Renegade je Jeepova zgodba o uspehu in je na evropskem trgu daleč najbolj uspešen jeep. S prenovo je še okrepil svojo karizmatično podobo in obdržal terensko možatost, ko mu pod kolesi zmanjka ceste.
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 3/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 3/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |
Terenski pogum in videz podedoval po slavnem pradedu
Z 20-centimetrsko oddaljenostjo od tal, kratkimi previsi in predvsem z zelo dobrim štirikolesnim pogon je v blatu, snegu, pesku in strmini najpogumnejš cestni terenec kompaktnih dimenzij. Sedaj je dobil nova odbijača, LED luči, dopolnjene varnostne sisteme in nadgrajene komunikacijske veščine. Zunaj in znotraj je renegade še vedno poln podrobnosti, ki spominjajo na njegovega slavnega pradeda willisa oziroma značilno Jeep masko.
Kombinacija dvolitrskega dizelskega motorja, zmogljivejše različice štirikolesnega pogona, ki ima poleg samodejnega načina delovanja še program za vožnjo po snegu, pesku in blatu, je pisana na kožo zahtevnejšim voznikom. Vožnja na običajni cesti je v njem malce bolj robata, kot smo jo vajeni od njegovih asfaltu prilagojenih tekmecev. Avto dobro drži smer, le blaženje je pretrdo, kar sicer pristoji Jeepovi zgodbi in veliki nosilnosti (560 kg), le za vsakdan zna biti na moteče. Tudi Fiatov multijet motor je glasen in robat, a se oddolži z izdatnim navorom in prožnostjo. S tem motorjem je renegade dovolj poskočen, ne pa tudi varčen: v povprečju je zahteval 7,9 litra goriva na 100 kilometrov. Čeprav je bil testni renegade “obut” v letne in povsem asfaltu prilagojene pnevmatike, je zelo suvereno poiskal oprijem tam, kjer ga večina tekmecev išče zaman. Pri terenskih vrlinah izpostavljamo še dobro delujoč sistem za spust po strmini. Ta deluje tudi pri vzvratni vožnji in zelo učinkovito nadzira avto, da se voznik dejansko lahko osredotoči le na volan in varno opravi s strmino. Zmogljivosti pogona in počutje lepo dopolni 9-stopenjski samodejni menjalnik - ni hiter, a deluje natančno in dovolj uglajeno.
Pod črto ...
Renegade je dovolj prostoren, pregleden, z opremo limited tehnološko napreden in nadpovprečen pri terenskih zmogljivosti. Zaplete se pri ceni, saj je za zahteven teren opremljen renegade za skoraj 13 tisočakov dražji od vstopnega modela - in to brez upoštevanja za 7.716 evrov dodatkov. S ceno tako že posega v cherokeejeva lovišča.
Všeč nam je +
odlične terenske lastnost, všečna oblika, preglednost, oddaljenost od tal
Ni nam všeč -
robat motor, poraba goriva, (pre)trdo vzmetenje
Tehnični podatki
Jeep renegade 2,0 multijet 140 AWD aut. limited
Motor in prenos moči: | dizelski, štirivaljni, turbo, prostornina 1956 cm3, največja moč: 103 kW (140 KM) pri 3750 vrt./min, največji navor: 350 Nm pri 1750 vrt./min. Štirikolesni pogon z reduciranim prenosom, devetstopenjski samodejni menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 423,9 cm, širina: 180,5 cm, višina: 172,3 cm, medosna razdalja: 257 cm, masa praznega vozila: 1540 kg, dovoljena skupna masa: 2100 kg, prtljažnik: 351 - 1297 l, posoda za gorivo: 55 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 183 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 10 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano (NEDC): 5,6/7,5/6,3 l/100 km, izpust CO2 (NEDC): 166 g/km, poraba na testu: 7,9 l/100 km. |
Cena: | Avto Triglav: 32.890 EUR |
Kaj pomeni stikalo 4WD LOW?
Ne, to ni klasični reduktor!
Testni renegade je bil opremljen z zmogljivejšo različico štirikolesnega pogona Jeep active drive low. Ta je na voljo le v kombinaciji z močnejšim dizelskim motorjem in 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom. V osnovi je pogon speljan na prednji kolesi in ob vklopljenem samodejnem programu štirikolesnega pogona le v primeru zdrsa navora prenese tudi na zadnjo os. Ta način ne potrebuje nikakršnega posredovanja voznika, namenjen pa je tudi vožnji po asfaltu, saj izboljšuje vozniško dinamiko oziroma povečuje oprijem in zmanjša možnosti zdrsa preko prednjih koles ali izgube oprijema na zadnjih kolesi oziroma zdrsa zadnjega dela avta. Preko vrtljivega stikala lahko pa lahko voznik pogon v naprej prilagodi za vožnjo po snegu, pesku in blatu. Z vklopom stikala 4WD lock se sproži zaklop sklopke v prednji odgonski enoti in kardanska gred pogon v prilagodljivem razmerju vseskozi prenaša še na zadnji kolesi. Kot zadnji steber obrambe predvsem v strmih in razritih poteh, kjer je potrebno inercijo vzdrževati pri nižjih hitrostih, a z dovolj navora na kolesih, pa je testni renegade ponujal vklop načina 4WD low. Ta funkcija zvišuje prestavno razmerje na 20 : 1 z drugačno razporeditvijo navora med prednjo in zadnjo osjo. Renegade torej v zasnovi pogona nima klasičnega mehanskega reduktorja kot wrangler rubicon.