| Panorama, Tehnika

V AMZS centru varne vožnje so Mercedesovi kupci lahko preizkusili sodobne varnostne sisteme in vozne zmogljivosti športnih modelov oddelka AMG


AMZS center varne vožnje  znova gostil Mercedesov dogodek Star Experience, ki je namenjen kupcem pri praktičnem spoznavanju novih varnostnih tehnologij, voznih lastnosti in zmogljivosti športnih modelov oddelka AMG. Slednji letos obeležuje pol stoletja obstoja.

Karavana iz Stuttgarta v kateri je prvi zvezdnik prenovljeni mercedes S in superšportnik AMG GT bo v devetih tednih promocijske turneje po evropskih državah prevozila okoli 10 tisoč kilometrov. V ospredje dogodka so tokrat postavili aktivno varnost, vodljivost in vožnjo po spolzkih podlagah, kjer v vsebini izpostavljajo štirikolesni pogon.

V programu, ki ga Mercedesovi inštruktorji vsako leto prilagodijo novostim v ponudbi, pa je letos najbolj zanimiv prikaz delovanja naprednih asistenčnih sistemov prenovljenega razreda S.

Ta med drugim z napredno krmilno asistenco vozniku pomaga obvoziti oviro ali pešca, s svojimi elektronskimi tipali (radarjem, ultrazvokom in kamerami) vidi več kot četrt kilometra pred seboj in s predvidevanjem ter samodejnimi posegi na zavori, menjalniku in plinu aktivno spremlja promet v križiščih in krožiščih.

Predstavitev samodejnega zaviranja pri nevarnosti prečnega naleta. Pri Mercedesu trdijo, da umentna inteligenca razreda S ostaja merilo prestižnega razreda. Ta velikoserijska prestižna limuzina je denimo sposobna samodejno nadzirati varnostno razdaljo do hitrosti 210 km/h.

Avtomobilski možgani so vedno zmogljivejši, a …

Prenovljeni mercedes razreda S je opremljen z novo generacijo sistemov za pomoč vozniku. Ti temeljijo na zmogljivem digitalnem vidu, ki ga tvorijo trije radarski sistemi različnih dosegov, živa slika stereo kamer in sistem senzorjev ter ultrazvočnih tipal. Avto tako vidi več kot četrt kilometra pred seboj in se z vsemi funkcijami inteligentne vožnje približuje avtonomni vožnji. Precejšnega napredka pa so bili deležni še sistemi za povečanje udobja vožnje, od nadzora blaženja do parkiranja. Največja Mercedesova limuzina denimo že zna povsem samodejno parkirati, saj vozniku potem, ko vklopi asistenta ni potrebno več nadzirati niti zavore in stopalke za plin ne. Sitem je avto zmožen parkirat na prostor, ki je spredaj in zadaj samo 30 centimetrov daljši od avta. Ob parkiranju avto sam preverja še dogajanje v prometu.

Pri Mercedesu, se tako kot pri drugih avtomobilskih znamkah prestižnega razreda, trudijo, da bodo z razvojem tovrstnih sistemov cestno mobilnost pripeljali do točke, kjer bodo hude prometne nesreče postale preteklost. Pot do povsem samodejne vožnje in cest brez nesreč pa je še dolga in polna izzivov, kar smo dokazali tudi na našem AMZS testu sistemov za preprečitev odvzema prednosti oziroma za vožnjo v križiščih, kjer smo preizkusili tudi mercedesa razreda E.

Večina Mercedesovih sistemov, ki smo jih preizkusili na Vranskem dejansko izdatno pomaga vozniku voziti varneje. Še vedno pa je ob vsej podpori avtomobilskih možganov tudi za volanom tehnološko najbolj izpopolnjenega med mercedesi glavno vlogo igra voznik. Avto mu pomaga preprečiti nesrečo in ga z nadzorom dogajanja okolice varneje pripeljati do cilja, a najhujših napak z naslova pretiravanja s hitrostjo in nezbranosti tudi eden najpametnejših avtomobilov na svetu ta hip še ne more preprečiti.

Preskus na hidravlični plošči in mokri površini z manj oprijema je pomembna vaja za vozniške reflekse oziroma pravilno reakcijo v kateri voznik “ujame” avtomobil, ko ta zaradi vpliva podlage in hitrosti izgubi oprijem. Tukaj seveda, do izraza pride tudi pomoč tehnologije: pogon, podvozje, krmilni sistem in pnevmatike.

Mercedesovo tehnično prezentacijo za kupce je znova gostil AMZS center varne vožnje, ki ponuja dovolj vsebine in ustrezno infrastrukturo za prikaz sodobnih avtomobilskih tehnologij ter ustrezno velike površine za varen prikaz zmogljivosti in vozniške dinamike športnih vozil.

 

Ključne besede

AMZS CVV VranskoVarna vožnjaMercedesAMZS CVVAsistenčni sistemiAMG

Avtorji

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Sorodne novice

Nazaj