Oblikovno drzen električni citroen C4 s tihim in učinkovitim pogonom še podčrtuje pregovorno udobje Citroenovih avtov. Je s 300 kilometri dosega in 380-litrskim prtljažnikom lahko tudi edini avto v družini?
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |
Tisti pravi citroen
V aprilski Motoreviji smo pri različici z bencinskim motorjem zapisali, da je to spet tisti pravi citroen, ki je z unikatno obliko, praktičnostjo in udobjem znova našel svojo identiteto. Tudi z električnim motorjem pod pokrovom in energetsko shrambo zmogljivosti 50 kWh se lahko C4 povsem suvereno postavi ob bok vsem razrednim tekmecem z vtičnico. S prostorno kabino, bogato varnostno opremo in predvsem učinkovitostjo je ob izpolnjenem pogoju, da ima doma vselej na voljo prosto vtičnico, ë-C4 lahko povsem uporaben družinski avto. Ob prvih pomladnih “dvajseticah” smo ob 160 dnevno prevoženih kilometrih avto preko noči oskrbovali na običajni gospodinjski vtičnici. Z enim polnjenjem smo ob povprečni porabi 16,2 kWh elektrike na 100 km brez težav prevozili dobrih 300 kilometrov. Glede na velikost in zmogljivost avtomobila je to zelo dober rezultat. Med “električarji” je bil na naših testih od ë-C4 varčnejši le hyundai ioniq.
Vdor zime na začetku aprila pa je še enkrat pokazal, kako so na “energetsko pozebo” občutljivi električni avtomobili. Pri - 5 stopinjah Celzija se je povprečna poraba na enaki razdalji dvignila na 19,8 kWh na 100 km in doseg znižal na 252 kilometrov. Ob tem pohvalimo učinkovitost vgrajene toplotne črpalke in polnjenje z možnostjo nastavitve ogrevanja potniške kabine.
Živahen, okreten avto, ki dobro skriva kliograme
Električni motor s 136 kW moči in 260 Nm navora povsem zadostuje temu, za kar je ë-C4 namenjen. Brez težav sledi prometnemu toku in tudi na avtocesti suvereno pospešuje do največje dovoljene hitrosti.
Uglajen in predvsem učinkovit električni pogon z odlično odzivnim motorjem ter tiho vožnjo brez motornih tresljajev še okrepi udobje. Vzmetenje, kjer ima vsako kolo ob blažilniku nameščena po dva hidravlična dročnika, je kot ustvarjeno za uglajen električni avto. Čeprav električni C4 krepko preseže 1,6 tone, podvozje zelo dobro skriva kilograme, saj je vožnja izjemno lahkotna. Avto je okreten, živahen in vozniško zelo preprost. Zagotavljanje udobja je očitno najpomembnejša naloga podvozja, čeprav tudi glede lege na cesti nimamo nikakršnih pripomb, le izjemno natančnega oziroma izrazito dinamičnega nizanja ovinkov ne pričakujte.
Kako cesto gladi vzmetenje s progresivnimi hidravličnimi dročniki?
Ob močnejšem udarcu izpod koles, ki povzroči močno kompresijo oziroma stiskanje ter posledično večje raztezanje blažilnika, hidravlična dročnika s progresivno upočasnitvijo preprečujeta nagle zaustavitve blažilnika na koncu hoda oziroma giba. Dročnika absorbirata in razpršita ustvarjeno energijo na skrajnih mejah sočasnega delovanja vzmeti in blažilnika. Zato se tudi pri večji neravnini na cesti ne zgodi značilni odskok kolesa, ki ga potniki pri običajnem vzmetenju z mehanskim omejevalnikom nemalokrat občutijo kot udarec s ceste.
Zelo dobro počutje za volanom
Počutje za volanom je zelo dobro. Izstopata velika, anatomsko oblikovana in v usnje oblečena prednja sedeža ter armaturna plošča z veliko uporabnimi odlagalnimi mesti, med katerimi je praktična polička za brezžično polnjenje telefona. Piko na i postavljata izvlečni predal in dodatni nosilec tabličnega računalnika. Palec dvignemo še za 380-litrski prtljažnik z dvojnim dnom, v katerega je mogoče pospraviti električne kable. Prtljažnik je po prostornini za zanemarljivih 5 litrov manjši od prtljažnika Volkswagnovega ID.3 in povsem konkurenčen tudi s 420-litrskim prostorom za prtljago v Nissanovem leafu.
Pri ekonomiji mobilnosti električni C4 ne ponuja čudeža.
Upoštevajoč subvencijo Eko sklada in popust na financiranje stane 32.297 evrov. To je še vedno kar dobrih 8 tisočakov več od primerljivo opremljenega bencinskega C4 z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Res pa je, da med električni tekmeci za zahtevani denar ponuja enega najboljših nakupov - po dosegu, prostoru in opremi.
Pod črto …
Če razmišljate o elektrifikaciji družinske mobilnosti, naj bo novi citroen e-C4 vsekakor med kandidati za preskus. Je prostoren, dobro opremljen in učinkovit električni avto.
Všeč nam je +
všečna in unikatna oblika, vozno udobje, bogata varnostna oprema, doseg in poraba, zmogljiv polnilnik, prostorna kabina in prtljažnik
Ni nam všeč -
majhen zaslon namesto merilnikov, brez možnosti uporabe vlečne kljuke, učinkovitost pri nizkih temperaturah
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | električni motor, največja moč: 100 kW (136 KM) pri 3700 vrt./min, največji navor: 260 Nm pri 300 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, samodejni reduktorski menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 435,5 cm, širina: 180 cm, višina: 152 cm, medosna razdalja: 267 cm, masa praznega vozila: 1660 kg, dovoljena skupna masa: 2000 kg, prostornina prtljažnika: 380 - 1250 l, litij-ionski akumulatorski sklop: 50 kWh. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 150 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 9,4 s, normni doseg: 352 km, normna poraba električne energije kombinirano: 16 kWh/100 km, izpust CO2: 0 g/km, poraba na testu: 16,2 kWh/100 km. |
Cena: | C Automobil Import: 39.297 EUR |