Na dalmatinskem kamnitem makadamu smo preizkusili najbolj športno različico Fordovega terenskega pick-upa rangerja.
Zanimivosti in dejstva: Športnik za najbolj divje poti
Raptor na terenu zmore preplezati marsikaj, saj je od tal oddaljen dobrih 28 cm, ima 10-stopenjski samodejni menjalnik z reduktorjem in elektronsko nadzorovano zaporo zadnjega diferenciala. Ima tudi 6 voznih programov za vožnjo po cesti in terenu: normalni, športi, trava/makadam, snežni, blato/pesek, baja, skale. |
Terenske lastnosti: oddaljenost od tal 28,3 cm, vstopni kot 32.5°, izstopni kot 27° in prevojni kot 25°. Največja globina bredenja vode: 85 cm. |
Ne zanima ga garanje, ustvarjen je za užitke
Ranger v Evropi in pri nas beleži najboljše prodajne rezultate v razredu tonskih poltovornjakov. Divji ranger raptor je tako kot focus ST nastal v športnem oddelku Ford performance, kjer so temeljito predelali rangerjevo vzmetenje, mu razširili koloteke, ga “obuli” v pnevmatike z grobim terenskim profilom in okrepljenimi bočnicami (BF goodrich 285/70 R17) ter zanj pripravili nov motor.
Raptor že na prvi pogled daje vedeti, da ga ne zanimajo delo na gradbišču, na kmetiji ali v gozdu, pač pa predvsem zabava na vsakršni podlagi oziroma prašni in blatni kilometri v hitrem tempu. Terenski športnik najbolj osupne z zmogljivostjo podvozja. Športni blažilniki ameriškega specialista Fox racing z bati premera 46,6 milimetra zmorejo zares ekstremne terenske obremenitve in prestrežejo tudi najbolj silovite udarce - tudi ko se vsa štiri kolesa odlepijo od podlage in nekaj metrov naprej znova silovito pristanejo na trdo kamenje.
Biturbo s 500 Nm navora
Odlično podvozje bi preneslo tudi navor 6 ali 8-valjnika, a Evropi prilagojeni raptor ima vgrajen 2-litrski dizelski motor z dvema turbinskima polnilnikoma. Čeprav gre za prožen motor - zmore 157 kW moči in 500 Nm navora - ne doseže zmogljivosti podvozja in vzmetenja. Športno vzmetenje brez listnatih vzmeti zadaj poveča udobje, izboljša vozne lastnosti na cesti in terenu, a hkrati zmanjša tovorne zmogljivosti. Davek športnosti pomeni “le” 620 kg največje nosilnosti in vleko 2,5 tone težke prikolice. Raptor bo v Slovenijo prišel prihodnje leto, zanj bo treba pripraviti 52.060 evrov.