Test: Mercedes GLE 300d 4matic

Test

Prestol - S suverenimi voznimi lastnostmi, vrhunsko tehnologijo in obilo prestiža je velikan na dobri poti, da se zavihti na vrh.


Novi mercedes GLE se želi zavihteti nazaj na prestol prestižnih cestnih terencev. S suverenimi voznimi lastnostmi, vrhunsko tehnologijo in obilo prestiža je na dobri poti, a merila v tem razredu so postavljena zelo visoko …

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 3/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 3/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Na pota stare slave ...

Ko je Mercedes pred štirimi leti umaknil oznako ML s svojega prestižnega cestnega terenca, ni izgubil le prepoznavnega imena in delčka tradicije, ampak tudi mesto v vrhu razreda - prejšnja generacija GLE je zaostajala za agresivnimi in atraktivnimi tekmeci. Novi GLE že z obliko in zasnovo nakazuje, da hoče nazaj na vrh: v primerjavi s predhodnikom je pridobil več kot 10 cm v dolžino in ima kar 8 cm daljšo medosno razdaljo. GLE je zdaj znova velik, visok (s 177 cm višine čez njegovo streho vidijo le zares dolgorasli) in že na pogled mogočen cestni terenec. Robert Lešnik s svojo ekipo je podobi avta uspel navdahniti eleganco, prepoznavnost in ravno pravšnjo mero vizualnih mišic, da ga na cesti ne moremo spregledati ali zamenjati s kakšnim drugim mercedesom.

V dolžino meri skoraj 5 metrov in in ima kar 8 cm daljšo medosno razdaljo (299,5 cm).

Brezhibna izdelava in popolna digitalizacija 

Pridobljene karoserijske mišice se poznajo tudi v notranjosti; v avtu se sedi zelo visoko in izjemno udobno. Potnika spredaj ločuje zelo široka sredinska konzola, zadaj je zaradi podaljšane medosne razdalje na voljo limuzinsko odmerjen prostor za kolena. Le prtljažnik je za nekaj litrov skromnejši kot pri predhodniku, a 620 litrov prostora zadostuje za večino zahtev glede prevoza prtljage.

Po vzoru na ostale sodobne mercedese je tudi novi GLE v notranjosti povsem digitaliziran; dva velika in visoko ločljiva zaslona armaturne plošče poganja zelo zmogljiv (in precej zapleten) uporabniški vmesnik MBUX, vozniku pa je na voljo tudi odlično viden prikaz podatkov na vetrobranskem steklu. Vtis tehnološke naprednosti dopolnjujejo kakovostni materiali in brezhibna izdelava.

Veliki zasloni in govoreči MBUX vmesnik, ki se odzove na: "Hej mercedes ..."

2,2 toni mišic, a "le" dvolitrski stroj s 500 Nm navora

Preskusni GLE je bil opremljen z osnovnim 2-litrskim dizelskim štirivaljnikom s 180 kW moči in 500 Nm navora, ki navor prek odličnega 9-stopenjskega samodejnega menjalnika deli na vsa štiri kolesa. Ta so posamično obešena na komore zračnega vzmetenja airmatic, ki omogoča samodejno ali ročno nastavljanje višine avta od tal. Vse skupaj zagotavlja zelo dobre terenske vozne lastnosti (vključno z možnostjo vleke 3,5-tonskega priklopnika) in vzorno vodljivost na cesti - dokler voznik upošteva 2,2 tone mase avta in velike zunanje mere. V pomoč so mu različni in učinkoviti vozni programi ter vrsta terenskih vozniških sistemov. Še bolj bi bili zadovoljni, če GLE na kolesih ne bi imel 21-palčnih nizkopresečnih pnevmatik: te občutno okrnijo sicer pregovorno udobno mercedesovsko glajenje cestnih neravnin. A kdor želi še več udobja, si lahko avto omisli tudi z zelo dognanim aktivnim vzmetenjem e-active body control. In ko smo že pri doplačilih: priporočamo nakup močnejšega 3-litrskega vrstnega dizelskega šestvaljnika, ki ni samo zmogljivejši in odzivnejši, pač pa tudi precej bolj uglajen od štirivaljnika, ki ima z veliko maso avta kar precej dela.

Novi GLE je na voljo z najsodobnejšimi varnostnimi pripomočki, a niso vsi v serijski opremi. Kot smo pri Mercedesu - in njegovih tekmecih - že vajeni, se velja temeljito poglobiti v dolg seznam doplačil in upoštevati, da je cena v ceniku le začetno izhodišče: pri preskusnem GLE 300d 4matic, ki po ceniku stane 70.000 evrov, je dodatna oprema ceno dvignila na 115.000 evrov.

Prtljažnik je za nekaj litrov skromnejši kot pri predhodniku, a 620 litrov prostora zadostuje za večino zahtev glede prevoza prtljage.

Pod črto ...

Novi GLE je ob pomoči značilnih mercedesovskih vrlin suvereno priplezal nazaj na prestol prestižnih cestnih terencev; je mogočen, prestižen in tehnično ter vozniško zelo samozavesten.

Všeč nam je +

všečen videz, veliko prostora v kabini, vozne in terenske lastnosti, delovanje aktivnih varnostnih pripomočkov

Ni nam všeč -

glasen motor, (pre)skromne zmogljivosti, številna doplačila za dodatno opremo

S 177 cm višine čez njegovo streho vidijo le zares dolgorasli - videti je zelo impozantno.

Tehnični podatki 

Mercedes GLE 300d 4matic

Motor in prenos moči: dizelski, štirivaljni, turbo, prostornina 1950 cm3, največja moč: 180  kW (245 KM) pri 4200 vrt./min, največji navor: 500 Nm pri 1600 vrt./min. Stalni štirikolesni pogon, 9-stopenjski samodejni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 492,4  cm, širina: 194,7  cm, višina: 177,2  cm, medosna razdalja: 299,5  cm, masa praznega vozila: 2165  kg, dovoljena skupna masa: 2950  kg, prtljažnik: 630 - 2055 l, posoda za gorivo: 80 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 225  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 7,2 s, normna poraba goriva kombinirano: 8,1 l/100 km, izpust CO2: 213  g/km, poraba na testu: 9,8  l/100 km.
Cena: Autocommerce: 69.990 EUR
Vleka je izjemno suverena - štirikolesni pogon in dovršeni varnostni sistemi ter temljita pomoč pri pripenjanju. Voznik ne potrebuje pomočnika, pomaga mu GLE s svojo tehniko.

Visoka tehnologija streže tudi garaškemu delu

Kot smo že v uvodu zapisali, da novi GLE želi postati prvak svojega razreda, to sporoča tudi s tehniko namenjeno tudi zahtevnejšim nalogam kot je denimo vleka 3,5-tonskega priklopnika. GLE ostaja visokotehnološki garač, ki pa vozniku precej poenostavlja delo: električna vlečna kljuka, ki dovoljuje kar 120 kg vertikalne obremenitve, se izpod zadnjega odbijača prikaže po pritisku na stikalo in vse kar mora narediti voznik je, da sede za volan in avto s pomočjo žive slike kamere ter grafične podpore pripelje na centimeter natančno pod priklop prikolice. GLE tako poenostavi pripenjanje, še bolj pomembno pa je, da izdatno pomaga pri varnejši vleki, saj navigacijski sistem takoj po priklopu prikolice predlaga poti prilagojene večji masi in dimenzijam. Poleg tega sistem za nadzor stabilnosti skupaj z ostalimi sistemi aktivne varnosti upošteva vpliv prikolice ter poskrbi za varnost oziroma stabilnost celotne kompozicije.

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Nazaj