Da stelvio ni značilen cestni terenec, smo zapisali že v lanskem testu različice z bencinskim motorjem in štirikolesnim pogonom, z dizlom v prednjem delu in pogonom na zadnji kolesi pa se še bolj oddaljuje od cestno-terenskih idealov.
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 3/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |
A če ne nameravate z avtom kopati po blatu ali se vzpenjati po kozjih stezah, vas bo stelvio navdušil; s tankočutno uravnoteženostjo podvozja, izjemno neposrednim volanskim mehanizmom in odličnim 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom je na asfaltni cesti uživaška vozniška igrača. Stelvio zavira in zavija kot športna limuzina, ob zmerni masi pa bodo le najbolj občutljivi vozniki v vožnji znali začutiti malce višje težišče. Pogonska zasnova s pogonom na zadnji kolesi izostri odzive in nariše nasmeh na voznikova usta – ki bi bil še večji, če bi lahko sistem proti zdrsavanju koles in ESC izključili. Dizelski štirivaljnik s 132 kW je prožen in živahen, odlično pa se ujame z menjalnikom tako v samodejnem kot ročnem načinu.
Sopotniki se utegnejo pritožiti nad prečvrstim in na daljših neravninah neudobnim vzmetenjem, a se jim avto oddolži s prostorno kabino, vozniku pa z brezhibnim položajem za volanom.
Vse ostalo je značilna italijanska mineštra; multimedijski sistem je okoren in zastarel, parkirno tipalo se je sprožalo po svoji volji, med opremo smo pogrešali sodobne varnostne in vozne pripomočke (radarskega tempomata sploh ni mogoče dobiti), kakovost izdelave je nedosledna.
Če se ozirate po cestnih terencih, pa vas moti njihova okornost, zna biti stelvio pravi odgovor; ponuja vse prednosti (asfaltnih) cestnih terencev, pa (skoraj) nobene pomanjkljivosti. S ceno 52.000 evrov (osnovna cena je 40 tisočakov) ni poceni, a cestno-terenski porscheji so še bistveno dražji …
Pod črto ...
+ všeč nam je:
zelo prepoznavna oblika, odlične vozne lastnosti, dobre zmogljivosti
- ni nam všeč:
nepopolna varnostna oprema, prečvrsto vzmetenje, dokaj visoka cena
Tehnični podatki
Alfa romeo stelvio 2.2 D 16v 180 AT8 business
Motor in prenos moči: | dizelski, štirivaljni, prostornina: 2143 cm3, največja moč: 132 kW (180 KM) pri 3750 vrt./min, največji navor: 450 Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na zadnji kolesi, osemstopenjski samodejni menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 468,7 cm, širina: 190,3 cm, višina: 166,6 cm, medosna razdalja: 281,8 cm, masa praznega vozila: 1679 kg, dovoljena skupna masa: 2275 kg, prostornina prtljažnika: 525 l, posoda za gorivo: 64 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 210 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 7,6 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,3/5,5/4,7 l/100 km, izpust CO2: 124 g/km, poraba na testu: 6,9 l/100 km. |
Cena: | 39.490 EUR |