Novi električni megane je vseh pogledih “mega” električni avto - in tudi eden najboljših oziroma najbolj kakovostno narejenih renaultov. A njegovi tehnološki in oblikovni presežki imajo tudi mega drago ceno: nekoč dostopni megane je postal najdražji Renaultov električni avto, če ne štejemo športnika alpine pa tudi najdražji renault nasploh.
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 5/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 2/5 zvezdic |
Foto: To je eden najboljših renaultov ...
Meganova mega visoka cena predstavlja največji minus oziroma pomislek pri končni oceni; kdor želi učinkovitega in pametnega megana z opremo, ki neposredno vpliva tudi na učinkovitost električnega pogona oziroma manjšo porabo elektrike in varnejšo vožnjo, bo moral zanj odšteti vsaj 47.390 evrov. Če prištejemo še za 3390 evrov evrov dodatne opreme, njegova cena naraste na dobrih 50 evrskih tisočakov. Pri izbiri dodatne opreme sicer ni veliko možnosti za varčevanje: lahko se odpovemo 990 evrov vredni dvobarvni karoseriji, a tudi ob vsej digitalni doslednosti pri 47 tisočakih vrednem avtomobilu je treba doplačati 2000 evrov za sodoben paket varnostnih sistemov, v katerem so tudi precej osnovni pripomočki, kot je aktivni radarski tempomat. Lahko sicer izberete električnega megana za osnovno oziroma vstopno ceno 34.890 evrov, a bo uporabniška izkušnja precej drugačna: občutno manj prepričljiva z vidika praktičnosti, varnosti, komunikacijskih veščin in dosega, saj je zaloga energije manjša za 20 kWh, kar pomeni vsaj 120 kilometrov manjši doseg.
Narobe svet ali nova realnost?
Novega megana po tehnologiji in učinkovitosti električnega pogona lahko postavimo ob bok najboljšim električnim avtomobilom na trgu. Tudi zmogljivi tekmeci niso poceni, a za ceno takšnega megana pri Korejcih dobite za razred večji avto s še bolj izpopolnjenim in zmogljivejšim pogonom. Če najdražjega megana vseh časov primerjamo z ostalimi megani oziroma renaulti, ugotovimo, da je megane e-tech trenutno najdražji renault v ceniku, ki stane dobrih 10 tisočakov več od najzmogljivejšega bencinskega megana trophy 300 EDC. Električni megane stane toliko kot je stal najbolj razkošno opremljen espace s sedmimi sedeži oziroma debelih 18 tisočakov več kot elektrificiran družinski karavan megane e-tech plug-in hybrid edition, kar pomeni, da bi si ob njem lahko družina za ceno testnega megana privoščila še novega clia za povrhu. Velika družina pri Renaultu za 6 tisočakov manj od testnega megana kupi velik potovalni in odlično opremljen potniški kombi trafic passenger grand space class in v njem brez kompromisov glede prostora in svobode uživa denimo avtomobilske počitnice v Grčiji. Po velikosti in atraktivnosti primerljiv Cuprin born, ki je med ovinki še za odtenek bolj natančen oziroma vozniško iskriv, pa je cenejši. Cenejši je tudi Volkswagnov ID.3.
Zato je še kako na mestu vprašanje, kako bodo povprečni kupci sprejeli ta cenovni preskok: avto je odličen, a povprečni slovenski lastniki bencinskih in dizelskih meganov bi ob zamenjavi za nov avto morali plačati bistveno več. Narobe svet ali nova realnost?
Vse, kar od sodobnega električnega avtomobila pričakuješ
Megane e-tech je prvi renault, ki je zgrajen na novi platformi CMF-EV, ki omogoča učinkovitost pogona v vožnji in oskrbi z energijo. V neposredni primerjavi s tekmeci, ki z dolžino karoserij ostajajo pod mejo 4,5 metra in ponujajo podobno zalogo elektrike in zmogljivosti, je električni megane približno 100 kilogramov lažji. Skupaj s pametnim nadzorom porabnikov in aktivno prilagodljivo rekuperacijo je eden najbolj varčnih električnih avtomobilov, ki je dobro prilagojen tudi za vožnjo po avtocesti. Je prvi evropski električni avto, s katerim smo na naših testih pri najvišji dovoljeni hitrosti na avtocesti prevozili več kot 300 kilometrov. To nam je doslej uspelo le s Teslinim modelom 3. Na avtocesti je pri hitrosti 130 km/h v povprečju porabil od 18,4 do 19 kWh elektrike na 100 km, kar je zelo dober rezultat. Na našem štirinajstdnevnem je avto v porabil 16,7 kWh/100 km, v ekološkem voznem programu driving eco pa je mogoče porabo energije še znižati in v toplih mesecih leta preseči 400 kilometrov dosega.
Na svoj račun v najzmogljivejši različici električnega pogona pridejo tudi bolj zahtevni vozniki. Zvezni pospešek je tako prepričljiv, da ima sistem za nadzor zdrsa kar precej dela s prenosom 300 Nm navora na prednji kolesi. Pohvalimo tudi odlično uravnoteženo podvozje, dovolj natančen volanski mehanizem in nizko težišče, ki učinkovito prikriva skoraj 1,8 tone teže. Spokojno udobje občasno zmoti le kakšna izrazitejša nepravilnost na asfaltu, ki jo prevozijo velike 20-palčne pnevmatike nizkega preseka.
Testni megane je ponujal najbogatejši paket opreme za polnjenje, ki je na ustrezno zmogljivih polnilnicah omogočal 22-kilovatno moč polnjenja z izmeničnim tokom (AC tri faze 32 A) oziroma 130 kW moči na hitrih polnilnicah z enosmernim tokom (DC). Na redakcijski polnilnici (22 kW)je bila tako zaloga energije obnovljena v dobrih treh urah.
Pohvalimo še na začetku omenjeni dodatni paket vozniških pomagal: delujejo odlično in voznika opozarjajo tudi na prečni promet zadaj - ob slabše preglednih visokih karoserijskih bokih avta tipala pokrivajo mrtve kote tudi takrat, ko želijo voznik in potniki želijo izstopiti iz avta.
Drzno lep
Megane je v svojem razredu vedno znal navdušiti z oblikovno drznostjo in to še kako uspeva tudi električnemu meganu. Kombilimuzinski karoseriji so Renaultovi oblikovalci dodali kupejevsko elegantno strešno linijo, visoke boke in velika kolesa cestnega terenca. Pri videzu izstopata še odlična LED žarometa, ki so ju razvili v ljubljanskema HELLA Saturnusu: vsega tri prste visoka žarometa omogočata odlično svetilnost na dolžini 350 metrov in svoj svetlobni snop aktivno prilagajata pod najpogostejšim vremensko-nočnim razmeram.
Vsega 4,2 metra dolg avto je videti večji, kot je v resnici: skoraj 2,7 metra med osema omogoča prostorno kabino, ki tudi zadaj nudi dovolj udobja za kolena odraslih potnikov. Davek atraktivnega oblikovanja z nizko streho in manjšimi površinami bočnih stekel se pokaže s slabo preglednostjo in nekoliko utesnjenem občutku na zadnji klopi. Tudi zaradi majhnega stekla na prtljažnih vratih je mogoče na vzvratnem ogledalu v kabini priklicati sliko prostora za avtom, ki jo snema posebna kamera zadaj.
Prtljažnik je s 440 litri družinsko uporaben, a ima visok rob in ozko nakladalno odprtino; je pa v dnu prtljažnika uporaben predal za shranjevanje električnih kablov. Praktičnost je dopolnjena z 900 kilogrami vlečne zmogljivosti, ki zagotavlja, da megane e-tech lahko vleče večino lahkih počitniških prikolic, ki smo jih predstavili v junijski številki Motorevije.
Hey Google
Pohvalo si zasluži tudi voznikov prostor: preglednost armaturne plošče je odlična, sedežni položaj pa ravno prav visok. Digitalni merilniki so pregledni, podatkovno bogati in enostavno nastavljivi. Pokončno postavljen 12-palčni zaslon visoke ločljivosti je dobro odziven in ima uporabniško prijazno menijsko strukturo. Uporabniški vmesnik je zgledno preveden v slovenščino, piko na i odlični digitalni izkušnji pa dodajo storitve Googlovega vmesnika: natančna navigacija, ažurni prometni in vremenski podatki, pa tudi Googlov glasovni vmesnik, ki na klic “Hey Google” upravlja z glasbo, posreduje informacije s spleta ali upravlja s povezanimi napravami na daljavo - brez umika pogleda s ceste ali rok z volana.
Pod črto …
Renaultovi inženirji so v novem meganu odlično unovčili električne izkušnje in naredil učinkovit, pameten, zelo lep in sodoben družinski avto. A osebni mobilnosti so izstavili (pre)visok račun.
Všeč nam je +
všečna oblika, kakovostna izdelava, učinkovit pogon, dobre vozne lastnosti, doseg na avtocesti, Google digitalni vmesnik
Ni nam všeč -
občutek utesnjenosti zadaj, preglednost, cena z doplačili
Tehnični podatki: Renault megane e-tech iconic EV60 160 kW optimum
Motor in prenos moči: | sinhroni električni motor, največja moč: 160 kW (220 KM), največji navor: 300 Nm, litij-ionski akumulatorski sklop zmogljivosti 60 kWh, polnilnik: 22 kW (AC) in 130 kW (DC). Pogon na prednji kolesi, samodejni reduktorski menjalnik s stalnim razmerjem. |
Mere in masa: | 419,9 cm, širina: 178,3 cm, višina: 150,5 cm, medosna razdalja: 268,5 cm, masa praznega vozila: 1770 kg, dovoljena skupna masa: 2158 kg, prtljažnik: 440 do 1332 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 160 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 7,4 s, normna poraba električne energije: 16,1 kWh/100 km, izpust CO2: 0 g/km, poraba na testu: 16,7 kWh l/100 km, normni doseg: 450 km, povprečni doseg na testu: 359 km. |
Cena: | Renault Nissan Slovenija: 47.390 EUR |