S štirikolesnim pogonom in malce robatim, a prožnim štirivaljnim dizelskim motorjem je ford ecosport precej bolj prepričljiv kot z bencinskim trivaljnikom in brez oznak AWD na bokih.
oblika in prostornost | 2/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 3/5 zvezdic |
varnost in oprema | 2/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 2/5 zvezdic |
Učinkovit štirikolesni pogon
Fordov kompaktni cestni terenec zadovolji predvsem nezahtevnega kupca, ki išče majhen, okreten in za uporabo preprost avto, v katerega je lahko vstopiti in izstopiti. To je bistvo tega križanca, ki je bil v osnovi zasnovan za indijski trg, s selitvijo v romunsko tovarno pa je dobil bolj uglajeno in dinamično evropsko podvozje. S preprostim, a učinkovito delujočim štirikolesnim pogonom, ki zmore na zahtevo polovico razpoložljivega navora poslati na zadnja kolesa, je ecosport precej bolj prepričljiv avto. V prvem snegu je dokazal, da bolj dosledno sledi vozniškim ukazom in nudi več varnosti, predvsem pa njegova robustnejša zasnova postane smiselno uporabna. Dovolj je oddaljen od tal in kolesa ima ravno prav pomaknjena na robove karoserije, da zmore prestopiti kašen jarek in se spustiti ali povzpeti po strmem klancu. Pogonsko dober in vozno čvrst bo tudi pozimi dobro služil aktivnemu seniorju z vikendom nad 1000 metri nad morjem ali pa lovcu, ki bo na krmišče lahko po slabi gozdni poti v prikolici privlekel do 1,1 tone koruze ali jabolk. Prtljažnik je povprečen in z na levo stran vpetimi vrati lepo dostopen le, če zadaj ni stene ali drugega parkiranega avtomobila.
300 Nm navora
Zmogljivosti pogona so dobro nadgrajene s 300 Nm navora prožnega, a nekoliko robatega 1,5-litrskega dizelskega štirivaljnika. Dokler ne doseže delovne temperature, je glasen in nemiren. S povprečno testno porabo 6,3 l na 100 km ni varčni prvak, a za dobro tono in pol težak avto s štirikolesnim pogonom to vseeno ni slab rezultat.
Najmanj prepričljiv del ecosporta je njegova nepopolna varnostna oprema - ima na primer vgrajen sistem proti prevračanju in sistem za speljevanje v klanec, nima pa niti radarskega tempomata niti sistema za preprečevanje naleta. Pri tekmecih - denimo Suzukijevi vitari - se za 24 tisočakov dobi precej več aktivne varnosti, pri Daciinemu dusterju pa več prostora.
Pod črto ...
Preprostost je lepa čednost, ki bi se morala poznati tudi pri ceni, a se ne. Prostornost na sprednjih sedežih je povprečna, zadaj pa nekoliko utesnjena. Sidrišča isofix so enostavno dostopna. Pri izstopu iz avtomobila zadaj zmoti visok prag in razmeroma majhna odprtina vrat. Pripombo si zaslužita zajetna A stebrička, ki ovirata pogled in v spodnjem delu zožujeta površino vetrobranskega stekla.
Všeč nam je +
učinkovit in nezahteven AWD pogon, sodobnejša notranjost, oddaljenost od tal
Ni nam všeč -
glasen in robat motor, slaba preglednost, nepopolna varnostna oprema
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | dizelski, štrivaljni, prostornina: 1499 cm3, največja moč: 92 kW (125 KM) pri 3600 vrt./min, največji navor: 300 Nm pri 1750vrt./min., stalni štirikolesni pogon, ročni 6-stopenjski menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 409,6 cm, širina: 176,5 cm, višina: 166,3cm, medosna razdalja: 251,9 cm, masa praznega vozila: 1520 kg, dovoljena skupna masa: 1895kg, prtljažnik: 356 – 1238 l, posoda za gorivo: 52 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 181 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 11 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,6/5,1/4,8l/100 km, izpust CO2: 127 g/km, poraba na testu: 6,3l/100 km. |
Cena: | Summit motors: 24.260 EUR |