Test: Mercedes GLA 200 d

Test

IdentitetA - odličen avto, a ne moremo se znebiti občutka, da ga daje rahla kriza Identitete …


GLA je najnovejši - in najmanjši - kamenček v Mercedesovem mozaiku cestnih terencev, ki s podobo in tehniko cilja na ljubitelje lahkotnega, a prestižnega avtomobilskega trekinga …

 

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 3/5 zvezdic
varnost in oprema 3/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

GLA ali pravzaprav B v lahkih treking športnih copatih?

Mercedesova temeljita prenova ponudbe manjših avtomobilov se je pričakovano razvila v smer cestnih terencev; klasični kombilimuzini razreda A in B sta najprej dobili cestno-terensko različico GLB, zdaj pa še manjšo, okretnejšo in malce cenejšo različico GLA. Je pa GLA cestni terenec drugačne sorte kot bratranec GLB: manj terenski, bolj cestni in tudi na videz bolj uglajen. Nekakšen razred B v lahkih treking športnih copatih, ki v preskušeni različici brez štirikolesnega pogona nima nič več oprijema ali odriva kot povsem cestni razred B.

Znotraj teh okvirjev ima novi GLA v rokah vse adute: videti je imenitno, športno in kompaktno, a hkrati ponuja prostorno notranjost - sicer bistveno manj kot večji GLB, a tudi bistveno več kot predhodnik, GLA prve generacije. Prostora na zadnji klopi je dovolj za dva odrasla, prtljažnik pa je s 425 litri nad razrednim povprečjem.

Vozniško izkušnjo tudi v GLA najbolj zaznamuje povsem digitalna armaturna plošča, ki se jo splača preučiti in naučiti ukazne poti do številnih funkcij; tekmeci so šele zdaj začeli loviti Mercedesovo digitalnost.

Ni terenec, zna pa zelo natačno nizati ovinke

Na tehničnem področju ni nič pretirano novega; 2-litrski dizelski motor s 110 kW in 320 Nm navora že poznamo, prav tako 8-stopenjski avtomatizirani menjalnik z dvojno sklopko, ki le pri speljevanju in tesnem manevriranju pokaže nekaj neodločnosti in nenatančnosti, sicer pa se odlično ujame z zelo prožnim štirivaljnikom. Kljub dizelskem predznaku je takšen GLA lahko tudi športnik, ki dinamično in zelo natančno niza ovinke ali pospešuje od semaforja do semaforja. Ni pa terenec: z le prednjima gnanima kolesoma (na voljo je seveda tudi različica 4matic) in 14-centimetrsko oddaljenostjo od tal GLA ne spada na brezpotje. Tudi limuzina ni: 20-palčna kolesa z nizkopresečnimi pnevmatikami (za doplačilo) in kombilimuzinska medosna razdalja ne znajo najbolje gladiti cestnih neravnin. Nasvet: če se izognete športnim pnevmatikam, veliko pridobite na voznem udobju.

Z le prednjima gnanima kolesoma (na voljo je seveda tudi različica 4matic) in 14-centimetrsko oddaljenostjo od tal GLA ne spada na brezpotje.

Mercedesov nabor najsodobnejših asistenčnih sistemov si zasluži vse pohvale, saj delujejo zelo natančno in zanesljivo. Glede na to, da je v Mercedesovi maniri veliko teh sistemov na seznamu doplačil, velja temeljito razmisliti o doplačilih in raje izbrati varnost kot “šminko” ali nakazano športnost. V vsakem primeru vas bo takšen GLA stal več kot osnovnih 37.000 evrov. Še namig za avtomobilske pustolovce: prostornejši in bolj uporaben GLB je le slaba dva tisočaka dražji.

Pod črto ...

Novi GLA je skoraj popoln avto, če si ogledujete ponudbo v prestižnem delu kompaktnega cestno-terenskega razreda. A ne moremo se znebiti občutka, da ga daje rahla kriza identitete …

Všeč nam je + 

videz in kakovost izdelave, digitalna notranjost, prožen motor, vodljivost

Ni nam všeč -

vozno udobje, cena dodatne opreme

Prostora na zadnji klopi je dovolj za dva odrasla, prtljažnik pa je s 425 litri nad razrednim povprečjem.

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: dizelski, štirivaljni, turbo, prostornina 1950 cm3, največja moč: 110  kW (150 KM) pri 3400 vrt./min, največji navor: 320 Nm pri 1400 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, osemstopenjski avtomatizirani menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 441  cm, širina: 183,4  cm, višina: 161,1  cm, medosna razdalja: 272,9  cm, masa praznega vozila: 1615  kg, dovoljena skupna masa: 2135  kg, prtljažnik: 425 - 1420 l, posoda za gorivo: 43 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 208  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 8,6 s, normna poraba goriva kombinirano: 5,6 l/100 km, izpust CO2: 147  g/km, poraba na testu: 6,1  l/100 km.
Cena: Autocommerce: 36.900 EUR

 

Ključne besede


testMercedesTest avtacestni terenecKrižanecmercedes GLA

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

12

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Priljubljenost članka

12

Shrani

Delite s prijatelji