Upate stopiti pred avto, ki naj bi pred vami zavrl sam? Evropska komisarka za promet Violeta Bulc si je upala in je pogumno stopila pred novi audi A8 …
Konec aprila smo se v ljubljanskem trgovskem središču BTC spraševali, ali enako kot drug drugemu zaupamo tudi tehnologiji. Na dogodku “Dan prihodnosti”, ki je na praznični petek konec aprila v okviru mednarodne konference Ten-T Days v BTC privabil vse tiste, ki so želeli od bliže pokukati v prihodnost avtonomne vožnje in mobilnosti, smo namreč na razstavnem prostoru AMZS obiskovalcem predstavili delovanje sistema “pre sense” oziroma asistenčnega sistema za samodejno zaviranje, s katerim je serijsko opremljen novi audi A8.
Foto: Utrinki iz dneva prihodnosti ...
Pešec proti tehnologiji
S sistemom za samodejno zaviranje pred oviro – tudi pred pešci, kolesarji in živalmi – se danes lahko pohvali večina avtomobilskih izdelovalcev. V marsikaterem novem avtomobilu je takšen sistem vgrajen serijsko, pri drugih je treba zanj doplačati.
A lastniki avtomobilov, v katerih je vgrajen ta izjemno koristen varnostni sistem, zagotovo težko ocenijo, ali je sistem zanesljiv, če ga – hote ali nehote – ne preskusijo. Kanček dvoma v zanesljivost smo imeli tudi mi, ko smo snovali prikaz delovanja na omenjenem dogodku. Bo sistem deloval brezhibno? Kaj pa, če bo šlo kaj narobe? Z zanesljivim voznikom za volanom audija, ki naj bi v skrajni sili stopil na zavoro, in ob podrobnem poznavanju tehnologije nama z Juretom ni bilo težko zbrati poguma za celodnevno stopanje pred bližajoči se avto. A8 je vselej zanesljivo opazil in prepoznal enega od naju – in vselej tudi zanesljivo zavrl.
En dan, sto (in še nekaj) uspešnih zaviranj
Obiskovalci razstavnega prostora AMZS so seveda z veseljem sedali v novi A8 – in tudi radovedno spraševali o tehničnih podrobnostih Audijeve prestižne limuzine. A prav vsako nenadno samodejno zaviranje – in teh je A8 v tistem dnevu opravil več kot 100 – so sopotniki v avtu doživeli kot manjši šok. To presenetljivo dejstvo velja pripisati človeški psihologiji in ne zaupanju (ali nezaupanju) v tehnologijo: v takšnih nenadnih trenutkih nevarnosti človeška podzavest pogosto poskrbi za samodejni odziv na nevarnost. Odločno stopiti pred bližajoči se avto, ki naj bi sam zavrl, je bilo vsakič znova nenaravno in težko, a morda še težje je bilo sedeti za volanom premikajočega se avta in ne zavreti pred pešcem, ki se nenadoma znajde pred nami; ne narediti nič je v nasprotju z našo podzavestjo.
Izziv za pogumne
Obisk evropske komisarke za promet Violete Bulc na našem razstavnem prostoru je ponudil odlično priložnost za vpogled v vprašanje zaupanja v tehnologijo. Zastavili smo ji izziv: “Si upate stopiti pred avto, ki naj bi pred vami zavrl sam?” Ne ozirajoč se na protokol in varnostne postopke, ki pritičejo tako visoki uslužbenki evropske oblasti, je Violeta Bulc na naše vprašanje odgovorila: “Upam, če si upate tudi vi. Zaupam tehnologiji”.
In sva šla – z nama pa tudi slovenski minister za javno upravo Boris Koprivnikar in predsednik uprave BTC Jože Mermal. Stopili smo pred bližajoči se audi A8, v katerem je naš Jure Gregorčič nalašč pogledal vstran in zaviranje prepustil radarju, elektroniki in hidravliki audija A8.
Audi je – kot že stokrat pred tem – seveda uspešno zavrl (sicer bi o dogodku izvedeli iz svetovnih medijev), mi pa smo s komisarko Violeto Bulc poklepetali o zaupanju v tehnologijo, avtonomni vožnji, projektu BRAVE in prihodnosti osebne mobilnosti – in bili veseli, da je pod okriljem AMZS pogumno dokazala, da tudi v resnici zaupa sodobni tehnologiji. Morda pa se bo tudi zato kakšna evropska direktiva hitreje prebila skozi zakonodajno proceduro evropskega parlamenta?
Kako tehnologiji pogledati v oči?
V odnosih med ljudmi ima pogled v oči pomembno mesto: pogosto prav z očesnim stikom lahko hitro vzpostavimo zaupanje in se tudi hipoma odločimo za neko dejanje ali ravnanje. To je zelo pomembno tudi v prometu: ob prehodu čez cesto najprej pogledamo v oči voznika avta, ki se nam bliža in se nato odločimo, če bomo stopili na prehod za pešce.
Kam bomo pogledali, ko se nam bo bližal avto brez voznika?
Kot vse kaže bomo morali pogledati v površino s svetlobnimi znaki; avtomobilska industrija si prizadeva, da bi standardizirali sistem svetlobnih signalov za vizualno komunikacijo s pešci: avtonomna vozila bi morala jasno in razločno opozoriti pešce, da so jih na primer opazila, da nameravajo ustaviti, da nameravajo speljati in še veliko več. Tovrstni svetlobni signali bodo morali biti standardizirani in vselej ter povsod enaki, sicer bo prišlo do velike zmede.
Vaše mnenje ...
VIP: Audi A8 50 TDI quattro L
Novi Audi A8 je tehnično najsodobnejši audi – in ena od najbolj izpopolnjenih poslovnih limuzin na trgu. Z novo generacijo ni dobil samo drznejše in skladnejše podobe, pač pa tudi povsem digitalno notranjost, štirikolesni krmilni mehanizem, izpopolnjeno paleto motorjev in še več prostora ter udobja v kabini.
V podaljšani različici L (ki je za 13 cm daljša od običajne), potnika zadaj razvajata udobna potovalna fotelja, ki ju elektrika lahko raztegne skoraj v ležišči, k udobju pa pripomorejo tudi prožen dizelski motor, izjemno udobno zračno vzmetenje, brezhibno zatesnjena kabina in sklop najsodobnejših digitalnih komunikacijskih orodij.
A8 je namenjen prestižnemu prevozu pomembnežev na zadnjih sedežih, a tudi za volanom ponuja odlično vozniško izkušnjo – s suverenostjo štirikolesnega pogona (in krmirljenja) in trenutno najpopolnejšo varnostno opremo. Z osnovno ceno 114.000 evrov in s trinajst A4 strani dolgim seznamom doplačljivih dodatkov je namenjen le redkim.
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | dizelski, 6-valjni, prostornina: 2967 cm3, največja moč: 210 kW (286 KM) pri 3750 vrt./min, največji navor: 600 Nm pri 1250 vrt./min., stalni štirikolesni pogon, 8-stopenjski samodejni menjalnik. |
Mere in masa: | olžina: 530,2 cm, širina: 194,5 cm, višina: 148,5 cm, medosna razdalja: 312,8 cm, masa praznega vozila: 2075 kg, dovoljena skupna masa 2700, prtljažnik: 505 l, posoda za gorivo: 72 l. |
Zmogljivosti in poraba: | najv. hitrost: 250 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 5,9 s, poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 5,2/6,3/5,6 l/100 km, izpust CO2: 146 g/km, poraba na testu: 8,9 l/100 km. |
Cena: | Porsche Slovenija: 114.020 EUR |