#BrezMobilca: Zakaj bi zaradi telefona tvegali življenje?

Novice

V evropskem tednu mobilnosti se Avto-moto zveza Slovenije pridružuje kampanji mednarodne avtomobilistične zveze FIA Regija I za večjo varnost v prometu Drive with care (Spoštujmo drug drugega), ki letos opozarja na nevarnost uporabe mobilnih telefonov v prometu. Brez mobilnega telefona ne moremo živeti. A zakaj bi zaradi njega tvegali življenje?


FIA Regija I, ki v okviru mednarodne avtomobilistične zveze FIA združuje avtomobilske klube iz Evrope, Afrike in Bližnjega vzhoda, njena članica pa je tudi Avto-moto zveza Slovenije, je za izboljšanje prometne varnosti zasnovala kampanjo Drive with care (Spoštujmo drug drugega), s katero želi spodbuditi zavest, da lahko k boljši prometni varnosti in zmanjševanju števila prometnih nesreč prispeva prav vsak – s spoštljivim in skrbnim ravnanjem v prometu.

Cilj kampanje, ki se ji je pridružilo 35 avtomobilskih klubov iz 33 držav in je prevedena v kar 26 jezikov, je ne le voznike, temveč tudi kolesarje in pešce, opozoriti na nevarnosti, ki jih prinaša uporaba mobilnega telefona, dvigniti ozaveščenost, da se zaradi uporabe mobilnega telefona med vožnjo, kolesarjenjem ali hojo povečuje tveganje za nastanek prometne nesreče, in na ta način zmanjšati število udeležencev v prometu, ki uporabljajo mobilni telefon.

Uporaba mobilnega telefona ni tvegana le med vožnjo, ampak tudi med pešci, kolesarji in drugimi udeleženci v prometu, ki se morajo prav tako zavedati nevarnosti uporabe mobilnega telefona v prometu,

je dejala Laurianne Krid, generalna direktorica FIA Regija I.

 

Erik Logar, vodja področja varna mobilnost pri AMZS, je izpostavil:

Obstaja štirikrat večja verjetnost za nastanek prometne nesreče, če bomo med vožnjo uporabljali mobilni telefon. Veliko voznikov telefon uporablja za navigacijo, pri čemer svetujemo, da cilj naše poti izberemo, še preden speljemo. Vsa obvestila na telefonu, ki bi nas lahko zmotila med vožnjo, utišajmo z načinom 'ne moti'. In čeprav slovenska zakonodaja telefoniranje med vožnjo, če je v vozilo vgrajena naprava za prostoročno telefoniranje, dovoljuje, v AMZS priporočamo, da med vožnjo telefona ne uporabljamo, saj ta odvrača našo pozornost. Že zgolj trenutek nepazljivosti zaradi uporabe mobilnih telefonov v prometu lahko pomeni razliko med življenjem in smrtjo,

Tako kot Krid je tudi Logar poudaril, da uporaba telefona ne pomeni tveganja le za voznike avtomobilov.

Telefon je z nami tudi med hojo, kolesarjenjem, na skiroju … Vsekakor je spodbudno, kar še zlasti izpostavljamo v evropskem tednu mobilnosti, da se vse več in pogosteje poslužujemo okolju prijaznejših načinov mobilnosti, a če pri tem uporabljamo telefon, povečujemo tveganje za nastanek prometne nesreče. Naj bodo torej tudi trajnostno povezane oblike mobilnosti #BrezMobilca.

Med pogovorom po telefonu reakcijski čas dvakrat daljši

AMZS vseskozi in z najrazličnejšimi aktivnostmi opozarja na problematiko uporabe mobilnega telefona med vožnjo. Tako je na primer že leta 2012 predstavil rezultate raziskave, izvedene v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem, v kateri so bili ocenjeni reakcijski časi voznikov v dveh pogojih: med telefoniranjem (pogovorom po radijski postaji) in v kontrolni situaciji (običajni vožnji brez telefoniranja). Ugotovitev: reakcijski čas se pri klicu občutno poveča in je približno dvakrat daljši kot v običajni vozni situaciji. Posebna pozornost je uporabi mobilnega telefona kot dejavniku tveganja za nastanek prometne nesreče namenjena tudi pri programih varne vožnje v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem.