Ta trenutek ni prav veliko majhnih avtomobilov, ki bi se tako suvereno kot nova corsa na avtocesti postavili na prehitevalni pas ali pa ovinke nizali s tako lahkotnostjo in natančnostjo.
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 5/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 4/5 zvezdic |
Prijetno presenetiti med ovinki in na daljših poteh
Kljub temu, da si nova corsa, viceprvak letošnjega izbora Slovenski avto leta, karoserijsko anatomijo in tehnologijo deli z aktualnim evropskim avtom leta, peugeotom 208, je značajsko precej bolj nabrita. Z bolj športno naravnano ravnijo opreme GS-line že na pogled izdaja, da želi biti več kot le okreten mestni avto. Ob pričakovani urbani lahkotnosti zna corsa zahtevnega voznika prijetno presenetiti - tako med ovinki kot na daljših poteh. Oplovi inženirji so odlično uravnotežili podvozje in izpopolnili krmiljenje. Corsa na avtocesti navduši s smerno stabilnostjo, med ovinki pa do izraza prideta nizko težišče in lahka ter čvrsta karoserija.
Lahka zasnova se pozna tudi pri porabi goriva. Čeprav smo izdatno uživali v dinamičnih voznih lastnostih, povprečna poraba ni presegla 5,7 litra goriva na 100 prevoženih kilometrov. Testna corsa je s svojimi 1090 kilogrami za celega možakarja (90 kg) lažja od primerljivo opremljenega in po centimetrih skoraj identičnega francoskega bratranca, katerega preskus smo objavili v prejšnji številki Motorevije. Prožen in iskriv turbo bencinski trivaljnik s 74 kW in 205 Nm navora brez oklevanja izpolnjuje vozniške želje in lepo dopolnjuje zmogljivo podvozje. Motor se dobro ujame s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom; ročica je natančna in ob čvrsteje nastavljenem vzmetenju je hitro jasno, da je Opel kljub francoskim lastnikom ohranil prvine germanske avtomobilske identitete.
Odlično počutje za volanom
Za volanom corse voznik sedi bližje cesti, kar ne bo všeč seniorjem in ljudem z ortopedskimi težavami. A kogar nizko sedanje ne moti, se bo za volanom corse počutil odlično: volanski obroč je ravno prav velik, sedežni položaj je udoben, prednja sedeža pa sta dovolj čvrsta in hkrati udobna. Klasični analogni merilniki so pregledni, ergonomija dosledna, corsa pa je ob solidno odzivnem 7-palčnem digitalnem zaslonu, ki za dodatnih 710 evrov ponuja tudi navigacijo in zmogljivejše ozvočenje, pohvalno ohranila vse ključne ukaze na mehanskih stikalih. Razočara dejstvo, da je ob cenovno ugodnem zimskem paketu (180 evrov) z ogrevanimi sedeži in volanom v serijski opremi sicer le ročna klima. Vsekakor pa priporočamo 600 evrov doplačila za matrična LED žarometa, ki ju corsa edina ponuja v razredu majhnih avtomobilov.
Corsa ne ponuja prostorskih čudežev, zato višjeraslim potnikom na zadnji klopi hitro zmanjka prostora za kolena, vozniku in sovozniku pa z voznimi lastnostmi vzbuja občutke, da sedita v za razred večjem avtomobilu. 309-litrski prtljažnik bo racionalnim uporabnikom verjetno dovolj prostoren; corsa ni družinski enoprostornež, ampak vozniški telovadec.
Pod črto …
Opel corsa z odličnimi voznimi lastnostmi nadgrajuje vrline dobrega majhnega avtomobila. Velja pa preudarno izbrati dodatke, da bo za zahtevani denar še v prednosti pred tekmeci.
Všeč nam je +
dinamične vozne lastnosti, čvrsto vzmetenje, prožen in varčen motor, počutje za volanom, matrična LED žarometa, podoba
Ni nam všeč -
nekakovostna vzvratna kamera, ročna klimatska naprava
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | bencinski, turbo, trivaljni, prostornina 1199 cm3, največja moč: 74 kW (100 KM) pri 5500 vrt./min, največji navor: 205 Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 6-stopenjski ročni menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 406 cm, širina: 176,5 cm, višina: 143,3 cm, medosna razdalja: 253,8 cm, masa praznega vozila: 1090 kg, dovoljena skupna masa: 1620 kg, prtljažnik: 309 - 1081 l, posoda za gorivo: 44 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 188 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 9,9 s, normna poraba goriva kombinirano: 4,3 l/100 km, izpust CO2: 96 g/km, poraba na testu: 5,7 l/100 km. |
Cena: | Opel Southeast Europe: 15.890 EUR |