Češka Škoda je na svetovni premieri v Pragi predstavila drzen prototip velikega električnega cestnega terenca, s katerim napoveduje novo oblikovno, tehnološko in cenovno strategijo.
Zanimivosti in dejstva: sooblikovanje glasu ljudstva
Pri snovanju novega Škodinega logotipa je sodelovalo kar 2200 različnih oseb iz šestih najpomembnejših trgov - češkega, nemškega, italijanskega, izraelskega, indijskega in norveškega. |
Bivalna postavitev sedežev oziroma tlorisa kabine daje vedeti, da kljub vgrajenemu 200-kilovatnemu polnilniku velikih električnih avtomobilov ne bo mogoče napolniti v petnajstih minutah, zato so pragmatični Čehi potnikom pripravili dnevno sobo s celovito komunikacijsko podporo. |
Spredaj izstopa še velik odbijač, v katerem je izvlečni element, ki ga je na terenu mogoče uporabiti kot kavelj. |
Nobena skrivnost ni, da se je Škodina novodobna oblikovno-tehnološka renesansa pripeljala do točke, v kateri si glavni strategi lahko zadovoljno manijo roke, saj ima znamka dovolj ugleda in kupcev. Pragmatični Čehi so v dobrih treh desetletjih odlično izkoristili tehnološko bogastvo koncerna Volkswagen in Škodi povrnili staro slavo. Njihovi oblikovni in marketinški strokovnjaki so se novitet vedno lotevali premišljeno. Bili so med zadnjimi evropskimi izdelovalci, ki so predstavili svoj rod cestnih terencev, a z njimi takoj nadoknadili zaostanke. Podobno previdno so se lotili tudi elektrifikacije in pametno počakali na pravi trenutek, kar dokazuje uspeh enyaqa.S prototipom vision 7S pri Škodi samozavestno napovedujejo novo vizijo znamke, ki želi tekmovati tudi za kupce visokega razreda. Čehi trdijo, da to od njih tudi pričakujejo njihovi kupci, ki naj bi si med drugim želeli večje oziroma razkošnejše škode. Zato je velik prototip poleg nove Škodine podobe v soj žarometov pripeljal še nov Škodin logotip.
5,6 milijarde evrov za elektromobilnost
Novi predsednik uprave Škode Klaus Zellemer je na svetovni premieri poudaril, da obračajo nov list v bogati zgodovini znamke. Napovedal je desetletje preobrazbe, ki bo v prvih petih letih obsegala finančni vložek kar 5,6 milijarde evrov v razvoj elektromobilnosti in še dodatnih 700 milijonov evrov v razvoj digitalnih storitev, kar naj bi zagotovilo Škodino prihodnost. Načrti so smeli: do leta 2030 naj bi delež električnih avtomobilov v Škodini modelni paleti presegel 70 odstotkov. Do leta 2026 bodo na trg poleg velikega električnega sedemsedežnika, ki ga napoveduje prototip vision 7S, poslali še majhen električni avtomobil in kompakten cestni terenec.
Prvi mož Škode je kupcem ob razkošnem prototipu obljubil, da bo Škoda ostala znamka, pri kateri bodo kupci dobili tisto, kar od nje pričakujejo - prvovrstno praktičnost, veliko prostornost in vsakdanjo uporabnost. Poleg tega se pri Škodi še ne poslavljalo od bencinskih in dizelskih motorjev, ki bodo prihodnje leto ostali v ponudbi novih generacij superba in kodiaqa. S klasično motorno paleto bo opremljena tudi prenovljena octavia, ki bo na ceste zapeljala leta 2024.
Po tem, kar smo videli in otipali na svetovni premieri v Pragi, je jasno, da Škoda dvori zahtevnim kupcem, ki avte še vedno izbirajo s kančkom racionalnosti in za svoj denar želijo dobiti kar največ. Zato je glavni Škodin oblikovalec Oliver Stefani dobil težko nalogo oblikovati novo podobo Škode, a z vsemi uveljavljenimi odlikami znamke.
Vision 7S je na pogled zelo drugačna škoda. Izstopa predvsem z novo obliko LED žarometov in zadnjih luči v obliki črke T, markantno in robustno oblikovanim sprednjim delom s tako imenovanim tech-deck ozkim pasom temnega stekla namesto lamel motorne maske, pod katerim so radarski senzorji.
Največji med škodami
Škoda vision 7S s svojimi dobrimi petimi metri dolžine (501,6 cm) napoveduje največji serijski avto te znamke. Prvi pogled jasno razkriva, da so Čehi znova mojstrsko izkoristili arhitekturo prilagodljive koncernske platforme MEB za električne avtomobile. Kabina se razteza na kar 307,5 cm dolgi medosni razdalji, ki omogoča udobje in prilagodljivost velikih enoprostornežev. Šest ločenih sedežev (2+2+2) je mogoče kot pri Volkswagnovemu multivanu obračati in izbirati med postavitvijo za vožnjo ter salonsko postavitvijo za sprostitev med polnjenjem vozila. Pri tem se naprej pomakne tudi celotna armaturna plošča, prednja sedeža pa se obrneta navznoter in nagneta nazaj kot počivalnika v dnevni sobi.
Na 14,6 palca velikem osrednjem zaslonu so na voljo številne storitve. Volan je zgoraj in spodaj vodoravno prisekan, da omogoča nemoten pogled na podatkovno prilagodljiv 8-palčni zaslon voznikovega kombinirane instrumentne plošče. Zanimiva novost je postavitev otroškega sedeža, v katerem otrok gleda v nasprotno stran vožnje, sedež pa je je vpet in pomičen na sredinski konzoli. Med vožnjo se tako otrok vozi na najbolj varnem mestu v sredini avtomobila. Škodini inženirji niso pozabili na značilne praktične rešitve, med katerimi so nahrbtniki, vgrajeni v naslonjala sedežev. Dolga medosna razdalja pomeni tudi več prostora za energetsko shrambo. Akumulatorski sklop z zmogljivostjo 89 kWh naj bi omogočal več kot 600-kilometrski doseg.
Pod črto ...
Če bodo podobo in prostorske rešitve prototipa vision 7S res prenesli na serijski izdelek, bo to oblikovno zelo zanimiv in praktičen, a hkrati tudi najdražji Škodin avtomobil.
Škoda vision 7S
- prototip velikega električnega cestnega terenca
- 5 metrov dolžine in več kot 3 metre medosne razdalje
- velika in prostorna kabina
- otroški sedež na sredini kabine
- 600 kilometrov dosega
- 89 kWh zaloge elektrike
- moč polnjenja 200 kW