavarskem BMW 2 active tourerju ostaja edini kompaktni enoprostornež modre krvi. Že s tega vidika je v prednosti, saj izbire neposrednih tekmecev praktično ni, pa tudi tehnološko med aktualnimi križanci in cestni terenci ni prav veliko avtomobilov, ki bi ponujali tako izdaten koncentrat tehnike v praktičnem avtomobilu z manj kot 4,5 metra dolžine.

Mercedes pri razvoju 3. generacije svojega najbolj družinskega modela ni eksperimentiral s križanjem. Več kot 1,5 milijona prodanih avtomobilov 1. in 2. generacije je namreč dovolj tehten razlog, da ne presliši glasu ljudstva. Razred B torej kljub trendu cestnih terencev ostaja kompaktni enoprostornež, ki sledi predvsem zahtevam mladih družin.

 

Mercedes B je postal najbolj aerodinamičen kompaktni enoprostornež (količnik upora 0,24), ki s podobo sledi linijam novega rodu mercedesov brez ostrih robov.

Novo poglavje v Mercedesovi oblikovalski filozofiji je pristop "sensual purity" (čutna čistost).Tudi novi B je oblikovan po tem pristopu. Slovenski oblikovalec Robert Lešnik, prvi mož zunanjega oblikovanja pri Mercedesu mi je v Ženevi ta pristop pojasnil z naslednjimi besedami:


Z vidika oblikovanja to najpreprosteje pojasnim tako, da reduciramo ostre meje med karoserijskimi površinami, praktično ni več ostrih robov in linij. Ostri robovi ostajajo le še tem, kjer so nujno potrebni, da definirajo določene elemente limuzine, kupeja … To sicer ne pomeni, da bomo odstranili vsako tako linijo pri vsakem avtomobilu. Osredotočamo se na proporce, razmerja. Mercedes je že od nekdaj imel neverjetne proporce s tem svojim zadnjim pogonom in res ni ravno veliko drugih proizvajalcev, ki bi imeli pri svojih avtomobilih tako dobra razmerja oblike in dimenzij.

Prilagodljiv tloris prtljažnega prostora.

 

 

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj