Še nedavno pri nakupu družinskega karavana glede izbire motorja ni bilo dvomov: dizel bo! Danes pa ta odločitev ni več samoumevna. Zato tokrat primerjamo stara znanca slovenskih domov - golfa varianta z varčnim TDI motorjem in megana grandtourja v priključno-hibridni različici.
Volkswagen golf variant style 2,0 TDI | Renault megane e-tech plug-in hybrid edition one | |
Oblika in prostornos | 5/5 zvezdic | 3/5 zvezdic |
Zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic | 4/5 zvezdic |
Vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic | 4/5 zvezdic |
Varnost in oprema | 4/5 zvezdic | 4/5 zvezdic |
Vrednost glede na ceno | 4/5 zvezdic | 2/5 zvezdic |
Na prvi pogled se neposredna primerjava popolnoma različnih tehnologij ne zdi smiselna, a vsekakor pokaže zanimive razlike in stične točke, ki si pred nakupom zaslužijo premislek.
Oba všečno oblikovana
V neposredni primerjavi najnovejšega golfa varianta in tehnološko najbolj izpopolnjenega megana grandtourja z električnim kablom v prtljažniku nismo ocenjevali njune podobe. Oba sta oblikovana tako, da bosta precej dobro kljubovala zobu časa oziroma modnim trendom in oba sta oplemenitena z nekaterimi oblikovnimi dodatki, v katerih ne vidimo prave dodane vrednosti. Če bi z racionalnega vidika kupovali golfa, se zagotovo ne bi odločili za 18-palčna platišča in dodatno zatemnjena stekla zadaj, ampak raje doplačali za odlična matrična LED žarometa, ki staneta 768 evrov. Poleg tega zmogljivejša žarometa golfu dodata še izstopajoč oblikovni element: v temi preko celotne širine prednjega dela zažari LED svetlobni kanal, ki avtu doda precej elegance. Pri meganu je za biserno bel odtenek treba doplačati 700 evrov in še tisočaka za panoramsko streho, ki nima bistvenega vpliva na udobje oziroma uporabnost.
Prostorsko prepričljivejši je golf
Na prvo oko se zdi za 2,5 cm širši megane večji avto, a je v golfu več prostora - v kabini in prtljažniku. Meganove uradne meritve sicer kažejo, da ima med osema dobrih 5 cm daljšo razdaljo kot golf. V neposredni primerjavi oziroma sedenju na zadnji klopi tega nismo zaznali. Meganovo prednost na papirju verjetno izničita zajetna in zelo udobna prednja sedeža ter široka sedala zadnje klopi, pod katero se nahaja 105 kg težak akumulator (9,8 kWh) za pogon električnega motorja. Dejstvo je, da se bodo potniki na zadnji klopi golfa peljali udobneje, saj je za odtenek več prostora za kolena in občutno več prostora nad glavami potnikov. Pri počutju je golf v rahli prednosti tudi zaradi večjih bočnih steklenih površin. Opazna je tudi razlika v obeh lično obdelanih prtljažnikih z nizko postavljenima nakladalnima robovoma: golfov je daljši, bolj globok, ima dvojno dno in je v osnovni postavitvi za 164 litrov prostornejši od meganovega. Meganov prtljažnik je še vedno dovolj velik za večino potreb štiričlanske družine. Nekaj prostora mu vzame tudi hibridni pogon in komplet priključnih kablov, ki ga je treba voziti s seboj.
Megane blesti v mestu, golf na daljših razdaljah
Vozniško udobje je zaradi hibridnega pogona na strani megana. Zlasti v električnem voznem programu, v katerem je mogoče prevoziti med 45 in 50 kilometrov z izklopljenim bencinskim motorjem, še toliko bolj do izraza pride odlično zvočno zatesnjena kabina in skoraj neslišen pogon električnega motorja brez tresljajev. Del serijske opreme hibridnega pogona je tudi brezstopenjski samodejni menjalnik brez sklopke, zato avto vedno mehko speljuje na elektriko. Kdor ima doma razpoložljivo vtičnico, na kateri bo ponoči redno oskrboval akumulator hibridnega pogona in na dan prevozil največ 50 kilometrov, večino v mestnem in primestnem prometu, se bo z meganom res lahko vozil zelo poceni. Upoštevajoč vse več omejitev se bo z njim vozil tudi tam, kjer se drugi ne bodo smeli. V mestu je brez težav mogoče porabo bencina obdržati pod tremi litri in megana uporabljati kot električni avto. Na avtocesti in pri hitrejši vožnji na večjih razdaljah pa kljub dejstvu, da električni vozni program omogoča vožnjo do hitrosti 135 km/h, zaloga elektrike skopni zelo hitro. Na daljših avtocestnih potovanjih zato svetujemo vklop funkcije za varčevanje električne energije, ki poskrbi, da v akumulatorju ostane vsaj 40 odstotkov elektrike za vožnjo po mestu. Če ste doma v stanovanjskem bloku in boste megana polnili le občasno na javnih polnilnicah, varčnost pogona ne bo tako izrazita. Na testu smo ga uporabljali kot vsak drug avtomobil. Na električno omrežje smo ga priklapljali ob vsaki priložnosti, prevozili tudi precej avtocestnih kilometrov in zabeležili 5,1 litra povprečne porabe bencina na 100 km.
Varčen in čist dizelski motor je še vedno konkurenčen, ko družinska mobilnost obsega veliko voženj oziroma izletov po običajnih cestah. Nova generacija TDI motorja je tudi po zvoku manj robata. S 300 Nm navora je tudi najšibkejša različica dvolitrskega motorja zelo prožna. Klasično motoriziran golf je kar 254 kilogramov lažji od priključno-hibridnega megana. To pomeni, da po kilovatih precej velika prednost razpoložljive sistemske moči hibridnega pogona ne pride do izraza. Golf se pelje zelo lahkotno, še bolj prepričljivo drži stik s cesto in nekoliko natančneje niza ovinke. Dizelski motor karavanu še vedno pristoji in je pri letni kilometrini več kot 20.000 prevoženih kilometrov nepremagljiv tudi stroškovno. To potrjuje naša povprečna testna poraba: 4,9 litra goriva na 100 km.
Megane digitalno prijaznejši, golf pametnejši
Oba avtomobila se lahko pohvalita z razmeroma bogato serijsko opremo in digitalnima vozniškima okoljema. Za najpomembnejše aktivne vozniške pripomočke v golfovi opremi style ni treba doplačati, pri meganovi opremi edition one pa je za paket aktivne varnosti, v katerem je denimo tudi sistem proti naletu s prepoznavanjem pešcev, treba doplačati 400 evrov. Pozna se tudi, da je golfova umetna inteligenca novejša in zmogljivejša.
Se bodo pa zaslonov na dotik nevešči vozniki bolje počutili za volanom megana, ki ima uporabniško bolj prijazen in programsko zanesljivejši multimedijski vmesnik ter še vedno klasična stikala za nadzor klimatske naprave, radia, ogrevanja stekel … Oba si zaslužita pohvalo za slovenski prevod digitalnih menijev in sistemskih sporočil.
V neposredni cenovni primerjavi ne moremo potegniti povsem natančne ločnice zaradi dražje priključno hibridne tehnologije, ki bi jo v tem primeru morali primerjati z elektrificiranim golfom GTE, ki prav tako krepko preseže ceno 30 tisočakov. V neposredni primerjavi učinkovitosti porabljene energije iz posode za gorivo pa je tesna zmaga na strani dizla. A dva decilitra prihranka goriva na 100 km je le dodaten podatek za izračun stroškov družinske mobilnosti, pri kateri je treba upoštevati tudi prednosti vožnje zgolj na elektriko. Je pa res, da je na vtičnici zgolj skozi ceno energentov težko uravnotežiti skoraj 6 tisočakov razlike, kolikor je od elektrificiranega megana cenejši dizelski golf. A res je tudi, da se razlika precej zmanjša, če meganu ob bok postavimo golfa z avtomatiziranim menjalnikom.
Družinski karavani vozniško še vedno prepričljivejši in učinkovitejši od cestnih terencev
Kljub temu, da je tudi naš avtomobilski trg preplavljen s križanci in cestnim terenci vseh velikost, so med kupci še vedno precej priljubljeni tudi družinski karavani, ki izhajajo iz podaljšanih oziroma prostorsko nadgrajenih 5-vratnih kombilimuzin “golfovega” razreda. Gre za avtomobilski razred, v katerem je za dostopno ceno še vedno mogoče dobiti sodoben, dobro opremljen in varen družinski avtomobil z velikim prtljažnikom. Ob vsem naštetem pa velja poudariti, da oba tokratna testna avtomobila ponujata zelo dobre vozne lastnosti, saj občutno bolj natančno, dinamično in lahkotneje nizata ovinke od večine cestnih terencev. Voznikom, ki nimajo težav z nižjim sedenjem, zato pri izbiri družinske mobilnosti še vedno priporočamo golfa, megana, focusa, octavio, hyundaija i30 in druge karavane tega razreda. Pri njih boste za primerljivo ali celo nekoliko nižjo vsoto denarja, kot bi jo odšteli za križanca oziroma cestnega terenca, dobili občutno večji prtljažnik, boljše vozne lastnosti in manjšo porabo goriva.
Vaše mnenje na strani dizelskega golfa
Na vsebinah, ki jih med našimi testi objavljamo na družabnih omrežjih, ste se vozniki pri vprašanju o neposredni izbiri pogonoma izrazito postavili na stran TDI motorja. Kar 75 odstotkov bi vas pri nakupu družinskega karavana tega razreda še vedno izbralo dizelski motor. Zanimiv je bil tudi rezultat ankete, v kateri ste ugibali, s katerim avtom bomo na koncu imeli nižjo povprečno porabo goriva. 68 odstotkov vas je pravilno napovedalo, da bo dizelski golf porabil manj goriva kot bencinsko-električni megane.
Pod črto …
Če izbirate družinskega karavana in se ne morete odločiti glede izbire pogona, so stvari povsem jasne: pri 25 tisoč prevoženih kilometrih v letu je dizelski motor še vedno konkurenčen in po učinkovitosti nepremagljiv na velike razdalje. Kdor razmišlja o električnem avtomobilu, a se na izletih ne želi prilagajati polnilnim postankom, bo v priključnem hibridu našel točno to, kar si želi - učinkovitost elektrike na krajših razdaljah in neokrnjeno svobodo odprte ceste. Golf in megane vsak svoje poslanstvo obvladujeta zelo dobro.
Volkswagen golf variant style 2,0 TDI
Všeč nam je +
odlične vozne lastnosti, prožen in varčen motor, majhna poraba goriva, velik prtljažnik, matrična LED žarometa
Ni nam všeč -
upravljanje prek zaslonov na dotik
Motor in prenos moči: | dizelski, štirivaljni, turbo, prostornina: 1968 cm3, največja moč: 85 kW (115 KM) pri 2750 vrt./min, največji navor: 300 Nm pri 1600 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 6-stopenjski ročni menjalnik. |
Mere in masa: | 463,3 cm, širina: 178,9 cm, višina: 144 cm, medosna razdalja: 266,9 cm, masa praznega vozila: 1447 kg, dovoljena skupna masa: 2000 kg, prtljažnik: 611 – 1642 l, posoda za gorivo: 45 l. |
Zmogljivosti in poraba: | 202 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 10,5 s, normna poraba goriva kombinirano: 4,7 l/100 km, izpust CO2: 103 g/km, poraba na testu: 4,9 l/100 km. |
Cena: | Porsche Slovenija 26.442 EUR |
Renault megane e-tech plug-in hybrid edition one
Všeč nam je +
uglajena vožnja, multimedijski vmesnik, počutje za volanom, meniji v slovenščini, LED žarometi
Ni nam vešč -
zmanjšan prtljažnik, (pre)velika poraba
Motor in prenos moči: | bencinski, štirivaljni, prostornina: 1598 cm3, največja moč: 68 kW (92 KM) pri 5000 vrt./min, največji navor: 144 Nm pri 3200 vrt./min. Sinhroni električni motor: 49 kW in 205 Nm, zaganjalnik-generator 25 kW. Največja sistemska in navor moč: 117 kW (160 KM) in 349 Nm. Pogon na prednji kolesi, samodejni brezstopenjski menjalnik. |
Mere in masa: | 462,6 cm, širina: 181,4 cm, višina: 144,1 cm, medosna razdalja: 271,2 cm, masa praznega vozila: 1701 kg, dovoljena skupna masa: 2131 kg, prtljažnik: 447 – 1372 l, litij-ionski akumulatorski sklop: 9,8 kWh (400 V), posoda za gorivo: 39 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 183 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 9,8 s, normna poraba goriva kombinirano: 1,3 l/100 km, izpust CO2: 30 g/km, poraba na testu: 5,1 l/100 km. |
Cena: | Renault Nissan Slovenija: 32.390 EUR |
V razmislek …
Po Renaultovih izračunih, ki upoštevajo nakup priključno-hibridnega megana s kreditom Eko sklada z 1,3-odsotno obrestno mero, je mesečni strošek ob primerljivo opremljenem meganu z bencinskim motorjem (140 TCe edition one EDC) ob upoštevani letni kilometrini 25.000 km na mesec nižji za 45 evrov. Ob tem podatku velja izpostaviti, da so pri priključnem hibridu upoštevali povprečno porabo goriva 1,9 litra na 100 km in povprečno porabo elektrike 13,8 kWh na 100 km. Obeh navedenih porab na našem testu nismo dosegli. Sploh na večpasovnih mestnih obvoznicah in vpadnicah, pri katerih dovoljena hitrost presega 50 km/h, je poraba v električnem voznem programu precej večja od navedene v izračunu. Z zimskimi pnevmatikami je megane zahteval tudi več kot 17 kWh elektrike na 100 km.