Test: Mercedes E 300 de 4matic

Test

Električni dizel - priključni hibridni pogon dizelski klasiki doda novo raven učinkovitosti


Razred E kot klasična srednjevelika limuzina ostaja srčika Mercedesovih modelov za zahtevne kupce. Z odličnim dizelskim motorjem in električnim priključkom učinkovitost dviguje na še višjo raven.

oblika in prostornost 3/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 5/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 5/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Čutna eleganca brez enega samega ostrega robu

Prenova je tej klasični limuzini prinesla še kanček več elegance. Mercedesovo čutno oblikovanje pomeni, da prenovljeni E nima niti enega ostrega robu. Piko na i zunanji eleganci postavlja športni paket AMG line, za katerega je treba doplačati 2352 evrov. Pri doplačilih, ki poslovno limuzino naredijo zares udobno, velja omeniti še prilagodljivo zračno vzmetenje. Za dodatna dva tisočaka se E ob pomoči pametnega vzmetenja odlično prilagaja cesti in v ovinkih bolje skrije svoje zajetne kilograme.

Kljub klasični karoserijski zasnovi skoraj pet metrov dolga limuzina zaradi izjemno premišljeno odmerjenih razmerij med posameznimi površinami deluje zelo lahkotno.

Vrhunsko podvozje in štirikolesni pogon neomajno branita udobje in oprijem

Stalni štirikolesni pogon zagotavlja veliko oprijema in odlično dopolnjuje vrhunsko podvozje z doplačljivim (2352 evrov) zračnim vzmetenjem. Pohvalo si zasluži tudi natančen volan.
Navkljub suverenemu 5,9-sekundnemu pospešku in 306 “konjem” sistemske moči priključni hibridni E po značaju oziroma voznih lastnostih nikakor ni športnik. Avto sicer zmore tudi na meji oprijema skoraj neomajno obdržati smer, a zares blesti na dolgih avtocestnih etapah. Tam pridejo do izraza njegovo prvovrstno udobje in brezhibno delujoči vozniški pomočniki, ki z občutkom zbranega voznika ohranjajo smer, nadzirajo okolico in varnostno razdaljo, se z aktivnim pospeševanjem oziroma zaviranjem prilagajajo prometnemu toku, omejitvam in celo izvozom ter krožiščem. 


Sistemska moč in navor: 225 kW (306 KM) in 700 Nm

Maratonec in električar

Oznaki 300 de in EQ power označujeta, da gre za novo generacijo priključnega hibrida, v katerem izjemno prožnemu dizelskemu štirivaljniku, ki 400 Nm navora doseže pri vsega 1600 vrtljajih, pomaga še električni motor z 90 kW, nameščen v ohišje 9-stopenjskega samodejnega menjalnika, ki odlično obvlada svoje naloge. Pogonski zasnovi so za čim večjo učinkovitost in praktičnost prilagodili tudi vozne programe. Poleg hibridnega načina, ki elektromotorju prepušča vsa mestna speljevanja, kratka pospeševanja in rekuperacijske pojemke, so inženirji poskrbeli tudi za program varčevanja z elektriko.

Na avtocesti avto poganja dizelski motor, ki segret na optimalno delovno temperaturo za seboj pušča zelo malo izpustov in pri višjih hitrostih zagotavlja najboljšo učinkovitost. Elektromotor se pri visokih hitrostih vklopi le v ob odvzetem plinu in poskrbi za “jadranje” brez pomoči motorja. Ob varčevanju z elektriko se je tudi po več sto prevoženih avtocestnih kilometrov v mesto mogoče pripeljati z izklopljenim dizelskim motorjem in z vsaj 70 odstotki energije v akumulatorskem sklopu zmogljivosti 13,5 kWh. S polno zalogo elektrike smo po mestnih ulicah, ljubljanski obvoznici in na krajših primestnih razdaljah v povprečju prevozili dobrih 40 kilometrov. Dizelski maratonec v mestu postane neslišen električni avto. Glede učinkovitosti je dovolj zgovoren podatek o porabi: ta se v hibridnem načinu brez težav spusti pod 5 litrov na 100 prevoženih kilometrov.


Na volanu ni več gumbov, temveč na dotik občutljiva plošča, preko katere je mogoče nastaviti večino ključnih storitev oziroma opravil povezanih z vožnjo.

Digitalno razkošje

V razkošno opremljeni in zvočno prvovrstno zatesnjeni kabini izstopajo velika 12,3-palčna zaslona, obloge iz črne jesenovine in volan, ki s kapacitivno plastjo prepozna, če ga držijo voznikove roke. Ob prvovrstnem digitalnem vmesniku MBUX in glasovnemu vodenju si grajo zasluži dejstvo, da kompleksni meniji še vedno niso v slovenščini. Za polno izkušnjo pametnega mercedesa mora voznik razumeti in govoriti vsaj en tuji jezik. Hvalimo udobne sedeže in prostor na zadnji klopi. Se pa sedi precej nizko. Precejšen davek si elektrifikacija odmeri v prtljažniku, v katerem je nameščena električna shramba. To pomeni neravno dno z visoko stopnico po celi širini prtljažnika in vsega 370 litrov prostornine.

Doplačila so sestavni del nakupa avtomobila visokega razreda, ki so osnovno ceno testnega avtomobila povišala za dobrih 20 tisočakov. Kdor si lahko privošči razkošno opremljenega hibrida za 87 tisočakov, bo užival prvovrstno udobje tehnologije nove dobe.

Mercedes E je vedno slovel po široki uporabnosti, med katero sodi tudi velika nosilnost. Tudi v dizelsko-električni priključni hibridni različici ima kar 630 kg nosilnosti, a mu majhen prtljažnik brez možnosti polaganja naslonjal zadnje klopi jemlje precej praktičnosti. V njem je ob visoki stopnici treba poiskati še prostor za dva svitka električnih kablov.

Pod črto …

Prenovljeni mercedes E po delovanju umetne inteligence in digitalnih veščinah spada v sam vrh avtomobilskega sveta, priključni hibridni pogon pa dizelski klasiki doda novo raven učinkovitosti - za visoko ceno.

Všeč nam je +

všečna oblika, zmogljiv pogon, učinkovitost hibridnega sistema, zmogljivosti in udobje. aktivni vozniški pripomočki, kakovostna izdelava

Ni nam všeč -

(pre)majhen prtljažnik, velika masa, številna doplačila

V električnem načinu se je mogoče brez težav voziti tudi po mestnih vpadnicah, saj na elektriko E 300 de preseže preseže hitrost 130 km/h.

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: dizelski, štirivaljni, turbo, prostornina: 1950 cm3, največja moč: 143  kW (194 KM) pri 3800 vrt./min, največji navor: 400 Nm pri 1600 vrt./min. Električni motor: največja moč: 90 kW (122 KM), največji navor: 440 Nm. Sistemska moč in navor: 225 kW (306 KM) in 700 Nm. Stalni štirikolesni pogon, 9-stopenjski samodejni menjalnik.
Mere in masa: 493,5  cm, širina: 185,2  cm, višina: 148,1  cm, medosna razdalja: 293,9 cm, masa praznega vozila: 2130  kg, dovoljena skupna masa: 2760  kg, prtljažnik: 370 l, akumulatorski sklop: 13,5 kWh, posoda za gorivo: 60 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 235 km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 5,9 s, normna poraba goriva kombinirano: 1,6 l/100 km, poraba elektrike: 16,6 kWh/100 km, izpust CO2: 42  g/km, poraba na testu: 5,2  l/100 km.
Cena:  Autocommerce: 67.197 EUR
S 7,4-kilovatnim polnilnikom bo zaloga električne energije povrnjena v dveh urah ali pa v dobrih šestih urah, če bo kabel vklopljen v običajno gospodinjsko vtičnico.

 

 Največji kapital tega učinkovitega, elegantnega in udobnega priključnega hibrida je, da se lahko vozi tudi tam, kjer se sicer dizli ne smejo.

Ključne besede


testMercedesHibridni avtoTest avtadizelpriključni hibridelektrikaštirikolesni pogonhibridmercedes razreda E

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

32

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

32

Shrani

Delite s prijatelji