Mercedes razred V je eleganten, udoben in prestižen potniški dostavnik, ki ima le enega resnega tekmeca (Volkswagnovega multivana) in si je suvereno izboril naziv “mercedes med potovalnimi kombiji”. Mercedesova odločitev, da razred V opremi z električnim pogonom, je v skladu z električnimi trendi, a to še ne pomeni, da je smiselna.
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 3/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 2/5 zvezdic |
Električni doseg v nasprotju z osnovnim poslanstvom takšnega avtomobila
Omejen doseg z enim polnjenjem je namreč v nasprotju z osnovnim poslanstvom takšnega avtomobila: udobnim in razmeroma hitrim potovanjem na dolge razdalje za večje število potnikov. Da se razumemo: zelo udobno lahko voznik in še šest potnikov (preskusni EQV je imel ob prednjih sedežih nameščena še sedeža v drugi vrsti in klop za tri v tretji vrsti) potuje tudi s tem električnim mercedesom, zaplete pa se pri hitrosti in dolgih razdaljah. EQV 300 poganja asinhroni električni motor s 150 kW, ki je vgrajen nad prednjo premo in poganja prednji kolesi, pod tlemi potniške kabine pa je zajeten akumulatorski sklop z zmogljivostjo kar 100 kWh. V osebnem avtu bi takšna pogonska kombinacija poskrbela za zelo dolg doseg, ne pa tudi pri EQV, saj prazen tehta skoraj 2,7 tone, njegova aerodinamika pa je precej slabša kot pri osebnem avtu. Ko v enačbo vstavimo še zimske temperature, dobimo skoraj 40 kWh/100 km avtocestne porabe energije (pri zmernih potovalnih hitrostih), kar na avtocestnih potovanjih zadostuje le za nekaj več kot 200 km dosega. Mimogrede, na izmeničnih polnilnicah lahko EQV polnimo z 11 kW, na enosmernih pa s 100 kW.
Pod črto ...
Če brezskrbna popotovanja po evropskih avtocestah odpadejo - komu je potem namenjen takšen avto? Verjetno tistim, ki ponujajo prestižne prevoze na kratkih razdaljah, na primer hotelom, kongresnim centrom, prevozniškim podjetjem. Ti bi verjetno znali opravičiti tudi visoko ceno - EQV 300 je za 10 evrskih tisočakov dražji od najdražje dizelske različice s 174 kW, štirikolesnim pogonom in najdaljšo karoserijo.
Všeč nam je +
prostornost in udobje, kakovost izdelave, prtljažni prostor
Ni nam všeč -
poraba energije, doseg z enim polnjenjem, cena
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | asinhroni električni motor, največja konična moč: 150 kW (204 KM), največji navor: 362 Nm, litij-ionski akumulatorski sklop zmogljivosti 100 kWh, polnilnik: 11 kW (AC) in 110 kW (DC). Pogon na prednji kolesi, 1-stopenjski reduktorski menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 514 cm, širina: 192,8 cm, višina: 190,1 cm, medosna razdalja: 320 cm, masa praznega vozila: 2635 kg, dovoljena skupna masa: 3500 kg, prtljažnik: 1030 - 4630 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 160 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 12,1 s, normna poraba električne energije: 26,3 kWh/100 km, izpust CO2: 0 g/km, poraba na testu: 38 kWh/100 km. |
Cena: | Autocommerce: 78.463 EUR |
Foto: Je na elektriko to še vedno pravi mercedes med potovalnimi kombiji?