Test: Audi Q4 40 e-tron

Test

Zakritost - oznaka Q4 izpričuje, da avto poganja (zgolj) električna energija


Audijeva paleta limuzinskih modelov z oznako sega že vse od številk 1 do 8, pri ponudbi cestnih terencev pa je doslej zevala praznina pri številki 4, ki jo je zapolnil audi Q4. A ta ni zgolj še eden izmed cestnih terencev, temveč ima tudi dodatek k imenu e-tron. Kaj prinaša audi Q4 e-tron?

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 3/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 5/5 zvezdic
varnost in oprema 3/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 2/5 zvezdic

 


Audi z oznako e-tron ponavlja zgodbo z oznako quattro. Prvi Audijev model s štirikolesnim pogonom se je namreč imenoval quattro, potem pa je ta oznaka označevala - in še označuje - štirikolesni pogon pri drugih modelih. E-tron je bil prvi model Audijevega električnega avta - tudi v izpeljanki GT. Zdaj je to oznako dobil audi Q4, z njo pa izpričuje, da ga poganja (zgolj) električna energija. Na voljo je v treh različicah z oznakami 35, 40 in 50 glede na moč električnega motorja.

Preskusili smo Q4 40, kar pomeni, da ima električni motor 150 kW konične moči (70 kW stalne moči) in da njegov akumulatorski sklop lahko shrani do 77 kWh električne energije.

Med Q3 in Q5, a le na elektriko

Audi Q4 ne spada med Q3 in Q5 samo z oznako, temveč tudi s svojo velikostjo. Je namreč 10 cm krajši kot Q5, a njegova medosna razdalja je krajša le za 5 cm, kar se še zlasti pozna pri prostornosti v potniški kabini, kjer je tudi na zadnjih sedežih veliko prostora za kolena potnikov tudi ob nazaj potisnjenih prednjih sedežih, malce bolj utesnjen je prostor za stopala pod prednjima sedežema.

Q4 svoje umestitve v Audijevo paleto cestnih terencev ne izkazuje samo z oznako, temveč tudi s svojo podobo. Če namreč e-tron že na daleč kaže svojo pogonsko zasnovo, Q4 deluje kot skoraj povsem običajen cestni terenec. Njegova prednja maska deluje prepoznavno, a ne poudarja električnega pogona avta - da je zaprta, pokaže šele podrobnejši pogled, od daleč se tega ne prepozna. Podobo prednjega dela dopolnjujejo nekateri poudarjeni ostri robovi, LED žarometi in dnevne luči. 

A Q4 boste le težko prepoznali zgolj po dnevnih lučeh, kajti vsak uporabnik lahko spreminja podobo dnevnih luči z izborom ene od štirih možnosti v nastavitvenem programu. V zadnjem delu dajejo avtu poudarek luči z izstopajočo grafično podobo in svetlobno povezavo čez celo širino avta.

Visoki standardi

Q4 se odlikuje s prostorno potniško kabino, ki je toliko dvignjena od tal, da je sedanje v avto za povprečno visoke v ravno pravšnji višini in zato zelo udobno. Prednja sedeža z zelo dobrim bočnim oprijemom imata dolg pomik, naslon zadnje klopi pa je asimetrično deljiv za povečanje prtljažnega prostora. Ta ima dokaj visok nakladalni rob in dvojno dno - če je polica v zgornjem položaju, je v predalu dovolj prostora za električne kable za polnjenje z elektriko. Prtljažnik ne izstopa s svojo velikostjo - vanj gredo ob postavljenih sedežih do 90 cm dolgi in več kot meter široki predmeti.
Voznikovo delovno okolje je zgledno oblikovano, izdelava je zelo natančna, uporabljeni so kakovostni materiali, voznika ergonomija je zelo dobra, kar velja tudi za preglednost naprej, pri vzvratni vožnji pa je v dobrodošlo pomoč doplačljiva vzvratna kamera. Dvojno prisekan volanski obroč vozniku vzbuja pridih športnosti, ki ga lahko poudari tudi z izbiro športnega voznega programa, a z vplivom na porabljeno električno energijo. Prikaz na digitalni instrumentni plošči lahko prilagaja svojim željam, sredinski zaslon je nevpadljivo vključen v armaturno ploščo, gumb menjalnika je na elegantno oblikovani polički nad sredinsko konzolo. Upravljanje avtomobila je nezahtevno in se mu voznik hitro privadi, saj so nekatere najpomembnejše nastavitve omogočene tudi prek klasičnih stikal, ne zgolj z izbiro na zavihkih na zaslonu.

Prikaz na digitalni instrumentni plošči lahko prilagaja svojim željam, sredinski zaslon je nevpadljivo vključen v armaturno ploščo, gumb menjalnika je na elegantno oblikovani polički nad sredinsko konzolo.

Prvi Audijev cestni terenec s pogonom na zadnji kolesi

Audijevi cestni terenci imajo prednji ali štirikolesni pogon, Q4 pa je prvi z zadnjim pogonom - le v različici 50 ima dva elektro motorja in štirikolesni pogon. Vzrok se skriva v tehnični zasnovi; Q4 namreč temelji na Volkswagnovi koncernski plaftormi, na kateri so narejeni tudi VW ID.3 in ID.4, škoda enyaq in cupra born, to pa v osnovi pomeni pogon zadnjih koles. To se občuti v vožnji, še zlasti pa pri speljevanju na spolzki podlagi. Sistem za nadzor stabilnosti ESC sicer odlično opravlja svojo vlogo, voznik ga lahko - pohvalno - tudi izključi (zgolj preprečevanje spodrsavanja koles ali v celoti), kar še zlasti pride prav na zasneženih strminah. Q4 je sicer zelo natančno in tudi dovolj lahkotno vodljiv, voznik tudi dobi dovolj informacij o dogajanju pod kolesi, do izraza pa pride velika teža - avto tehta več kot 2,2 tone. Velika teža in zimske vozne razmere s temperaturami okrog ledišča, v katerih smo vozili avto, svoj davek terjajo pri porabi energije. Namesto normne porabe 17,3 kWh na 100 km je bila namreč poraba pri večini voženj približno 30 kWh na 100 km, to pa je seveda vplivalo tudi na doseg (ob porabi 30 kWh približno 250 km), kar pri daljših vožnjah voznika sili v razmislek, kje in koliko časa bo polnil akumulatorski sklop. Na polnilnici z izmeničnim tokom - in takšne so pri nas v večini - se avto polni skoraj tri ure, da dobi dovolj energije za 100 km vožnje.

Električni audi Q4 je 10 cm krajši kot Q5, a njegova medosna razdalja je krajša le za 5 cm, kar se še zlasti pozna pri prostornosti v potniški kabini.

Visoka cena?

Q4 zagotavlja udobno vožnjo, kajti podvozje je zelo dobro uravnoteženo in čeprav naravnano na dinamične vozne lastnosti, ki jih poudarjajo tudi doplačljive 20-palčne pnevmatike (serijsko vgrajene so 19-palčne), vzmeti in blažilniki kljub temu učinkovito gladijo cestne neravnine.
Audi Q4 40 stane 52.790 evrov, a za osnovno ceno je avto dokaj skromno opremljen tako z napravami za udobje kot z raznimi asistenčnimi sistemi za večjo varnost in pomoč vozniku. Spisek doplačilne opreme je dolg, na voljo so različni paketi s kombinacijo različnih naprav. Preskusni Q4 je bil sicer zelo dobro opremljen, a ni imel vgrajene nobene opreme, ki bi se ji brez težav odrekli. Vrednost vgrajene dodatne opreme je bila 20 evrskih tisočakov ali skoraj 40 odstotkov osnovne cene avta, to pa je preskusni avto podražilo na 72.865 evrov. A toliko lahko stane tudi nič bolj prostoren audi Q5 z motorjem z notranjim zgorevanjem!

Pod črto 

Audi je s Q4 kupcem cestnih terencev ponudil avto z električnim pogonom, ki se odlikuje z zelo dobrimi voznimi lastnostmi, udobjem in za doplačilo s širokim naborom asistenčnih sistemov, a vsaj pozimi z dokaj omejenim dosegom z enim polnjenjem.

Všeč nam je +

všečna oblika, prostornost v potniški kabini in prtljažniku, kakovost izdelave, vozne lastnosti, možnost izklopa ESC

Ni nam všeč -

velika teža, doseg v zimskih voznih razmerah, skromna serijska oprema

 Tehnični podatki

Motor in prenos moči: električni, sinhroni, največja konična moč: 150  kW (204 KM), stalna moč: 70 kW, največji navor: 310 Nm, akumulatorski sklop: 77 kWh, polnilnik: 11 kW (AC) in 125
kW (DC). Pogon na zadnji kolesi, enostopenjski menjalnik.
Mere in masa: 458,8  cm, širina: 186,5  cm, višina: 158,2  cm, medosna razdalja: 277 cm, masa praznega vozila: 2210  kg, dovoljena skupna masa: 2640  kg, prtljažnik: 520 - 1490 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 160 km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 8,5 s, normna poraba električne energije kombinirano: 17,3 kWh/100 km, poraba na testu: 28,9  kWh/100  km.
Cena:  Porsche Slovenija: 52.790 EUR

Ključne besede


AudiElektrikacestni terenecElektromobilnostaudi Q4 e-tron