Test: Suzuki jimny 1.5 VVT allgrip pro elegance

Test

Kaveljc (za korenine) - ne obljublja vsestranskosti, ne ponuja kompromisov in ne prodaja laž(niv)ega življenjskega sloga.


Novi suzuki jimny ne obljublja vsestranskosti, ne ponuja kompromisov in ne prodaja laž(niv)ega življenjskega sloga. Je čistokrvni terenski avto(mobilček) z veliko pomanjkljivostmi, a tudi z ogromno prednostmi.

oblika in prostornost 3/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 3/5 zvezdic
varnost in oprema 3/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic

 

Mehanika stare šole

Pri Suzukiju so se z novim jimnyjem uspešno uprli cestno-terenskim trendom in ga tudi v novi generaciji postavili na preskušeno in trpežno šasijo z vzdolžnima in prečnimi nosilci, dvema togima premama in mehanskim štirikolesnim pogonom. Odlikujejo ga odsekane površine, pokončno vetrobransko steklo in poudarjene obrobe kolesnih površin. S podobo je bolj podoben samuraiju izpred 25 let kot jimnyju od predlani.

Tudi v kabini ima uporabnost prednost pred obliko; prepoznavne merilnike so sicer nadgradili z multmedijsko napravo z zaslonom na dotik, a preprosta in robustna zasnova ne vzbuja lažnih predstav. Dodatnih 4,5 centimetra širine pomeni, da se zdaj v jimnyju dva odrasla ne tiščita več z rameni, ostali elementi prostornosti pa so skromni: dva posamična sedeža zadaj ponuja komaj dovolj prostora za dva odrasla, za njima pa ostane le še za vzorec prostora za prtljago. Jimny je precej uporabnejši kot dvosedežnik: če zadnja sedeža prekucnemo naprej, dobimo uporaben prostor za opremo, prtljago ali kletko za lovskega psa.

Prepoznavne merilnike so nadgradili z multmedijsko napravo z zaslonom na dotik, kabina pa je tudi nekoliko širša, da se voznik in sovoznik ne tiščita več z rameni.

Vozne lastnosti so ukrojene za brezpotja

Jimnyja poganja 1,5-litrski bencinski štirivaljnik robustnega, a dovolj odzivnega značaja, da so pospeševanja od semaforja do semaforja presenetljivo živahna; 75 kW zadostuje tudi za vožnjo po avtocesti do hitrosti 120 km/h - hitreje postane neudobno in preglasno.

Vozne lastnosti so ukrojene za brezpotja; volanski mehanizem je zaradi zahtev terenske vožnje precej posreden in zato na asfaltu nenatančen, na terenu pa so majhne mere, majhna masa, 21 cm oddaljenosti od tal, dve togi premi z dovolj dolgim gibom in reduktor za premagovanje najstrmejših vzponov zagotovilo, da jimny spleza kamorkoli - tudi tja, kamor večji terenci ne morejo. Vlogo manjkajočih diferencialnih zapor delno prevzame elektronika, ki zavre vrteče kolo.
Vijačne vzmeti namesto listnatih, ki jih je imel predhodnik, precej izboljšajo udobje v vožnji, ni pa jimny na nobeni podlagi prav udoben avto. A tudi ni moteče neudoben; nam se je zaradi visokega sedenja, okretnosti in odlične vidljivosti navzven zdel celo odličen mestni avto, ki zna celo sam zavirati pred oviro, prepoznati prometne znake in opozoriti na zapustitev voznega pasu.

A jimnyja je neizmerno škoda zgolj za v mesto ali zgolj za šminko; je zmogljiv in uporaben terenski avto, ki je hkrati tudi zabaven in všečen. Kot tak je vreden vsakega centa od 20.200 evrov, kolikor stane v najbolje opremljeni različici. Težava tiči drugje: jimny je tako zaželen po svetu, da bo na naše ceste prihajal le po kapljicah in z dolgim čakalnim rokom.

Jimny spleza praktično kamorkoli - tudi tja, kamor večji terenci ne morejo.

Pod črto ...

Jimny očara s svojo iskrenostjo, videzom in robustnimi voznimi lastnostmi. Je avto za izkušene voznike po terenu - ali pa voznike, ki bodo to postali prav zaradi jimnyja.

Všeč nam je +

všečna oblika, uporabnost, okretnost, odlične terenske lastnosti

Ni nam všeč -

malo prostora zadaj, majhen prtljažnik, glasen motor

Jimny je od tal oddaljen 21 centimetrov njegova karoserija je praktično brez previsov, kar mu daje odlične plezalske lastnosti: vstopni kot 37 stopinj, prehodni kot 28 stopinj in izstopni kot kar 49 stopinj. Že od prve generacije dalje je ta terenček postavljen na klasično šasijo - letveni okvir, ki mu zagotavlja zelo čvrsto osnovo za zahtevno terensko vožnjo. Poleg tega je obdržal tudi togi premi.

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni,, prostornina 1462 cm3, največja moč: 75  kW (102 KM) pri 6000 vrt./min, največji navor: 130 Nm pri 4000 vrt./min. Priklopljiv štirikolesni pogon, 5-stopenjski ročni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 364,5  cm, širina: 154,5  cm, višina: 172,5  cm, medosna razdalja: 225  cm, masa praznega vozila: 1165  kg, dovoljena skupna masa: 1435  kg, prtljažnik: 85 - 377 - 830 l, posoda za gorivo: 40 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 145  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 12,8 s, normna poraba goriva kombinirano: 7,9 l/100 km, izpust CO2: 178  g/km, poraba na testu: 8,1  l/100 km.
Cena: Suzuki Slovenija: 20.200 EUR
Dva posamična sedeža zadaj ponuja komaj dovolj prostora za dva odrasla, za njima pa ostane le še za vzorec prostora za prtljago.



Ključne besede


Test avtaSuzukiterenska vozilaterenska vožnjaštirikolesni pogonSuzuki jimny