Test: Suzuki across 2,5 HSD elegance e-four plug-in hybrid

Test

Genetika - Ne glede na značko na nosu je across eden najboljših priključnih hibridov na trgu …


Across je največji, najzmogljivejši in najdražji Suzukijev avto. Če vas spominja na Toyotin RAV 4, ni nič narobe: ima podobo in zasnovo RAV 4, a tudi priključno-hibridno tehnologijo, ki je pri Toyoti še ne moremo dobiti. Ne glede na značko na nosu je across eden najboljših priključnih hibridov na trgu …

Oblika in prostornost 4/5 zvezdic
Zmogljivost in poraba 5/5 zvezdic
Vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
Varnost in oprema 5/5 zvezdic
Vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

 

Suzuki je cenjen predvsem zaradi zmogljivega štirikolesnega pogona, ki je kupcem po dostopnih cenah na voljo v vseh modelih njegovih avtomobilov - od najmanjšega do največjega, ki pa pri nas ne seže višje od kompaktnega SX4 s-crossa. Prav tako Suzuki nima svojega priključno-hibridnega pogona, zato ne čudi, da sta si Suzuki in Toyota pred dvema letoma izmenjala paketa delnic in napovedala tesnejše sodelovanje. Eden od rezultatov tega sodelovanja je novi across …

Zaradi večjega akumulatorskega sklopa zmogljivosti 18,1 kWh sobiva tudi električni avtomobil, ki z realnim 55-kilometrskim dosegom z lahkoto pokriva večino dnevnih kilometrov povprečne slovenske družine.

Otrok japonskih staršev z nedvoumno izraženimi geni

Across se seveda že na pogled precej razlikuje od ostalih suzukijev, a mu to utegne celo koristiti; tako kot Toyotijn brat je tudi across sodoben in prepoznaven cestni terenec. Pogled z boka ali od zadaj seveda kaže na to, kateri od japonskih staršev je prispeval dominantne gene, a to je lahko tudi garancija učinkovitosti, saj so svojega prvega priključnega hibrida predstavili v sodelovanju z znamko, ki že četrt stoletja izdeluje hibride. Res je tudi, da za 51.100 evrov kupec dobi zelo dober izdelek, v katerem zaradi večjega akumulatorskega sklopa zmogljivosti 18,1 kWh sobiva tudi električni avtomobil, ki z realnim 55-kilometrskim dosegom z lahkoto pokriva večino dnevnih kilometrov povprečne slovenske družine. A v tem cenovnem razredu racionalnost nakupa ni prvo merilo, zato se mora across boriti s tekmeci, katerih ime in znamka zahtevnim kupcem pomenita zelo veliko. Suzuki za 50 tisočakov utegne biti za večino lojalnih kupcev predrag, za zahtevne pa premalo izstopajoč oziroma pomemben. Veliko bo odvisno tudi od cene toyote RAV4 v priključno hibridni različici, ki je še ni v slovenskih salonih. Če bo tehnološki brat dražji od acrossa, bo to morda Suzukijeva velika priložnost.

Odzivnost pogona je odlična; skoraj dve toni težak hibrid do 100 km/h pospeši v pičlih šestih sekundah, kar je primerljivo s pospeškom golfa GTI.

Živahen kot GTI in doma na vseh cestah

Across je vozniško zelo prijeten avtomobil, ki s široko izbiro načina uporabe pogona zadovolji tudi zelo zahtevne voznike na dveh skrajnih polih želja. Eko-lovci na rekordno nizke porabe bodo s pridom izkoristili zmogljivo električno shrambo, dinamični vozniki pa veliko sistemsko moč, ki v polnem sodelovanju bencina in elektrike na kolesa pošlje kar 225 kW moči. Odzivnost pogona je odlična; skoraj dve toni težak hibrid do 100 km/h pospeši v pičlih šestih sekundah, kar je primerljivo s pospeškom golfa GTI. V ovinkih sicer across kljub dobro uglašenemu podvozju in dobro razporejenim kilogramom vpliva slednjih ne more povsem izničiti. A to ni športni avto. Kot cestnemu terencu mu pri legi na cesti ne moremo prav ničesar očitati. Suvereno niza ovinke, dobro gladi neravnine, le volan bi bil lahko kanček manj posreden in bolj poveden. Električni štirikolesni pogon je prvenstveno namenjen varnejši vožnji na mokrem ali zasneženem asfaltu in na slabših, denimo makadamskih cestah z manj oprijema. Kljub terenskemu programu trail mode across ob 19-centimetrski oddaljenosti od tal ne sodi na brezpotje ali v globoke blatne kolesnice, kar smo videli tudi na testu hibridnega RAV4 s tehnično povsem enakim prenosom navora na podlago.

Električni štirikolesni pogon je prvenstveno namenjen varnejši vožnji na mokrem ali zasneženem asfaltu in na slabših, denimo makadamskih cestah z manj oprijema.

Raznolik in učinkovit pogon

Sodelovanje 2,5-litrskega bencinskega motorja z dvema elektromotorjema je zelo učinkovito in raznoliko, saj v hibridnem voznem programu pri vožnji pri višjih avtocestnih hitrostih med drugim ponuja izbiro varčevanja z električno energijo. Ta ne pomeni le popolnega odklopa pomoči elektrike, ampak še natančnejše delovanje krmilnika, ki vklopi električni pogon, ko je res smiselno. Če na daljših poteh zaradi časovne stiske ni mogoče narediti kakšnega postanka za polnjenje akumulatorja, across omogoča še namensko polnjenje - kot pri električnih avtih s podaljševalnikom dosega - ob pomoči bencinskega motorja. Tako se seveda poveča poraba goriva, a na drugi strani brez ustavljanja pridobi električne kilometre za vožnjo v mestnih jedrih evropskih prestolnic, ki že imajo določene omejitve.

Najboljše je, da je ob zelo uporabnem dosegu akumulatorski sklop še vedno povsem obvladljiv brez dodatne hišne polnilnice. Na navadni gospodinjski vtičnici se avto polni osem ur in pol, kar pomeni, da bo zjutraj v njem vedno 100-odstotna zaloga elektrike.


Na našem testu nismo ob vsaki priložnosti za acrossa iskali proste vtičnice, ampak smo ga uporabljali kot vsak drug, povsem običajen avto. Kljub temu, da smo le četrtino kilometrov z njim prevozili v električnem voznem programu z izklopljenim bencinskim motorjem, je dokazal precejšnjo učinkovitost, primerljivo z najvarčnejšimi dizelskimi tekmeci. V povprečju smo namreč porabili vsega 5,1 litra goriva na 100 km, kar pomeni, da je z njim ob polnem akumulatorju mogoče brez težav prevoziti tudi 1000 kilometrov brez obiska črpalke. Kdor pa bo vsak dan oziroma vsako noč acrossa dosledno oskrboval z električno energijo iz vtičnice in se večino časa vozil na elektriko, bo brez težav porabil tudi manj kot 3 litre bencina na 100 km. Če torej voznik izkorišča prednosti zmogljivejše električne shrambe, se veliko vozi v gostem prometu in med vožnjo prilagaja stopnjo rekuperacije, acrossa večino časa lahko uporablja kot mestni električni avto. Brez težav bo na elektriko prevozil 55 ali celo 60 km. Najboljše pri tem je, da je akumulatorski sklop še vedno povsem obvladljiv brez dodatne hišne polnilnice. Na navadni gospodinjski vtičnici se avto polni osem ur in pol, kar pomeni, da bo zjutraj v njem vedno 100-odstotna zaloga elektrike. Na elektriko se je z njim mogoče voziti do hitrosti 135 km/h, kar je dovolj, da tudi na mestnih obvoznicah ne potrebuje posredovanja bencinskega motorja.

Kritiko si zasluži dejstvo, da meniji in vsa sistemska sporočila na zaslonih merilnikov in osrednjega multimedijskega zaslona še niso v slovenščini.

Precej celovita, a žal ne več poceni rešitev sodobne družinske mobilnosti

Across predstavlja precej celovito rešitev sodobne mobilnosti. Ima prostorno in pregledno kabino ter dovolj velik prtljažnik. V njem je zaradi zmogljivejšega električnega pogona dobrih 90 litrov manj prostora kot v hibridnem RAV4, a 480 litrov prostornine je povsem dovolj za večino družinskih nalog. V znani organizaciji kabine, ki z merilniki, stikali in odlagalnimi površinami povzema neposredni prepis Toyotine ergonomije, izpostavljamo še udobno sedenje. Kritiko si zasluži dejstvo, da meniji in vsa sistemska sporočila na zaslonih merilnikov in osrednjega multimedijskega zaslona še niso v slovenščini. Slednjemu se v ločljivosti in grafiki tudi že pozna, da že v vrsto let službuje v različnih toyotah. Sicer pa across za zahtevani denar ponuja bogato opremo vključno z LED žarometi, 19-palčnimi platišči, električno nastavljivimi in tudi zadaj ogrevanimi sedeži ter in celovitim naborom učinkovitih vozniških pripomočkov. Sistem za opozarjanje na prečni promet zna pri vzvratni vožnji s samodejnim zaviranjem preprečiti nalet. Največji med suzukiji ni poceni, a v primerjavi s tekmeci za zahtevan denar ponuja precej zmogljivejši koncentrat tehnologije in trenutno največji električni doseg v svojem razredu. Across se na elektriko pelje skoraj tako daleč kot prvi sodobni mestni električni avtomobili.

Zaradi zmogljivejšega električnega pogona je v prtljažniku dobrih 90 litrov manj prostora kot v hibridnem RAV4, a 480 litrov prostornine je povsem dovolj za večino družinskih nalog.

Pod črto …

Suzuki across morda res nima izrazite identitete in zgodovine, boste pa v njem dobili uporabnost zmogljivega cestnega terenca z vsemi prednostmi električnega avtomobila.

Všeč nam je +

električni doseg, odzivnost pogona, udobje v vožnji, prostoren prtljažnik, poraba goriva, celovita varnostna oprema

Ni nam vščeč -

glasen motor pri večjih hitrostih, multimedijski vmesnik, meniji v tujem jeziku

Kdor ni obremenjen z logotipi, bo za zahtevani denar dobil zelo uporaben in sodobno elektrificiran avto. V njem se bo z dosledno uporabo električnega priključka vozil zelo udobno in poceni ter se pripeljal tudi tja, kamor se dizelski tekmeci več ne smejo.

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, prostornina 2487 cm3, največja moč: 136 kW (185 KM) pri 6000 vrt./min, največji navor: 227 Nm pri 3200 vrt./min. Sinhrona električna motorja: prednji: največja moč: 134 kW, največji navor: 270 Nm, zadaj: največja moč: 40 kW, največji navor: 121 Nm. Litij-ionski akumulatorski sklop: 18,1 kWh. Sistemska moč hibridnega pogona: 225 kW (306 KM). Električni štirikolesni pogon, brezstopenjski samodejni menjalnik e-CVT.
Mere in masa: dolžina: 463,5  cm, širina: 185,5  cm, višina: 169  cm, medosna razdalja: 269  cm, masa praznega vozila: 1940  kg, dovoljena skupna masa: 2510  kg, prtljažnik: 490 - 1604 l, posoda za gorivo: 55 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 180  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 6 s, normna poraba goriva kombinirano: 1 l/100 km, izpust CO2: 22  g/km, električni doseg: do 75 km, poraba na testu: 5,1  l/100 km.
Cena: Suzuki Slovenija: 51.100 EUR 

 

Zadnja klop je opremljena z lahko dostopnimi isofix sidrišči.

 

Ključne besede


Suzukipriključni hibridelektrikacestni terenecštirikolesni pogonhibridsuzuki across