Kratek test: Mercedes V 300 d 4matic AMG line

Test

Drugi najbolj prodajani mercedes na našem trgu veliko nalog opravi nadpovprečno dobro.


Pri podobi velja omeniti še dve praktični prednosti tega potniškega velikana: v višino ne doseže dva metra, kar mu omogoča dostop tudi v nižje kletne garaže, velika zadnja vrata omogočajo uporaben piknik nadstrešek in odličen dostop do zajetnega prtljažnika z zelo nizko postavljenim nakladalnim robom.Na trgu ni več prav veliko enoprostornežev, ki bi imeli tako suverene vozne zmogljivosti, tako izdatno mero udobja za sedem potnikov in še cel “kubik” prostora za prtljago.

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

176 kW in 500 Nm navora ter 9-stopenjski samodejni menjalnik

Vse to zmore Mercedesov razred V, ki je doživel lepotno in tehnično prenovo: dobil je izpopolnjen pogonski sklop oziroma novi dvolitrski dizelski štirivaljnik (OM654) s kar 176 kW in 500 Nm navora ter 9-stopenjski samodejni menjalnik. Gre za tandem, ki se glede zmogljivosti in učinkovitosti lahko brez težav kosa z velikimi karavani ali cestnimi terenci. Dvostopenjski turbinski polnilnik poskrbi za dobro odzivnost, saj je celoten navor na voljo med 1600 in 2400 vrt./min. Pogon je sicer izrazito naravnan k udobju, a kljub temu bo vsak voznik pokimal odzivnosti. Dolg avtocestni klanec, četudi je zasedenih vseh osem sedežev in 1000-litrski prtljažnik za tretjo vrsto, temu avtu ne vzame sape. Ta hip ni prav veliko enoprostornežev, ki bi suvereno presegli dvestotico na merilniku hitrosti ali brez težav vlekli 2,5 tone težko prikolico. Pri voznih lastnostih izpostavljamo zelo dobro smerno stabilnost. Palec gor tudi za preglednost, zvočno zatesnjenost in klimatsko napravo s triobmočno nastavitvijo. Dobro izračunana prestavna razmerja 9-stopenjskega samodejnega menjalnika poskrbijo tudi za energijsko zmernost: povprečna poraba goriva brez težav ostane pod devetimi litri na 100 kilometrov.

AMG line atraktivno, a ne poceni dopolni že sicer enega najlepše oblikovanih velikih enoprostornežev.

Za štiri otroške sedeže

Pri praktičnosti velja izpostaviti, da so kar štirje od šestih sedežev v 2. in 3. vrsti opremljeni z lahko dostopnimi isofix sidrišči. Pri vseh sedmih na novo zasnovanih sedežih namenjenih sopotnikom je mogoče hitro in enostavno prekucniti naslonjala ter z nekaj potegi enoprorostorneža po kameleonsko spremeniti v dostavnika, v katerega gre tudi več kot tri metre dolga SUP deska. Za veliko priročnih dodatkov, kot so dvostranska električno pomična drsna vrata ali ločeno odpiranje stekla na zadnjih vratih, je treba doplačati. S seznama doplačil vsekakor priporočamo odlično delujoče LED žaromete, ločeno odpiranje okna na prtljažnih vratih in električno pomična bočna drsna vrata na obeh straneh. Razkorak med družinsko in poslovno uporabo pa pomeni vsaj 20 tisočakov višjo ceno.

Pri podobi velja omeniti še dve praktični prednosti tega potniškega velikana: v višino ne doseže dva metra, kar mu omogoča dostop tudi v nižje kletne garaže, velika zadnja vrata omogočajo uporaben piknik nadstrešek in odličen dostop do zajetnega prtljažnika z zelo nizko postavljenim nakladalnim robom.

Pod črto ...

Drugi najbolj prodajani mercedes na našem trgu veliko nalog opravi nadpovprečno dobro, a zato zahteva tudi nadpovprečen finančni vložek. Komur se formula izide, ne bo razočaran. JG

Všeč nam je +

veliko udobja za 7 potnikov, 4 sidrišča isofix, zelo prostoren prtljažnik, prožen in zmogljiv motor

Ni nam vešč -  

težki sedeži - namestitev ali odstranitev, draga dodatna oprema

Srednje velika različica razreda V s 5,14 metra dolžine in 3,2-metrsko razdaljo med osema nudi dovolj prostora za 8-člansko posadko ter pripadajočo prtljago. Osnovni prtljažnik ponuja kubični meter prostornine, z odstranitvijo druge in tretje sedežne vrste pa tak V razred postane zmogljiv dostavnik s kar 4,6 kubičnega metra prostora. Odstranitev šestih sedežev - v vrsti sta dva povezana in eden posamičen - zahteva štiri roke.

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: dizelski, štirivaljni, turbo, prostornina: 1950  cm3, največja moč: 176  kW (240 KM) pri 4200 vrt./min, največji navor: 500  Nm pri 1600 vrt./min. Štirikolesni pogon, 9-stopenjski samodejni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 514  cm, širina: 192,8  cm, višina: 188,3  cm, medosna razdalja: 320  cm, masa praznega vozila: 2487  kg, dovoljena skupna masa: 3200 kg, prostornina prtljažnika 1030 – 4630  l, posoda za gorivo: 67 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 214  km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 8,6  s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 6,1/7,6/6,5 l/100 km, izpust CO2: 179  g/km, poraba na testu: 8,9  l/100 km.
Cena: Autocommerce: 62.786 EUR
Stalni štirikolesni 4matic pogon postavlja piko na i zmogljivemu motorju in uglajenemu menjalniku. Avto ima zanesljiv oprijem tudi na mokri cesti in s prepričljivo lego na cesti še bolj briše mejo med dostavnikom in enoprostornežem. Kljub suverenim zmogljivostim - končna hitrost in pospešek - pa pogonski sklop prisega na udobje in ne na dinamične vozne lastnosti. To je avto, ki najbolj blesti na avtocesti.

 

Lahek motor, katerega ključni gradnik je aluminij, deluje zelo uglajeno z malo tresljaji.

 

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj