Naše enoletno druženje s priključno-hibridnim hyundaijem ioniqom se počasi izteka. Spoznali, izvedeli in preskusili smo že veliko, ne pa še vsega. Kako se na primer ioniq obnese v neposredni primerjavi s hibridnim prvakom toyoto prius?
Toyota prius plug-in hybrid 1,8 VVT-I sol | Hyundai hyundai ioniq 1,6 GDI PHEV premium | |
oblika in prostornost | 3/5 zvezdic | 4/5 zvezdic |
zmogljivosti in poraba | 4/5 zvezdic | 5/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic | 4/5 zvezdic |
Izbira tekmeca za primerjavo s supertestnim ioniqom ni bila težka: toyota prius v priključno-hibridni različici cilja na iste kupce, ne ponuja pa samo zelo podobnega paketa energetske učinkovitosti, ampak tudi podobno zasnovo, obliko in uporabnost.
Štirje proti petim sedežem
Prius je bil eden od pionirjev priključne hibridne tehnike, v zadnji različici pa je na slovenskih cestah že od spomladi 2017. Priključno-hibridni ioniq je k nam zapeljal v začetku lanskega leta, a vsaj pri obliki razlike v “letih” ni opaziti. Sedanja generacija toyote prius je videti celo bolj futuristično kot ioniq; čeprav je karoserija obeh ukrojena kot petvratna kombilimuzina s prisekanim zadkom, ioniqove oblikovne rešitve delujejo precej bolj klasično od priusovih drznih linij in oblikovnih podrobnosti.
Zelo podobno velja tudi za notranjosti obeh avtov; ioniqova armaturna plošča je - čeprav v veliki meri digitalna - klasične podobe, priusova - s sredinsko postavljenim nadstreškom digitalnih merilnikov - pa sledi futuristični podobi zunanjosti. Katera je lepša ali boljša, bodo ocenili kupci, se pa v ioniqu prej in lažje počutimo domače, se bolje znajdemo med prikazanimi podatki in smo bolj zadovoljni z odzivnostjo in preglednostjo infotainment sistemov.
Prius je 17 cm daljši od ioniqa, oba pa imata enako 270-centimetrsko medosno razdaljo. A razlike med ioniqom in priusom so vseeno zelo velike. Ioniq je namreč petsedežni avto, prius pa le štirisedežnik: namesto sredinskega sedeža zadaj ima naslonjalo za roko, pod njim pa del sklopa litij-ionskih akumulatorjev, katerega drugi del sega v zadnji del avta, kjer bi moral biti prazen prostor za prtljažnik. Ta je v priusu zelo plitek, precej manjši od ioniqovega in tudi precej manj uporaben.
Razlika pri občutkih
Tako ioniq kot prius sta priključna hibrida z dovolj velikima akumulatorskima sklopoma, da s polno zalogo energije lahko prevozita med 35 in 50 kilometrov zgolj na električni pogon. Ko ne gre več naprej na elektriko - in marsikdaj vmes - za pogon pri obeh skrbi kombinacija bencinskega štirivaljnika (ioniqov ima prostornino 1,6 litra, priusov pa 1,8 litra) in električnega motorja. Pri ioniqu je sistemska moč pogonskega sklopa večja (107 kW) od priusove (90 kW), kar je tudi eden od razlogov za malce boljše ioniqove zmogljivosti - do 100 km/h na primer ioniq pospeši skoraj 2 sekundi hitreje kot prius. Drugi, a precej bolj subjektivni razlog za bolj dinamične vozne občutke se skriva v različnih prenosih moči: v ioniqu motorni sklop moč na kolesa prenaša prek 6-stopenjskega avtomatiziranega menjalnika z dvojno sklopko, v priusu pa gre prenos moči prek planetnega menjalnika, ki deluje po načelu brezstopenjskega. O Toyotini rešitvi smo pisali že večkrat: nekaterim voznikom stalni visoki vrtljaji motorja pri pospeševanu niso všeč, spet drugi so se takšne rešitve navadili.
Zanemarljive razlike pri porabi
O porabi energije obeh avtomobilov smo v Motoreviji pisali že večkrat; na našem predlanskem testu priusa smo avtu namerili povprečno porabo 3,9 l/100 km, podobno porabo goriva pa dosegamo tudi z našim supertestnim ioniqom. A za tokratno primerjavo smo vendarle opravili še dodaten primerjalni test; z obema avtomobiloma smo se hkrati zapeljali iz Ljubljane na Ljubelj in nazaj, pri obeh pa smo pot začeli s polnimi akumulatorji (in posodama za gorivo). Končni rezultat pri porabi goriva je bil zelo podoben: ioniqu smo po povratku izmerili porabo goriva 4,4 l/100 km, priusu pa 4,5 l/100 km. Pri obeh bi se dalo porabo goriva še zmanjšati z bolj defenzivno (in počasno) vožnjo, a naš namen je bila neposredna primerjava energetske potratnosti obeh avtov, ki je dala bolj ali manj neodločen izid. Morda bi bil ob bolj sončnem vremenu rezultat malce drugačen, saj ima prius na strehi tudi sončne celice z močjo 180 W, ki naj bi po celodnevnem “sončenju” podaljšale električni doseg za 5 km.
Učinkovita in varna
Malce bolj dinamičen in športen značaj ioniqa se pokaže tudi pri voznih lastnostih, saj je v primerjavi s priusom čvrsteje vzmeten - in zato tudi manj udoben. Prius učinkoviteje gladi cestne luknje in na slabi cesti manj utrudi potnike v avtu, medtem ko se je treba pri ioniqu navaditi na tresljaje izpod koles. Oba priključna hibrida se podobno predvidljivo obnašata v ovinkih, pri obeh pa krmilna mehanizma dajeta precej sterilen občutek. Oba avtomobila sta tudi dobro založena z varnostno opremo: pri obeh so najpomembnejši varnostni pripomočki v serijski opremi, a pri obeh je treba za še več varnosti (na primer za prečni nadzor prometa zadaj ali za parkirni sistem) tudi dodatno seči v žep oziroma izbrati katerega od varnostno bogatejših paketov opreme.
Pod črto
Ioniq s paketom opreme premium in upoštevanim popustom stane 31.490 evrov, prius v različici sol (in popustom) pa 34.450 evrov: malce manj kot 3000 evrov razlike v ceni glede na zelo podobna uporabna, vozniška in energetska paketa ni dovolj, da bi kar na hitro lahko razglasili zmagovalca. Del kupcev se bo verjetno ozrl za cenejšim ioniqom, del pa bo zagotovo bolj zaupal ugledu in potrjeni tehnični odličnosti hibridnih toyot - in zato tudi plačal tri tisočake več.
Tehnični podatki
Hyundai hyundai ioniq 1,6 GDI PHEV premium
Všeč nam je +
energijska učinkovitost, prostorna in sodobna notranjost, varnostni sistemi
Ni nam všeč -
blaženje ostrih lukenj, preglednost nazaj, slika vzvratne kamere v temi
Motor in prenos moči: | bencinski, štirivaljni, prostornina: 1580 cm3, največja moč: 77,2 kW (105 KM) pri 5700 vrt./min, največji navor: 170 Nm pri 4000 vrt./min in električni, največja moč: 44,5 kW (60,5 KM), zmogljivost litij-ionskega polimernega akumulatorja: 8,9 kWh. Skupna sistemska moč: 107 kW (145,5 KM). Pogon na prednji kolesi, samodejni 7-stopenjski menjalnik z dvema sklopkama. |
Mere in masa: | dolžina: 447 cm, širina: 182 cm, višina: 145 cm, medosna razdalja: 270 cm, masa praznega vozila: 1552 kg, dovoljena skupna masa: 1970 kg, prtljažnik: 550 – 750 l, posoda za gorivo: 43 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 178 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 9,3 s, normna poraba goriva in elektrike kombinirano: 1,1 l/100 km in 9,4 kW/100 km, izpust CO2: 26 g/km, poraba na testu: 3,9 l/100 km. |
Cena: | Hyundai Avto-Trade: 33.490 evrov |
Toyota prius plug-in hybrid 1,8 VVT-I sol
Všeč nam je +
odzivnost pogonskega sklopa, udobno vzmetenje, varnostni sistemi
Ni nam všeč -
samo dva sedeža zadaj, plitek prtljažnik, motorni hrup pri pospeševanju
Motor in prenos moči: | bencinski, štirivaljni, prostornina: 1798 cm3, največja moč: 72 kW (98 KM) pri 5200 vrt./min., največji navor: 142 Nm pri 3600 vrt./min, električni, sinhroni, največja moč 53 kW (72 KM). Skupna sistemska moč: 90 kW (122 KM). Pogon na prednji kolesi, brezstopenjski samodejni menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 464 cm, širina: 176 cm, višina: 147 cm, medosna razdalja: 270 cm, masa praznega vozila: 1550 kg, dovoljena skupna masa: 1855 kg, prtljažnik: 359 - 1204 l, posoda za gorivo: 43 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 162 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 11,1 s, normna poraba goriva in elektrike kombinirano 1 l/100 km in 7,2 kWh/100 km, izpust CO2: 22 g/km, poraba na testu: 3,9 l/100 km. |
Cena: | Toyota Adria: 40.650 EUR |