Je nissan qashqai e-power električni avto? Je. Ga poganja elektrika iz akumulatorskega sklopa? Ga. Ali akumulatorski sklop dobiva elektriko iz električnega omrežja? Ne, z elektriko ga oskrbuje bencinski motor v nosu avtomobila. Takšna tehnična rešitev je zanimiva, ni pa nič novega; na tak način na primer delujejo dizelsko-električne lokomotive, ki vlečejo tovor in ljudi po svetovnih železniških progah že od tridesetih let prejšnjega stoletja naprej. Kako se takšna bencinska elektrarna obnese v avtu?
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 5/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |
Avtomobilska naveza Nissan - Renault s hibridnim sistemom e-power predstavlja že drugi samostojni hibridni pogonski sistem, če pa k tej gospodarski navezi štejemo še Mitsubishi, ima različno zasnovanih hibridnih pogonov še več. A le Nissanov hibridni sistem deluje na način, kakršnega smo opisali v uvodu: da bencinski motor ne poganja koles avtomobila, ampak le generator, ki ustvarja električno energijo za pogon električnega motorja.
Prilagodljiva kompresija
Tehnično je Nissanov sistem zelo zanimiv. Njegov bencinski motor, ki nikoli neposredno ne poganja prednjih koles, je 1,5-litrski bencinski turbo trivaljnik s spremenljivim kompresijskim razmerjem. Za razliko od klasičnih bencinskih motorjev, pri katerih so ojnice batov neposredno povezane z ročično gredjo v bloku motorja, ima Nissanov motor namesto klasičnih ojnic veččlenkasti sistem vzvodov, ki prilagajajo gornjo točko gibanja batov, s tem pa spreminjajo kompresijo: od 8:1 pri visokih obremenitvah do 14:1 pri nizkih obremenitvah. S tem je motror - vsaj v teoriji - bolj učinkovit.
Kot smo že napisali, motor deluje le kot generator električne energije, s katero polni 2,1 kWh akumulator. Ta z elektriko napaja električni sinhroni motor pod pokrovom motornega prostora s 140 kW, ki poganja prednji kolesi. Ker kolesi poganja le električni motor, ima qashqai e-power le redukcijski menjalnik; če preslišimo delovanje bencinskega motorja, se ta qashqai pelje kot električni avto - enako neposredno in enako odzivno.
Bencinska elektrarna
A ker bencinski motor vendarle lahko slišimo, kombinacija bencinskega motorja in električnega pogona malce zmede voznika in potnike; motor se vklaplja, izklaplja, povečuje ali zmanjšuje motorne vrtljaje po logiki delovanja generatorja in ne glede na voznikove ukaze, čeprav se delovanje motorja včasih navidezno odziva tudi na pospeševanje in ga lažje razumemo.
Kakorkoli že, moč električnega motorja zadostuje za pospešek do 100 km/h v manj kot 8 sekundah in za največjo hitrost 170 km/h. A bolj kot sicer dobre zmogljivosti, prožnost in zvezno pospeševanje nas je zanimala poraba goriva; je takšen hibridni sistem bolj učinkovit kot ostali?
Na kratko: ne. Naše testno povprečje se je ustalilo pri 5,9 l/100 km, kar je približno toliko, kot so na podobni kombinaciji cest (na avtocesti, na podeželskih cestah in v mestu) porabili Toyotini sodobni hibridi ali Renaultov najnovejši hibridni sistem; kljub temu, da qashqaijev motor kot generator deluje večino časa v najbolj učinkovitem območju, kljub temu, da ima motor spremenljivo kompresijo - in kljub temu, da smo z veseljem uporabljali sistem prilagodljive rekuperacije zavorne energije, s katerim smo dodatno polnili akumulatorski sklop.
Prijeten cestni terenec
Sicer pa učinkovitost v skladu z glavnimi tekmeci sama po sebi ni razlog za razočaranje. Qashqai e-power je še vedno zelo prijeten srednjevelik cestni terenec z všečno obliko in uporabno prostorno notranjostjo. S 443 centimetri dolžine je dimenzijsko kompakten in obvladljiv avto, kar se obrestuje pri tesnih manevrih in parkiranju, za 2 centimetra daljša medosna razdalja in večja notranja širina kot pri qashqaiju prejšnje generacije pa prineseta za odtenek več prostora v kabini; zadaj dokaj udobno sedita dva odrasla, zaradi širokega kota odpiranja zadnjega para vrat je tudi vstop v avto lažji. Prtljažnik s 479 litri prostornine in dvojnim dnom zadostuje za povprečne družinske potrebe.
Tudi v notranjosti qashqai pusti prijeten občutek: prostostoječ zaslon multimedijske naprave so pomaknili v gornji del armaturne plošče, pod njega vstavili gumbe in stikala klimatske naprave, merilnike zamenjali z zaslonom, vse skupaj pa obdali z na pogled in na otip prijetno obliko. Multimedijski sistem je temeljito povezan s svetom, vozniška ergonomija je vzorna, digitalizacija je narejena na pravilen način in ne pleni (preveč) pozornosti. Presenečajo zelo soliden oziroma čvrst občutek kakovosti, ki smo ga vajeni iz prestižnejših avtomobilov in dobra prednja sedeža, ki sta v opremskem paketu tekna oblečena v prijetno ter všečno kombinacijo blaga in umetnega usnja.
Vozi se po meji športno čvrstostjo in potovalnim udobjem
Novi qashqai, ki je postavljen na najnovejšo modularno platformo (CMF-C), na kateri je narejenih še nekaj novejših Renaultovih in Nissanovih avtomobilov, v vožnji preseneti s solidnim in čvrstim občutkom v rokah voznika; vzmetenje je natančno uravnoteženo na meji med športno čvrstim in potovalno udobnim, na novo nastavljen volanski mehanizem je lahkoten in natančen.
Paket opreme tekna je z vidika tehničnih in varnostnih dodatkov (skoraj) popoln; ob projekcijskem zaslonu in prilagodljivih LED žarometih je opremljen tudi s skupkom asistenčnih sistemov propilot, ki zadržuje avto na voznem pasu, samostojno vzdržuje varnostno razdaljo, samodejno ustavlja in speljuje v zastojih.
Pod črto …
Nissan se je pri delni elektrifikaciji svojih avtomobilov odločil za samosvojo pot s hibridnim sistemom, pri katerem bencinski motor deluje le kot generator električne energije. Zato je qashqai e-power v resnici električni avto, ki s seboj vozi elektrarno, a na koncu je vanj vendarle treba dotakati gorivo - in v resnici nič manj kot v druge hibride tega velikostnega razreda. Tudi zato velja temeljito preučiti cenik: (če ne upoštevamo trenutnega akcijskega popusta za avtomobile iz zaloge, po katerem lahko takšnega qashqaija dobite za 37.490 evrov) avto stane 42.990 evrov, kar je skoraj tri tisočake več od qashqaija z bencinskim motorjem in štirikolesnim pogonom. Kar nekaj kilometrov bo potrebnih, da razliko v ceni pokrijemo z nekaj manjšo porabo goriva …
Všeč nam je +
kakovostna izdelava, vozniška ergonomija, odziven električni motor, vozne lastnosti
Ni nam všeč -
le povprečna poraba goriva, dokaj visoka cena
Tehnični podatki
Nissan qashqai tekna+ e-power 190
Motor in prenos moči: | trivaljni, turbo, prostornina 1497 cm3, največja moč: 116 kW (163 KM) pri 4600 vrt./min, največji navor: 250 Nm pri 1800 vrt./min., električni sinhroni motor, največja moč: 140 kW (190 KM), največji navor 330 Nm. Enostopenjski reduktorski menjalnik, pogon na prednji kolesi. |
Mere in masa: | dolžina: 442,5 cm, širina: 183,5 cm, višina: 162,5 cm, medosna razdalja: 266,5 cm, masa praznega vozila: 1685 kg, dovoljena skupna masa: 2180 kg, prtljažnik: 479 - 1415 l, posoda za gorivo: 55 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 170 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 7,9 s, normna poraba goriva kombinirano: 5,4 l/100 km, izpust CO2: 122 g/km, poraba na testu: 5,9 l/100 km. |
Cena: | Renault Nissan Slovenija : 42.990 EUR |
Kako do novega avtomobila?
NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti. |