Škoda je dopolnila mozaik svojih uspešnih modelov z električnim enyaqom, s katerim želi tudi med električnimi avtomobili nadaljevati svojo uspešno zgodbo. Kaj ponuja prvi Škodin električni model?
oblika in prostornost | 5/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na cen | 2/5 zvezdic |
Že z imenom enyaq, ki zveni sintetično, so pri Škodi želeli poudariti, da gre za električni avto, zato se začenja s črko e - z njo naj bi se začenjala imena vseh Škodinih električnih modelov -, končuje pa s črko q, s katero so končujejo vsa imena Škodinih cestnih terencev; tudi enyaqa pri Škodi namreč uvrščajo med cestne terence. Še najbolj enyaqovo pripadnost cestnim terencem izpričuje 18,6-centimetrska oddaljenost dna avta od tal, kar seveda pomeni tudi dokaj visoko postavljene sedeže, s tem lažje vstopanje v avto in izstopanje iz njega, voznik pa ima dobro preglednost nad dogajanjem v prometu.
Prostornost
Škodini avti se odlikujejo s prostornostjo in tudi pri enyaqu ni nič drugače. Potniška kabina je zelo prostorna, prostora je več kot dovolj tako po višini kot dolžini, pa tudi širini, saj je enyaq s 188 centimetri dokaj širok avto. Zadnja klop je asimetrično deljena, na njej pa udobno sedita dva potnika. Enyaq je sicer registriran za prevoz petih oseb, toda tretji potnik na zadnji klopi ima bolj malo prostora po širini, tako da gre bolj za zasilno rešitev. Naslon zadnje klopi je seveda prevračljiv ob pomoči ročic v prtljažnem prostoru, a ob prevrnjenem naslonu dno prtljažnika ni povsem ravno, temveč nastane manjša stopnica. Pohvalno pa je, da ima naslon zadnje klopi tudi odprtino za prevoz daljših predmetov. Prtljažnik v osnovni postavitvi meri 585 litrov, vanj gredo do meter dolgi predmeti, dno prtljažnika je postavljeno dokaj visoko - 70 cm od tal. V zadnjem delu prtljažnika je predal, v katerega lahko pospravimo razne drobnarije, pa tudi kabel za polnjenje z elektriko.
Nov pristop pri oblikovanju notranjosti
Pri oblikovanju potniške kabine so pri Škodi izbrali povsem nov pristop. Odrekli so se klasičnim paketom opreme, pač pa kupec izbere (in doplača), na kakšen oblikovalski način želi imeti opremljen avto. Preskusni avto je imel notranjost oblikovano na način suite, kar pomeni usnjeno oblazinjenje - tudi na delu armaturne plošče in udobne sedeže. Osrednje mesto na armaturni plošči ima izjemno velik, kar 13-palčni zaslon na dotik, kjer voznik upravlja z različnimi nastavitvami, na voljo pa so seveda tudi različne informacije vključno z navigacijskimi podatki.
Bistveno manjši, vsega 5,3-palčni je zaslon digitalne instrumentne plošče, kjer ima osrednje mesto digitalni prikazovalnik hitrosti, na voljo pa so tudi podatki o napolnjenosti akumulatorja in dosega s preostalo energijo. Voznikova ergonomija je zelo dobra zaradi dobre nastavljivosti tako sedeža kot volanskega obroča.
Znana tehnologija
Tudi enyaq, ki ga izdelujejo v tovarni v Mladi Boleslavi, temelji na modularni Volkswagnovi platformi MEB za električne avtomobile, ki ima prilagodljivo velik litij-ionski akumulatorski sklop vgrajen med prednjo in zadnjo premo. Preskusni enyaq je imel oznako 80, kar pomeni, da je imel vgrajen najbolj zmogljiv akumulatorski sklop z bruto zmogljivostjo 82 kWh, neto zmogljivost pa je 77 kWh. To enyaqu omogoča do 537-kilometrski doseg, a pri tem velja dodati, da je doseg zelo odvisen od načina, vrste in hitrosti vožnje. Daljša vožnja v klanec, odločnejša pospeševanja, višje hitrosti kar močno vplivajo na doseg, ki se v takšnih okoliščinah zmanjšuje bistveno hitreje kot je prevožena razdalja. Največja hitrost je omejena na 160 km/h.
Kaj pomeni oznaka 80?
Oznaka 80 tudi pomeni, da je v avtu vgrajen sinhroni električni motor z največjo močjo 150 kW. Tako piše v tehničnih podatkih o avtu, v izjavi o homologaciji in prometnem dovoljenju pa je zapisano, da ima motor le 70 kW - prva vrednost predstavlja konično moč, ki je na voljo le kratek čas, druga pa je stalna moč. Motor je dovolj zmogljiv za odločnejša pospeševanja pri speljevanju ali pri prehitevanju, saj avto do 100 km/h avto pospeši v 8,6 sekunde.
Pogon na zadnji kolesi
Enyaqovo podvozje ima na prednji premi vzmetni nogi in torzijski stabilizator, zadnja prema je sestavljena iz petih prečnih vodil in torzijskega stabilizatorja. Motor, ki je vgrajen v zadnjo premo, prek redukcijskega menjalnika poganja zadnji kolesi. Voznik lahko izbere enega izmed štirih voznih programov: prav velike razlike v posameznih voznih programih ni, na učinkovitost blaženja udarcev pa bolj kot prilagodljivi blažilniki vplivajo že omenjene 21-palčne nizkopresečne pnevmatike, kar se pozna na cestah s slabšo vozno podlago, še zlasti pa na slabšem makadamu, ki za cestnega terenca pač ne bi smel biti prepovedano območje vožnje.
Vodenje avtomobila je lahkotno in natančno, a z dokaj malo povratnimi informacijami o dogajanju pod kolesi več kot dve toni težkega avta. Lega na cesti je zelo zanesljiva, pri hitrejši vožnji pa se v ovinkih dokaj hitro, a neobčutno vklopi ESC, torej sistem za nadzorovanje stabilnosti vozila. Zavore so spredaj diskaste, zadaj bobnaste, kajti enyaq pri zaviranju rekuperira energijo. Voznik lahko stopnjo rekuperacije izbira z obvolanskima ročicama, lahko pa izbere tudi posebno prestavo z oznako B v menjalniku, ki zagotavlja največjo stopnjo rekuperacije. Enyaq je (lahko) temeljito opremljen z naprednimi asistenčnimi sistemi, ki jih poznamo že iz drugih avtov koncerna Volkswagen.
Zaradi že omenjenega dolgega dosega - pri tem pa je vendarle treba upoštevati, da Škoda priporoča le največ 80-odstotno napolnjenost akumulatorjev, kar zmanjša doseg - je vsakdanja uporaba enyaqa dokaj enostavna, saj polnjenje lahko prilagodimo glede na načrtovane vožnje. Na običajni domači vtičnici se pri polnjenju čez noč zaloga energije poveča za dobrih 100 km vožnje, na polnilnici z 11 kW se to zgodi v približno dveh urah.
Pod črto
Škoda enyaq je vsekakor zelo prostoren, kakovostno izdelan, tehnično napreden in sodobno zasnovan električni avtomobil. A njegov nakup je okoljsko zavedno dejanje: vsaj 40 evrskih tisočakov je treba imeti za nakup enyaqa, za takšnega z oznako 80 še šest več. A spisek doplačljive dodatne opreme je dolg in tako je bila končna cena preskusnega enyaga, ki pa ni imel vgrajenega nič takšnega, čemur bi se mu z lahkoto odpovedali, več kot 60 evrskih tisočakov. Vsekakor veliko, če tudi preveč, pa je odvisno od pogleda vsakega posameznika na električno mobilnost.
Všeč nam je +
prostornost potniške kabine, tiha vožnja, odzivnost motorja , okretnost v vožnji, obširna ponudba asistenčnih sistemov, možnost prednastavitve klimatizacije potniške kabine
Ni nam všeč -
visoka cena, (pre)velika kolesa
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | električni, sinhroni motor, največja trenutna moč: 150 kW (204 KM), največja stalna moč: 70 kW (95 kM), največji navor: 310 Nm. Litij-ionski akumulator zmogljivosti 82 kW (neto 77 kW). Pogon na zadnji kolesi, enostopenjski menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 464,9 cm, širina: 187,9 cm, višina: 161,6 cm, medosna razdalja: 276,5 cm, masa praznega vozila: 2075 kg, dovoljena skupna masa: 2658 kg, prtljažnik: 585 - 1710 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 160 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 8,6 s, normna poraba goriva: 15,2 - 21,6 kWh/100 km, normni doseg: 537 km, izpust CO2: 0 g/km, poraba na testu: 17,8 kWh/100 km. |
Cena: | Porsche Slovenija: 46.252 EUR |