Test: Citroen C5 X 225 S&S ë-EAT8 hybrid shine pack

Test

Lebdenje - Tako kot nekoč modeli z aktivnim hidro-pnevmatskim vzmetenjem, voznika in potnike razvaja s prvovrstnim voznim udobjem.


Največji med citroeni C5 X, tako kot nekoč modeli z aktivnim hidro-pnevmatskim vzmetenjem, voznika in potnike razvaja s prvovrstnim voznim udobjem. Je obuditev stare slave nova priložnost za uspeh?

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 5/5 zvezdic
varnost in oprema 5/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic
Oglas
Oglas

Veliki citroeni so imeli vselej svoj šarm, ki je temeljil na vrhunskem udobju, oblikovni drznosti in tehnološkem napredku. V začetku 90. let prejšnjega stoletja je Citroen z modelom XM še zadnjič požel veliko pozornosti v srednjem avtomobilskem razredu. Z njegovim slovesom ob prelomu tisočletja pa navkljub vsem svojim izkušnjam ta francoski avtomobilski izdelovalec ni več našel poti do zahtevnih kupcev. Večino velikih avtomobilov višjega cenovnega razreda danes evropski kupci kupijo predvsem pri nemških znamkah. Na krilih svojega značilnega ekstravagantnega in pregovornega udobja so Francozi tudi v novem tisočletju z modelom C6 še enkrat poskusili ujeti priključek z elito, a jim pravi preboj kot v zlatih časih modelov DS in CX ni uspel. V novi dobi cestnih terencev in križancev ter elektrificiranih pogojev pa na ceste pošiljajo velikana, ki je dovolj drugačen in originalen, da znova obrača glave mimoidočih. 

Citroen C5 X ni avtomobili za iskanje idealne linije in v centimeter natančne zadetke v vrha ovinka. Je pa avtomobil, ki zmore ponuditi vrhunsko udobje na vsaki cesti. Je pravi veliki citroen.

Mogočen nastop

Novi citroen C5 X je tako drugačen, da celo pri nepoznavalcih avtomobilske mode na prvi pogled  zbudi zanimanje. S svojo obliko združuje na videz nezdružljive avtomobilske gene - limuzine, karavana, cupeja in cestnega terenca. Novincu oblikovne izvirnosti vsekakor ne gre očitati. Odet v nenavadno temno sivo-zeleno barvo kovinskega leska, imenovano Amazonite, za katero je potrebno doplačati 700 evrov, je videti skrivnosten in s širokim prednjim delom ter nenavadno oblikovanimi svetlobnimi telesi celo mogočen. Pogled s strani na nizko, a elegantno razpotegnjeno kupejevsko strešno linijo in visoke boke daje vtis karavana oziroma shooting brake potovalnika. Piko na i nenavadno oblikovani karoseriji dodajo še skoraj 20-centimetrska oddaljenost od tal in velika 19-palčna platišča, na katerih so nameščena razmeroma ozke pnevmatike dimenzije 205/55 R19. Tako je največji citroen pravzaprav večkrat križan križanec. Originalnosti avtu zagotovo ne manjka, malce pa se zatakne pri praktičnosti, saj forma v celoti ne sledi funkcionalnosti. 

Na prvi pogled se prtljažnik zdi zajeten, a je v resnici zaradi priključno-hibridnega pogona s 485-litri prostornine precej povprečen.

Prostorna kabina z nizkim stropom 

Vstopanje v avto je zaradi večje oddaljenosti od tal presenetljivo enostavno. Kljub temu, da C5 X v najvišji točki ne preseže 1,5 metra višine in je njegova streha postavljena kar 20,3 cm nižje kot pri križancu C5 aircrossu, se v njem sedi razmeroma visoko. Kabina je prostorna, saj je med osema skoraj 2,8 metra prostora. Potniki zadaj imajo veliko prostora za kolena. V tej postavki C5 X prav nič ne zaostaja za prvaki srednjega razreda, kot sta sta Oplova insignia ali Škodin superb. Zadaj pa se zatakne pri prostoru za glave in tudi prtljažnik glede na velikost karoserije ni ravno presežek. Potnika, ki v višino presega 180 cm, zato raje posedite na sovoznikov sedež, saj bo tam iz avtomobila v velikem in udobnem sedežu odnesel precej boljši vtis. 
Električna prtljažna vrata na široko razprejo zadnji del avtomobila. Na prvi pogled se prtljažnik zdi zajeten, a je v resnici zaradi priključno-hibridnega pogona s 485-litri prostornine precej povprečen, saj je le 100 litrov večji od tistega v skoraj pol metra krajšem električnem ë-C4 oziroma 123 litrov manjši od prtljažnika v karavanskem peugeotu 308. Ravno v ponos pa mu ne more biti niti nosilnost, ki znaša skromnih 330 kilogramov. 
Pripombo si zasluži tudi za preglednost. Je velik avto z relativno skopo odmerjeno stekleno površino, kar velja tudi za površino vetrobranskega stekla. Je pa res, da 1200 evrov vredna panoramska streha kabino na zahtevo naredi zelo svetlo in zračno, a pri preglednosti na cesto ne pomaga. 

Položaj za volanom je dober, ergonomija zelo solidna, na daljših poteh pa praktičnost dopolnijo še velika odlagalna mesta, vključno z indukcijsko ploščadjo za brezžično polnjenje telefona.

Bogata vsebina z veliko varnosti in podatkovne pestrosti slovenščini 

Si pa vsekakor pohvalo zasluži razgibana in kakovostno izdelana armaturna plošča, odeta v dobre materiale. Palec dvigujemo tudi za udobna - ogrevana ali hlajena - prednja sedeža z dvema programoma masaže in debelo plastjo spominske pene, čeprav smo si na trenutke zaželeli več bočnega oprijema. Položaj za volanom je dober, ergonomija zelo solidna, na daljših poteh pa praktičnost dopolnijo še velika odlagalna mesta, vključno z indukcijsko ploščadjo za brezžično polnjenje telefona. Ob preglednih in enostavno prilagodljivih digitalnih merilnikih in novim ter občutno odzivnejšim 12-palčnim osrednjim zaslonom, so oblikovalci obdržali vsa nujna analogna stikala. C5 X je tudi prvi med citroeni, ki podatkovno pestrost in digitalne storitve, med katerimi so tudi sistemske posodobitve na daljavo, ponuja v slovenskem jeziku. 
Najvišja raven opreme shine pack vozniku prinaša tudi izdatno pomoč aktivnih varnostnih sistemov. Tudi tukaj so pri Citroenu naredili kar občuten korak naprej tako v učinkovitosti kot tudi v uglajenosti delovanja umetne inteligence. Prenos “v živo” iz vseh koncev karoserije postreže z bistveno kakovostnejšo sliko s kamer. Radarji mrtve kote na obeh bokih pokrivajo v razdalji 70 metrov, aktivni radarski tempomat zna tudi ustaviti in ponovno speljati, avtocestni pomočnik pa veliko natančneje, kot smo bili pri citroenih vajeni, ohranja smer vožnje. Pri vzvratni vožnji slabšo preglednost kabine rešuje sistem za nadzor prečnega prometa.


Z aktivnimi vzmetenjem sistema advanced comfort in progresivnimi hidravličnimi omejevalniki so Citroenovi inženirji praktično brez izgube učinkovitosti poenostavili nekdanje hidro-pnevmatsko ožilje podvozja. Podvozje zagotovalja res visoko stopnjo udobja, ne zmore pa spreminjanja višine podvozja. Večja oddaljenost od tal ni le posledica križanja avtomobilskih lastnosti, temveč omogoča tudi daljše hode vzmetenja, kar seveda okrepi učinek delovanja progresivnih hidravličnih omejevalnikov. 

Perfektno zgladi cesto 

Vožnja je pojem zase. To je eden najbolj udobnih avtomobilov, kar smo jih preizkusili letos, in podvozje oziroma blažilniki s progresivnimi hidravličnimi omejevalniki so po svoji učinkovitosti primerljivi z zračnim vzmetenjem veliko dražjih avtomobilov visokega razreda. Hidravlični omejevalniki na koncu hoda energijo udarcev s ceste razpršijo brez vsakršnega odskoka kolesa, poleg tega pa pri rahlih vertikalnih pomikih blažilnikov omogočajo bolj odprt hod vzmetenja, kar omogoča značilni Citroenov občutek lebdenja nad cesto. Za piko na i so nadzorni enoti podvozja dodali tri načine odziva in vzpostavili sistem aktivnega elektronsko krmiljenega vzmetenja, ki na vsakem vsako kolesu posebej glede na gostoto oziroma hitrost elektro impulzov pripravi ustrezen odziv.
Citroen C5 X ne glede na kakovost ceste in hitrost vožnje vse podreja udobju in to dela izjemno dobro. V dinamično odpeljanih ovinkih ali hitri menjavi smeri se karoserija za odtenek bolj nagne, kar je mogoče občutiti tudi pri naglem pospeševanju ali močnem zaviranju. A ti nagibi niso moteči, so elegantno umirjeni in potnikov ne dajo vedeti, da kolesa bijejo bitko za oprijem. Povedano drugače: dinamična vožnja ni prav nič ostra, ampak vselej elegantna. To je avto za vozniško križarjenje, v katerem ob odlično zatesnjeni kabini dobiš res skoraj letalski občutek. 


S pomočjo zmogljivejšega 500 evrov vrednega 7,4-kilovatnega polnilnika je mogoče z energijo iz omrežja oskrbeti v slabih dveh urah.

Elektrika namesto dizla

Nič novega pa ni pod motornim pokrovom. Gre za velikoserijski priključno-hibridni pogon koncerna Stallantis, v katerem sodelujeta 1,6-litrski bencinski turbo motor in električni motor, ki mu elektriko za okoli 40 kilometrov dosega zagotavlja pogonski akumulatorski sklop, katerega je s pomočjo zmogljivejšega 500 evrov vrednega 7,4-kilovatnega polnilnika mogoče z energijo iz omrežja oskrbeti v slabih dveh urah. 165 kW in 360 Nm sistemske moči oziroma navora poskrbita za spodobne zmogljivosti in tudi prožnost, ki bencinsko-električno navezi omogoča suvereno nadomeščanje dizla tudi po učinkovitosti. Poraba goriva je sicer soodvisna od uporabe električnega priključka. Na testu vsake vožnje nismo začeli z polno shrambo elektrike, a kljub temu s povprečno porabo goriva ostali pod mejo šestih litrov na sto kilometrov. Pravzaprav smo v popvprečju porabili pol litra goriva manj kot v 30 centimetrov krajšem križancu C5 aircrossu z enakim pogonom. Zmotil pa nas je doseg - električni in skupni. Ob vsega 40 litrih bencina in 12,4 kWh elektrike ta hibrid prevozi le dobrih 150 kilometrov več od najboljših dosegov električnih avtomobilov. Doseg torej še zdaleč ni dizelski. 
S ceno tik pod 50 tisočaki glede na vse, kar ponuja, spada med bolj racionalne nakupe, sploh, če službuje kot admiralska ladja voznega parka v podjetju. Vprašanje pa je, ali bo kot velik citroen žel nekdanjo slavo DS-a, CX-a in XM-a.

Umetna inteligenca se pri branju prometnih znakov na trenutke malce zmede, a predvsem tam, kjer so ti, resnici naj ljubo, postavljeni, precej nelogično.
Oglas
Oglas

Pod črto 

To je po dolgem času pravi citroen, ki neguje ključno tradicijo znamke - prvovrstno udobje in oblikovno ekstravaganco. Je avto za tehnične sladokusce, ki bodo v njem našli precej napredne tehnologije. Za svoj denar ponuja precej francoske avtomobilske ekskluzive.

Všeč nam je + 

zanimiva oblika, zelo udobna vožnja, bogata oprema, asistenčni sistemi, slovenski meniji 

Ni nam všeč -

kombinirani doseg , povprečen prtljažnik

Tehnični podatki

Citroen C5 X 225 S&S ë-EAT8 hybrid shine pack

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, prostornina: 1598  cm3, največja moč: 132  kW (180 KM) pri 6000 vrt./min, največji navor: 250  Nm pri 1750 vrt./min in električni motor, največja moč: 81 kW (110 KM), navor: 320 Nm, zmogljivost litij-ionskega akumulatorja: 12,4 kWh. Skupna sistemska moč in navor: 165 kW (225 KM) in 360 Nm. Pogon na prednji kolesi, samodejni 8-stopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 480,5 cm, širina: 186,5  cm, višina: 148,5  cm, medosna razdalja: 278,5  cm, masa praznega vozila: 1855 kg, dovoljena skupna masa: 2185  kg, prtljažnik: 485 – 1580  l, posoda za gorivo: 40  l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 233 km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 7,9 s, normna poraba goriva in elektrike kombinirano: 1,5  l/100 km in 14,5 kWh/100/km, izpust CO2: 34  g/km, poraba na testu: 5,9 l/100 km.
Cena: C Automobil Import: 48.700 EUR
Posodobiti se zmore na daljavo.

 

Ključne besede


Test avtaElektrikaCitroenpriključni hibridhibridcitroen C5 X