Test: Mercedes GLE coupe 400d 4matic

Test

Nasprotje svetov - markanten avtomobil tehničnih presežkov, ki na osupljiv način združuje sicer nezdružljive avtomobilske lastnosti


Novi mercedes GLE coupe je markanten avtomobil tehničnih presežkov, ki na osupljiv način - in s ceno nepremičnine - združuje sicer nezdružljive avtomobilske lastnosti. Test.

 

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 2/5 zvezdic

 

Izstopa s podobo in tehniko

Kdor si želi izstopati, bo v tem avtu vselej pritegnil pozornost okolice. Tam kjer avto šteje kot statusni simbol, bo GLE coupe nedvomno naredil močan vtis. Je prostoren cestni terenec z zmogljivim štirikolesnim pogonom, z udobjem limuzine, pospeški športnika in šarmom kupeja. Prav kupejevska streha, ki se izteče v izjemno skladno oblikovan zadnji del z značilnimi svetlobnimi telesi Mercedesovih limuzinskih kupejev, naredi tudi ključno, ekskluzivno ločnico med kupejem in “običajnim” GLE. Kljub temu, da ima coupe 6 cm krajšo medosno razdaljo od mercedesa GLE, pa v skoraj pet metrov dolgem in dobra dva metra širokem avtomobilu ni treba sklepati prostorskih kompromisov.

Prav kupe streha, ki se izteče v izjemno skladno oblikovan zadnji del z značilnimi svetlobnimi telesi Mercedesovih limuzinskih kupejev razreda C, CL, E in S, naredi tudi ključno, ekskluzivnejšo ločnico med njim in “običajnim” modelom GLE, ki ga morda v visoki družbi kdo dojema kot bolj obrtniškega. Čeprav tudi GLE coupe lahko za seboj vleče 2,7 tone težak gliser, mu vlečna naprava po videzu pristoji veliko manj kot GLE-ju.

Vstopanje v avto prek širokega in ponoči osvetljenega aluminijastega praga je zelo udobno, sedi se visoko in izjemno udobno. Potnika spredaj ločuje zelo široka sredinska konzola, ekskluzivnost pa je podčrtana s popolnoma električno nastavljivima, ogrevanima in prezračevanima sedežema. 

Zadaj je veliko prostora za kolena, nekaj prostorskega davka pa vzame padajoča streha. Več kot 180 cm visoki potniki bodo zadaj sedeli z glavo povsem pod stropom. Prtljažnik s 655 litri ustreza mogočni karoseriji. Elektrika dviguje in spušča velika peta vrata ter na široko odpre prostor za prtljago. Zaradi visokega roba nakladanja je v prtljažniku stikalo, ki ob pomoči zračnega vzmetenja za dodatnih 5 cm zniža višino zadnjega dela za lažje nalaganje prtljage. Ekskluzivnost kabine podčrtujeta dva velika in visoko ločljiva zaslona z nešteto informacijami in zmogljivim, a tudi uporabniško zahtevnim vmesnikom MBUX.

Nad preglednostjo nimamo pripomb, mrtvi karoserijski koti pa pri parkiranju oživijo ob pomoči odličnega sistema kamer, ki z živo sliko visoke ločljivosti ne zamujajo in tudi ponoči ponujajo dober pregled okolice. Kdor bi s parkiranjem orjaka vseeno utegnil imel težave, pa enostavno pritisne stikalo parkirnega pomočnika, ki zelo zanesljivo premeri razpoložljiv prostor, suvereno vrti volan in nadzira zavore oziroma gibanje avtomobila pri parkiranju na centimetre natančno.

Najboljši dizelski stroj

Oznaka 400d pomeni, da je pod motornim pokrovom Mercedesov najmočnejši vrstni dizelski šestvaljnik vseh časov. To je eden najboljših, če ne celo najboljši 3-litrski dizelski motor, kar smo jih preskusili doslej. Orjaških 700 Nm navora na vsa štiri kolesa pošlje pri vsega 1200 vrtljajih. Njegovemu silovitemu potisku eleganco prenosa moči doda čudovito uglajen 9-stopenjski samodejni menjalnik, ki pomaga tudi pri razmeroma zmerni porabi goriva, kar dokazuje testna povprečna poraba goriva - 9,8 l na 100 km. Štirikolesni pogon z novo večploščno sklopko, ki navor med prednjo in zadnjo os deli v razmerju od 0 do 100 odstotkov, k vsemu skupaj doda še suverenost pri zagotavljanju oprijema in stabilnosti v ovinkih. Zelo dognano aktivno zračno vzmetenje suvereno prestreza udarce s podlage in dobro kroti učinek velike mase. Najšibkejši člen udobja so velike nizkopresečne pnevmatike, ki so del paketa opreme AMG, ki na kratkih grbinah odličnemu vzmetenju vzamejo nekaj udobja.

Mercedes GLC coupe izstopa z odlično delujočimi varnostnimi sistemi, ki razmeroma suvereno odgovorijo tudi že na kakšno človeško prometno drznost. Kdor si lahko privošči avto s ceno nepremičnine, se bo v takem mercedesu vozil izjemno udobno, varno in doživeto.

Mercedes GLE coupe 400d 4maticse po zmogljivostih, legi na cesti, udobju suvereno postavlja ob bok tekmecem - audiju Q8, BMW-ju X6, range roverju … Le Porschejev cayenne je med ovinki za odtenek bolj natančen in ostreje odziven.

Avto kot del strategije podjetnika ... 

Če drži rek, da se nasprotja privlačijo, potem je lažje razumeti bit in obstoj velikega cestno terenskega kupeja. Ta s svojo športno-elegantno podobo, vrhunsko varnostno opremo, najmočnejšim Mercedesovim vrstnim šestvaljnim turbo dizelskim motorjem in zelo suverenimi voznimi lastnostmi ter zmogljivostmi najzahtevnejšim kupcem ponudi pospeške športnega avtomobila, uglajenost poslovne limuzine in prostorsko razkošje ter praktičnost velikega cestnega terenca. Tam kjer šteje, da je avtomobil tudi pomemben del marketinško-poslovne strategije posla, bo tak GLE coupe z velikimi 22-palčnimi platišči, mogočnim prednjim delom, elegantno strešno linijo, športnim AMG okrasjem zunanjosti in notranjosti, ki stane več kot 4300 evrov, nedvomno naredil močan vtis. Ne glede, koliko dragih tekmecev se bo lesketalo na hotelskem dovozu ali na prizorišču golf turnirja, bo GLE coupe poslovnežu zagotovil želeno pozornost, ki nenazadnje v veliki meri prodaja take avtomobile. Razprave o ceni v tem razredu niso smiselne. Ob 100 tisočakih osnove za kupce tovrstnih avtomobilov ni nič nenavadnega, da primaknejo še dodatnih 30 ali 50 tisočakov za tehnične, oblikovne in varnostne nadgradnje.

V osnovni postavitvi je zaradi večje dolžine prtljažnik celo za 35 l večji od tistega v običajnem GLE-ju. Pri položenih naslonih zadnje klopi (40:20:40) pa kupe streha v primerjavi z bratom vzame 256 litrov, a to še vedno pomeni skoraj 1,8 kubičnega metra prostora.

Pod črto …

Velik, pameten in ekstravaganten mercedes GLE coupe z odličnim motorjem ter nespornim ugledom je namenjen najzahtevnejšim kupcem. Cena je del njegove ekskluzivnosti in ne zahteva racionalnega pojasnila.

Všeč na je +

markanten videz, veliko prostora v kabini in prtljažniku, močan in prožen motor, vozne lastnosti in zmogljivosti, aktivni vozniški pripomočki, kakovostna izdelava

Ni nam všeč -

nizkopresečne pnevmatike, velika masa, številna doplačila

Mercedesov velik cestno terenski coupe tehnoloških presežkov na osupljiv način združuje navidez nezdružljive avtomobilske svetove. Terneski program s pomočjo zračnega vzmetenja avto še dodatno dvigne od tal, da je prehod preko kočljivih površin lažji.

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: dizelski, šestvaljni, turbo, prostornina: 2925 cm3, največja moč: 243  kW (330 KM) pri 3600 vrt./min, največji navor: 700 Nm pri 1200 vrt./min. Stalni štirikolesni pogon, 9-stopenjski samodejni menjalnik.
Mere in masa: 496,1  cm, širina: 201,4  cm, višina: 172,4  cm, medosna razdalja: 293,5  cm, masa praznega vozila: 2295  kg, dovoljena skupna masa: 3040  kg, prtljažnik: 655 - 1790 l, posoda za gorivo: 80 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 240 km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 5,7 s, normna poraba goriva kombinirano: 8,2 l/100 km, izpust CO2: 216  g/km, poraba na testu: 9,7  l/100 km.
Cena: Autocommerce: 101.900 EUR

 

Motor je nedvomno eden eden od biserov sodobne Mercedesove strojegradnje. Na testu je v povprečju na 100 km porabil 9,8 litra, brez težav pa je poraba ob vozniški zmernosti lahko tudi liter nižja. Odličen rezultat za velikana s tremi tonami skupne dovoljene teže. Ob tem ne gre pozabiti, da stroj na zahtevo tega orjaka iz popolnega mirovanja do stotice požene v vsega 5,7 sekunde.

Ključne besede


testMercedesTest avtacestni terenecštirikolesni pogon4maticmercedes gle

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

138

Priljubljenost članka

138

Shrani

Delite s prijatelji